Εφοπλιστές : Ξόδεψαν 36% λιγότερα για αγορές πλοίων

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση είχε ως αποτέλεσμα οι εφοπλιστές να γίνουν πιο σφιχτοί στα οικονομικά τους και να περιορίσουν ακόμη και τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

Έως την αρχή του 2008 έως και τα μέσα Οκτωβρίου, ξοδεύτηκαν συνολικά, παγκοσμίως μόλις 28,8 δισ. δολάρια έναντι 45,8 δισ. στο ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 36%, ωστόσο οι Έλληνε

Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση είχε ως αποτέλεσμα οι εφοπλιστές να γίνουν πιο σφιχτοί στα οικονομικά τους και να περιορίσουν ακόμη και τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

Έως την αρχή του 2008 έως και τα μέσα Οκτωβρίου, ξοδεύτηκαν συνολικά, παγκοσμίως μόλις 28,8 δισ. δολάρια έναντι 45,8 δισ. στο ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 36%, ωστόσο οι Έλληνες παραμένουν πρώτοι με διαφορά στις αγορές πλοίων, παγκοσμίως.  

Η διαφορά της Ελλάδας από τη δεύτερη Κίνα αυξάνει συνεχώς. Οι Έλληνες μέσα στο 2008 μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου έχουν αγοράσει 189 πλοία συνολικής αξίας 7,9 δισ. δολ. Από αυτά τα 101 είναι φορτηγά  πλοία,  συνολικής αξίας 4,8 δισ. δολ. τα 62 δεξαμενόπλοια, αξίας 2,6 δισ.δολ και  24 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 368 εκ.δολ. ενώ αγοράστηκαν και δύο πλοία-ψυγεία.

Στη δεύτερη θέση, σύμφωνα με  στοιχεία της Allied, έχει ανέβει η Κίνα, της οποίας εταιρείες έχουν αγοράσει 76 πλοία, συνολικής αξίας 4,5 δισ. δολ.

Από αυτά τα 31 είναι φορτηγά πλοία, αξίας 2,1 δισ. δολ. τα 43  είναι δεξαμενόπλοια, αξίας 1,8 δισ. δολ.   δύο είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 514 εκατομμυρίων δολ.  και ένα είναι πλοίο-ψυγείο.

Την τριάδα συμπληρώνουν γερμανικά ναυτιλιακά συμφέροντα, που έχουν αγοράσει συνολικά 37 πλοία, αξίας 1,2 δισ. δολ. Από αυτά, έξι είναι φορτηγά πλοία, 14 είναι δεξαμενόπλοια και 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Συνολικά 954 πλοία second hand έχουν αγοραστεί μέσα στο 2008 έως και σήμερα.

Από αυτά 500 είναι φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 20 εκατ. τόνων αξίας 13,6 δισ.δολαρίων.

Ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 341 κομμάτια συνολικής χωρητικότητας 23,7 εκ. τόνων και αξίας 10,8 δισ. Δολαρίων.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 103 κομμάτια συνολικής χωρητικότητας 2,7 εκατ. τόνων και αξίας 2,8 δισ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr