Τι θα δουν οι επικεφαλής της Τρόικα και «θα φρίξουν»

Μέτρα δεν  ψηφίζονται, τα χρέη αυξάνονται και ... «καταρρίφθηκαν» τα 4 airbus!

Δυσάρεστες εκπλήξεις ετοιμάζει η κυβέρνηση στους απεσταλμένους της Τρόικα που καταφτάνουν στην Αθήνα για να ξεκινήσουν από σήμερα –και μέχρι νεωτέρας- το πιο μεγάλο παζάρι για τη νέα συμφωνία οικονομικής βοήθειας προς τη χώρα μας. Οι ξένοι ελεγκτές θα τρίβουν τα μάτια και τα αυτιά τους με όσα θα δουν και θα ακούσουν, αφού δεν θα τους πάρει και πολύ ώρα ώστε -από τις πρώτες συναντήσεις τους επί ελληνικού εδάφους-  να διαπιστώσουν ότι:

-    Μέτρα που έπρεπε να έχουν γίνει πράξη από το «Μνημόνιο 1» το 2010 ή μέχρι τέλος του 2011 του αργότερο, ακόμα δεν έχουν ψηφιστεί. Η κυβέρνηση με 270 βουλευτές δεν μπορεί να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο που "έπρεπε" να ήταν νόμος του κράτους πολύ πριν έρθουν οι ελεγκτές.

-    Παρά τις πιέσεις για άμεση εφαρμογή των μέτρων του πολυνομοσχεδίου, αυτό ψηφίζεται ... σε δόσεις, αφού σχεδόν τα μισά άρθρα του (τα 11 από τα 23) θα ψηφισθούν την ερχόμενη εβδομάδα με ονομαστική ψηφοφορία -κατόπιν αιτήματος του ΚΚΕ.

-    Ενώ η ουσία όσων γίνονται τώρα είναι το "παζάρι" για τα 130 δισ. και το «βρετανικό δίκαιο» στα νέα δάνεια, το «ράβε-ξήλωνε» του πολυνομοσχεδίου που γίνεται στην Βουλή αφορά πχ στο να μπουν εμπόδια σε όσους ζητήσουν ρύθμιση χρεών με δόση από 100 ευρώ. Για όσους τυχόν ζητήσουν εξόφληση σε 46-60 μήνες, προκύπτει τώρα ξαφνικά ως όρος πως θα πρέπει  να βρουν και τρόπο να αποδείξουν πως βρίσκονται σε πλήρη οικονομική αδυναμία για να πληρώσουν.

-    Ενώ νέα μέτρα δεν θεσπίζονται, η κυβέρνηση δεν μπορεί να (ξε-) πουλήσει εδώ και 2 χρόνια ούτε καν τα 4 παλαιά Airbus της πρώην Ολυμπιακής που μένουν καθηλωμένα επί χρόνια στο έδαφος και απαξιώνονται. Βλέποντας τo υπουργείο Οικονομικών τις αντιδράσεις για τη χαμηλή τιμή πώλησης που «πιάνουν» στην διεθνή αγορά τα τέσσερα αεροσκάφη, προχώρησε στην απόσυρση των επίμαχων ρυθμίσεων από το πολυνομοσχέδιο.

Και σαν να μην έφτανε η αγωνία όλων για το ποιο θα είναι τελικά το κρατικό έλλειμμα του 2011 και αν θα απαιτηθούν και πρόσθετα μέτρα λιτότητας για να καλυφθεί μέσα στο 2012, το ελληνικό δημόσιο χρέος «φορτώθηκε» (και πρέπει να πληρώσει) και επιπλέον χρέη συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ.

Με υπουργική Απόφαση του κ. Φίλιππου Σαχινίδη, το δημόσιο αναλαμβάνει χρέη 2,097 δισ. του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και του ΤΡΑΜ, προερχόμενα από 11 δάνεια τα οποία έλαβαν οι εν λόγω δημόσιοι οργανισμοί από ελληνικές και ξένες τράπεζες την περίοδο 2006-2010. Αναλαμβάνει όμως και τα χρέη  από τα δάνεια (συνολικού ύψους 61 εκατ. ευρώ) που έλαβαν οι δήμοι Ζωγράφου και Αχαρνών από ξένες τράπεζες, στις οποίες περιλαμβάνεται και η GOLDMAN SACHS.
 
Και την ίδια ώρα, στη Βουλή χθες αποσύρθηκε και η τροπολογία από το πολυνομοσχέδιο, η οποία περιείχε τη ρύθμιση για το πώς θα εξοφλήσει το χρέος του αυτό (προς το δημόσιο πλέον) ο δήμος Ζωγράφου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr