Ακτοπλoοϊα: Κατάρρευση ΣΑΟΣ, έρχονται συγχωνεύσεις και αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων

Η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 υπέβαλε της ΣΑΟΣ λόγω της μειωμένης ρευστότητας που γνωρίζει η εταιρεία, τάραξε τα νερά της ακτοπλοϊας. Μπορεί όλοι να γνωρίζουν για τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μικρότερης δυναμικότητας εταιρείες, όμως άλλο να περιμένεις κάτι και άλλο να  σου έρχεται» επεσήμαναν τραπεζικοί κύκλοι.

Πολλοί είναι κείνοι που βλέπουν στο …βάθος συγχωνεύσεις ή αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων.

Η αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 υπέβαλε της ΣΑΟΣ λόγω της μειωμένης ρευστότητας που γνωρίζει η εταιρεία, τάραξε τα νερά της ακτοπλοϊας. Μπορεί όλοι να γνωρίζουν για τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μικρότερης δυναμικότητας εταιρείες, όμως άλλο να περιμένεις κάτι και άλλο να  σου έρχεται» επεσήμαναν τραπεζικοί κύκλοι.

Πολλοί είναι κείνοι που βλέπουν στο …βάθος συγχωνεύσεις ή αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων.

Μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων κοινοπρακτικών δανείων οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τη χρηματοδότησή τους παρόμοια με αυτά των εταιρειών της ποντοπόρου ναυτιλίας. Τόσο τα οικονομικά τους αποτελέσματα που έχουν «χτυπηθεί» από τις υψηλές τιμές καυσίμων όσο και η ανάγκη ανανέωσης του στόλου τους αποτελούν τροχοπέδη για νέες χρηματοδοτήσεις. Η πτώση βέβαια της τιμής του πετρελαίου αποτελεί σημαντικό στοιχείο μείωσης των εξόδων τους αρκεί να διατηρηθούν αυτές οι χαμηλές τιμές και την υψηλή περίοδο του 2009 τότε που πραγματοποιούνται τα περισσότερα δρομολόγια. Από την άλλη πλευρά η παγκόσμια οικονομική κρίση θα επηρεάσει και την κίνηση επιβατών προς τους νησιωτικούς προορισμούς μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τα έσοδά τους.
« Εφόσον συνεχισθεί η χρηματοοικονομική κρίση και από τη στιγμή που από τα οικονομικά τους στοιχεία «κινούνται οριακά» η προοπτική της ακτοπλοΐας είναι δύσκολη. Μόνο το κράτος θα μπορούσε να βοηθήσει τον κλάδο. Μην ξεχνάμε ότι η απελευθέρωση που ζητούν οι ακτοπλόοι δεν έχει επιτευχθεί πλήρως με αποτέλεσμα ο κλάδος να λειτουργεί ακόμα υπό κρατικό παρεμβατισμό. Η ακτοπλοΐα ακόμα και σήμερα αντιμετωπίζεται όχι ως αυτόνομος επιχειρηματικός κλάδος αλλά ως μέσο εξυπηρέτησης των νησιών που το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει. Τέλος το κράτος μπορεί να βοηθήσει, χορηγώντας περισσότερες επιδοτήσεις οι οποίες αφού εκχωρηθούν στις τράπεζες για να αυξηθούν οι εξασφαλίσεις τους να προχωρήσουν σε νέες χρηματοδοτήσεις» επισημαίνει ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης:
<Η κατακόρυφη άνοδος των τιμών των εισιτηρίων το περασμένο καλοκαίρι υποστηρίχτηκε από την αντίστοιχη άνοδο των τιμών των καυσίμων. Αυτό το γεγονός επηρέασε αφενός την κίνηση αλλά διέσωσε την οικονομική κατάσταση των εταιρειών. Με την αναμενόμενη πτωτική πορεία των τιμών των καυσίμων οι εταιρείες θα πρέπει με τη σειρά τους να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων κάτι που θα τους μειώσει την πιστοληπτική τους ικανότητα μέσω της μειωμένης κερδοφορίας. Θα πρέπει να τονισθεί ότι παράλληλα με την μείωση του πετρελαίου έχουμε και την ενδυνάμωση του Δολαρίου έναντι του ευρώ που μειώνει το «κέρδος» από την μείωση του κόστους καυσίμων. Όλα αυτά θα ληφθούν υπόψη των εταιρειών κατά την χάραξη των νέων τιμολογιακών πολιτικών για τη νέα χρονιά.
Συνεπώς αναμένουμε νέες χρηματιστηριακές κινήσεις για αυξήσεις κεφαλαίων καθώς επίσης και περιπτώσεις συγχωνεύσεων κυρίως των μικρών εταιρειών μεταξύ τους>.

Η ΣΑΟΣ

Από την πλευρά της η ΣΑΟΣ επισημαίνει ότι « η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση που ξέσπασε το τελευταίο δίμηνο δυσκόλεψε τις προσπάθειες πώλησης περιουσιακού στοιχείου της εταιρείας ή χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα. Ταυτόχρονα η καθυστέρηση είσπραξης από το Δημόσιο των μισθωμάτων από την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας των πλοίων σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις πληρωμής μετρητοίς προμηθειών καυσίμων - λιπαντικών, μισθοδοσιών πληρωμάτων των πλοίων κ.λ.π. επιδείνωσε τις προσπάθειες εξυγίανσης».

2. Λόγω της ως άνω μειωμένης ρευστότητας και προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας της, η εταιρία και θυγατρικές της υπέβαλλαν αίτηση υπαγωγής στις ευνοϊκές διατάξεις του άρθρου 99 του Ν. 3588/2007. 

Στόχος της εν λόγω αίτησης και της διαδικασίας συνδιαλλαγής του άρθρου 99 είναι η προσπάθεια για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής συμφωνίας με τους πιστωτές της εταιρίας και της αποδοτικότερης αξιοποίησης των περιουσιακών της στοιχείων με σκοπό την εξυγίανση της εταιρίας και την επικέντρωση της σε κερδοφόρες δραστηριότητες.

Επί της ως άνω αιτήσεως εκδόθηκε και προσωρινή διαταγή που απαγορεύει την λήψη αναγκαστικών μέτρων εκτέλεσης κατά της εταιρίας και των θυγατρικών της εταιρειων.

3. Η Διοίκηση της εταιρίας και των θυγατρικών της εταιριών εξετάζει μέτρα και εναλλακτικά σενάρια για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας της και την υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της με την μείωση του κόστους λειτουργίας, την διάθεση των μη λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων, την διακοπή μη κερδοφόρων δραστηριοτήτων, την μείωση του χρόνου είσπραξης απαιτήσεων, τον διακανονισμό με ευνοϊκότερους όρους των υποχρεώσεών της με τους προμηθευτές και δανειστές της, την βελτίωση των ταμειακών ροών της, την εξεύρεση είτε κεφαλαίων κίνησης είτε θεσμικών επενδυτών από την εγχώρια ή τη διεθνή αγορά με στόχο τη συμμετοχή τους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας, είτε τέλος την εκποίηση περιουσιακού στοιχείου.

Μέσω των ενεργειών αυτών η εταιρία και οι θυγατρικές της λαμβάνουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την έγκαιρη και σωστή αποκατάσταση των προβλημάτων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν έτσι ώστε να συνεχιστεί αδιάλειπτα η λειτουργία τους, να υλοποιηθεί το αναπτυξιακό πρόγραμμά τους, να προστατευθούν τα συμφέροντα της εταιρίας, των θυγατρικών της εταιριών, των μετόχων της και του προσωπικού της.

Η εταιρεία δεσμεύεται να ενημερώνει άμεσα και έγκυρα το επενδυτικό κοινό και τις αρμόδιες αρχές για κάθε ενέργεια που θα πραγματοποιεί για την υλοποίηση των ανωτέρω.

 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr