ΟΛΠ : Οι Κινέζοι ήλθαν να υπογράψουν, αλλά δεν «βγαίνουν» τα Χριστούγεννα!
Την ώρα που στην Ελλάδα βρίσκεται ο πρόεδρος της Κίνας αλλά και ο πρόεδρος του κινεζικού κολοσσού Cosco για να υπογράψουν τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ, η εσωτερική αγορά στροβιλίζεται στα προβλήματά της.
Σε εξέλιξη βρίσκεται αγώνας δρόμου για να προλάβουν, εν μέσω κινητοποιήσεων, προκειμένου να καταφέρουν να βγουν τα εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι. Εκεί που έχουν στοιβαχτεί 13.50
Την ώρα που στην Ελλάδα βρίσκεται ο πρόεδρος της Κίνας αλλά και ο πρόεδρος του κινεζικού κολοσσού Cosco για να υπογράψουν τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ ΑΕ, η εσωτερική αγορά στροβιλίζεται στα προβλήματά της.
Σε εξέλιξη βρίσκεται αγώνας δρόμου για να προλάβουν, εν μέσω κινητοποιήσεων, προκειμένου να καταφέρουν να βγουν τα εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι. Εκεί που έχουν στοιβαχτεί 13.500 εμπορευματοκιβώτια με εμπορεύματα που πρέπει να διοχετευθούν στην αγορά πριν τα Χριστούγεννα.
Τις ημέρες αυτές υπολογίζεται για την ακρίβεια ότι στο Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ βρίσκονται 3.150 «κουτιά» για τα οποία οι εταιρείες έχουν πληρώσει ήδη τους προμηθευτές και τους δασμούς και περιμένουν να τα βγάλουν έξω. Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, σε εμπορεύματα, βρίσκονται σε ντάνες μέσα στα containers.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ συνεχίζουν να απέχουν από υπερωρίες, αργίες και Σαββατοκύριακα για 11ο μήνα, διάρκεια πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα.
Με τους ρυθμούς να βγαίνουν κάθε ημέρα στην ελληνική αγορά 800-900 εμπορευματοκιβώτια, υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 15 ημέρες για διοχετευθούν στην ελληνική αγορά τα 13.150 εμπορευματοκιβώτια. Την ίδια ώρα όμως στο λιμάνι του Πειραιά ξεφορτώνονται καινούργια εμπορευματοκιβώτια που φθάνουν τα 3.000 με 4.000 τον αριθμό.
Επιβάρυνση 120 ευρώ
Για να γίνει αντιληπτή η κρίσιμη κατάσταση που βρίσκονται οι επιχειρήσεις είναι και το γεγονός ότι δέχθηκαν να καλύψουν εκείνες το αίτημα των μεταφορέων για επιβάρυνση έως 120 ευρώ του κάθε εμπορευματοκιβωτίου που μεταφέρουν. Τα επιπλέον χρήματα τα ζήτησαν γιατί η αναμονή για να παραλάβουν ένα κουτί και να το βγάλουν από το λιμάνι φθάνει και τις 10 ώρες με αποτέλεσμα να έχουν χασούρα.
Μειωμένες εισαγωγές
Στο μεταξύ, στην Ελλάδα, οι μεταφορές και τα λιμάνια επηρεάζονται , όπως γίνεται παγκοσμίως από την οικονομική κρίση. Η οικονομική ύφεση βρήκε τα λιμάνια σε μία δύσκολη οικονομική θέση λόγω των 11μηνων κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Οπότε οι επιπτώσεις θα είναι ακόμη πιο σκληρές. Λιγότερες προσεγγίσεις πλοίων σημαίνει λιγότερα έσοδα ενώ και οι εισαγωγές έχουν μειωθεί όπως και οι εξαγωγές που είναι ο οικονομικός αιμοδότης κάθε λιμανιού.
«Το λιμάνι είναι η πύλη των εισαγωγών-εξαγωγών και επηρεάζεται πρώτο» επισημαίνουν στο Πρώτο ΘΕΜΑ ναυτιλιακοί κύκλοι και προσθέτουν: «Αν και ενόψει Χριστουγέννων θα έπρεπε να είχαν αυξηθεί οι εισαγωγές όπως γίνεται κάθε χρόνο, παρουσιάζουν πτώση. Και αυτό γιατί οι έμποροι δεν θέλουν να δημιουργήσουν μεγάλα αποθέματα εμπορευμάτων φοβούμενοι μην τους μείνουν και υποστούν οικονομική ζημιά.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr