ΟΛΠ : Οι λεπτές ισορροπίες των Κινέζων με τους απεργούς
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που συνεχίζονται για 11ο συνεχόμενο μήνα, έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα στελέχη των δύο εταιρειών, ΟΛΠ και Cosco, παρά το κλίμα ενθουσιασμού που επικρατεί στο λιμάνι και στην κυβέρνηση. Ιδιαίτερα προβληματίζονται οι Κινέζοι για τους οποίους η υπόθεση είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».
Από την μία πιέζουν να τελειώσουν τώρα οι κινητοποιήσεις, ώστε να καταφέρου
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που συνεχίζονται για 11ο συνεχόμενο μήνα, έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα στελέχη των δύο εταιρειών, ΟΛΠ και Cosco, παρά το κλίμα ενθουσιασμού που επικρατεί στο λιμάνι και στην κυβέρνηση. Ιδιαίτερα προβληματίζονται οι Κινέζοι για τους οποίους η υπόθεση είναι «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».
Από την μία πιέζουν να τελειώσουν τώρα οι κινητοποιήσεις, ώστε να καταφέρουν να μπουν άμεσα στο λιμάνι και να περιοριστούν οι απώλειες από τον ανταγωνισμό ακόμα και από μικρότερα ελληνικά λιμάνια, προτού λάβουν ανησυχητικές διαστάσεις, αλλά από την άλλη δεν θέλουν οι κινητοποιήσεις να λάβουν τέλος με τρόπο που θα «πληγώσει» τους εργαζόμενους.
Και αυτό γιατί οι εργαζόμενοι αυτοί είναι και οι μόνοι που έχουν την εμπειρία να «τρέξουν» τις δραστηριότητες τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια της παρουσίας της Cosco.
Εάν λοιπόν εξαναγκαστούν να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους με οποιοδήποτε δικαστικό ή κυβερνητικό τρόπο αυξάνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό η πιθανότητα να αρνηθούν να εργαστούν για λογαριασμό των κινέζων.
Σε αυτή την περίπτωση η είσοδος των κινέζων στο Σ.ΕΜΠΟ μπορεί να καθυστερήσει περισσότερο από δύο χρόνια, πετώντας στον «κάλαθο των αχρήστων» το σχέδιο ανάπτυξης του ομίλου στην Ευρώπη.
Άλλωστε το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται σε στρατηγική θέση σε σχέση με το Σουέζ, από όπου και περνάει όλο το εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη και αντίστροφα, είναι και το τελευταίο ελεύθερο καλό λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
H Κίνα θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε κινεζική βάση για την εξάπλωσή της στην Ευρώπη. Και το πρώτο βήμα έγινε με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην Cosco, έναντι 4,3 δισ. ευρώ.
Το επόμενο βήμα που θα ανοίξει τους εμπορικούς δρόμους και μέσω Βαλκανίων θα είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις η Cosco θα δημιουργήσει δύο προβλήτες σύγχρονες, με 350 εκ.ευρώ που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα έξι container ships δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα.
Επίσης, εκτός από τα πλοία και τα φορτία της εταιρείας, στο λιμάνι του Πειραιά θα έρχονται πλοία και φορτία από ακόμη τρεις μεγάλες εταιρείες που συνεργάζονται στενά με τον κιζενικό κολοσσό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr