Ακυρώθηκαν αγορές 17 φορτηγών πλοίων αξίας 2 δισ.

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι ακυρώσεις, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, συμφωνιών για αγορά ή ναυπήγηση πλοίων από Ελληνες εφοπλιστές. Στην αλυσίδα των περιπτώσεων αυτών ήρθαν να προστεθούν δύο ακόμη κρίκοι: πρόκειται για τον κ. Γιώργο Οικονόμου της «Dryships» και τον κ. Σοφοκλή Ζούλα της «Eagle Bulk Shipping».

Ειδικότερα, η «Eagle Bulk Shipping» ακύρωσε συμβόλαιο γα τη ναυπήγηση οκτώ φορτηγών πλοίων. Η συμφω

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι ακυρώσεις, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, συμφωνιών για αγορά ή ναυπήγηση πλοίων από Ελληνες εφοπλιστές. Στην αλυσίδα των περιπτώσεων αυτών ήρθαν να προστεθούν δύο ακόμη κρίκοι: πρόκειται για τον κ. Γιώργο Οικονόμου της «Dryships» και τον κ. Σοφοκλή Ζούλα της «Eagle Bulk Shipping».

Ειδικότερα, η «Eagle Bulk Shipping» ακύρωσε συμβόλαιο γα τη ναυπήγηση οκτώ φορτηγών πλοίων. Η συμφωνία με τη «Yanghzou Dayang Shipbuilding» ήταν ύψους 363 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή 8 supramax και η εταιρεία χρησιμοποίησε την προκαταβολή ύψους 47 εκατ. ευρώ για πληρωμές άλλων μονάδων στο ναυπηγείο. Η κίνηση της «Eagle» ήταν αναμενόμενη, καθώς κάποιοι προέβλεπαν την ακύρωση 11 ή 12 νέων ναυπηγήσεων στο «Yanghzou Dayang».
Αναλυτές θεωρούσαν ότι η εταιρεία ήταν πιθανό να αθετήσει συμφωνίες δανείων, ενώ κάποιοι προέτρεπαν τις τράπεζες να πιέσουν τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν σε περικοπές μερισμάτων ώστε να ενισχύσουν τα οικονομικά τους.

 Ο Γ. Οικονόμου

Στο μεταξύ, η «DryShips» ενδέχεται να αποσυρθεί από συμφωνία αγοράς 9 capesize φορτηγών πλοίων από την ιδιωτική εταιρεία του κ. Γιώργου Οικονόμου. Πρόκειται για 4 πλοία που «είναι στο νερό» και 5 υπό ναυπήγηση, με όριο παράδοσης μεταξύ Μαΐου του 2009 και Σεπτεμβρίου του 2010.  Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, η ακύρωση της συμφωνίας είναι πιθανό να γίνει εν μέσω των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά και επιβάλλουν τη μείωση των εξόδων και των χρεών. Η εισηγμένη στο NASDAQ εταιρεία ανακοίνωσε τον Οκτώβριο τη σύναψη συμφωνίας ύψους 1,7 δισ. δολαρίων σε μετρητά και μετοχές για αγορά πλοίων από την «Cardiff Marine».

Οι αναλυτές αμφισβητούν τις τιμές των πλοίων θεωρώντας τις χαμηλότερες. Ο κ. Οικονόμου, δε, υπερασπίστηκε τότε τη συμφωνία, λέγοντας ότι η καθυστέρηση στις αγοραπωλησίες ήταν προσωρινή.
Σύμφωνα με πηγή που πρόσκειται στην «DryShips», η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει την ακύρωση της συμφωνίας. Ωστόσο, επισημαίνει ανακοίνωσή της όταν ακύρωσε προηγούμενη συμφωνία με τον κ. Οικονόμου.
 «Η εταιρεία θα επιδιώξει να τροποποιήσει, όπου είναι δυνατόν, τα συμβόλαια που αφορούν στην απόκτηση φορτηγών πλοίων και δεσμεύσεις για την κατασκευή νέων, κίνηση που θα οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων», ανακοίνωσε η «DryShips» πριν από δύο βδομάδες.
Αυτή η δήλωση αποτελεί μέρος της ανακοίνωσης με την οποία ακύρωσε την προκαταβολή 55 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση 4 πλοίων. Η «DryShips» πλήρωσε 105 εκατ. ευρώ για τα δικαιώματα να αγοράσει τα πλοία στο μέλλον. Η «DryShips», η οποία εδρεύει στην Αθήνα, διαθέτει 38 φορτηγά πλοία και 5 νέες κατασκευές. Επίσης, διαθέτει 2 εξέδρες γεώτρησης και 2 drillships.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr