Ανοίγουν τα ταμεία για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Μιαν ανάσα από την λήψη ενός έκτακτου πακέτου ενίσχυσης βρίσκονται πλέον οι 3 μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες φαίνεται όμως πως δεν έπεισαν τους Γερουσιαστές για το ύψος των κεφαλαίων που χρειάζονται – κατά δήλωση των ιθυνόντων τους – προκειμένου να ορθοποδήσουν οριστικά και αμετάκλητα! 

Κυρίως γιατί τα σχέδια που παρουσίασαν οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των 3 αδερφών του Ντιτρόιτ (Ford, GM

Μιαν ανάσα από την λήψη ενός έκτακτου πακέτου ενίσχυσης βρίσκονται πλέον οι 3 μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες φαίνεται όμως πως δεν έπεισαν τους Γερουσιαστές για το ύψος των κεφαλαίων που χρειάζονται – κατά δήλωση των ιθυνόντων τους – προκειμένου να ορθοποδήσουν οριστικά και αμετάκλητα! 

Κυρίως γιατί τα σχέδια που παρουσίασαν οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των 3 αδερφών του Ντιτρόιτ (Ford, GM, Chrysler) ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του Κογκρέσου, δεν διασφαλίζουν όχι απλώς τη συνέχιση της λειτουργίας τους, αλλά ούτε καν περιέχουν παραμέτρους τέτοιες που να δίνουν μια προοπτική για το άμεσο μέλλον, μια προοπτική εξόδου από την κρίση, ένα νέο επιχειρησιακό μοντέλο που θα καταστήσει τις συγκεκριμένες εταιρίες καθόλα βιώσιμες και εν δυνάμει κερδοφόρες σε βάθος χρόνου. 

Έτσι, η λύση που προκρίνεται – και η οποία υπό μορφή πρότασης απεστάλη ήδη από το Κογκρέσο στον πρόεδρο Μπους για έγκριση, προβλέπει ουσιαστικά μια τονωτική ένεση στη ρευστότητα των τριών εταιριών ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας τους έως ότου προκριθεί ένα νέο μοντέλο διοίκησης, παραγωγής και γεινικότερα λειτουργίας τους! 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούσαν κατ’ ελάχιστον 34 δισ. δολάρια, θα λάβουν μόλις 15 δισεκατομμύρια. Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοί τους παρουσίασαν σχέδια αναδιάρθρωσης των εταιριών, σχέδια για νέα «πράσινα» μοντέλα και δεσμεύσεις για μείωση του κόστους λειτουργίας. Επί της ουσίας οι Γερουσιαστές απέδειξαν με την απόφασή τους πως θεωρούν τα «πράσινα» σχέδια ... «πράσινα άλογα», ζητούν ένα μίνιμου ποσό κρατικής επιχορήγησης ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας αλλά στρέφουν ευθέως τα βέλη τους προς τις διοικήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, ζητώντας από τον πρόεδρο Μπους να διορίσει έναν «Τσάρο» στον κλάδο, δηλαδή ένα άτομο ή μια Επιτροπή που θα επιβλέπει μακροπρόθεσμα την αναδιάρθρωση της κάθε  αυτοκινητοβιομηχανίας.  

Κι επειδή οι αριθμοί λένε τις περισσότερες φορές την αλήθεια, οι Γερουσιαστές εκτιμούν πως η Ford δεν χρειάζεται προς το παρόν κάποια χρηματοδότηση, ενώ το σύνολο των 15 δισ. θα λάβουν οι άλλες δύο εταιρίες General Motors και Chrysler LLC για να μην οδηγηθούν σε χρεοκοπία.  

Η Γερουσία αύριο θα ψηφίσει οριστικά το νέο πακέτο μέτρων και πλέον το ερώτημα είναι το πότε θα οδηγηθούν σε παραίτηση – γιατί ουσιαστικά αυτό ζητούν οι πολιτικοί – οι επικεφαλής των «μεγάλων ασθενών», οι κύριοι Ρικ Βάγκονιρ της General Motors και Μπομπ Ναρντέλι της Chrysler.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr