Μειώνεται ο αριθμός πλοίων, αυξάνεται η χωρητικότητα του στόλου

Τη χωρητικότητα έναντι της αριθμητικής ποσότητας  επιλέγουν οι Έλληνες εφοπλιστές και αγοράζουν ή ναυπηγούν πλοία μεγάλης χωρητικότητας.

Τη χωρητικότητα έναντι της αριθμητικής ποσότητας  επιλέγουν οι Έλληνες εφοπλιστές και αγοράζουν ή ναυπηγούν πλοία μεγάλης χωρητικότητας.

Αυτό φαίνεται από τα στοιχεία της  Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας σύμφωνα με τα οποία η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, αυξήθηκε τον Μάιο του 2012  κατά 2,5%, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010. 

Η χωρητικότητα έφθασε τους 44,05 εκατομμύρια τόνους έναντι 42,9 εκατομμυρίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Παράλληλα όμως μειώθηκε κατά 3,3% η αριθμητική  δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, το Μάιο του 2012 σε σύγκριση με το Μάιο του 2011, έναντι μείωσης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία  πλοίων τον Μάιο του 2012 ανέρχεται στα 1.989 έναντι 2.056 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
 
Τα φορτηγά είναι 541 έναντι 579 πέρσι, τα δεξαμενόπλοια 538 από 543
Και τα επιβατηγά 679 από 711.
 
Παράλληλα παρατηρείται ότι μειώνεται συνεχώς ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που έχουν υψωμένη τη γαλανόλευκη.
 
 
Ποιοτικός στόλος
 
Ο υπό ελληνική σημαία στόλος  είναι ποιοτικός και για αυτό το ελληνικό νηολόγιο παρέμεινε  στη λευκή λίστα του Paris MOU. Είναι το αποτέλεσμα των επιθεωρήσεων για το 2011, που αφορούσαν σε 80 σημαίες. Από αυτές οι 43 περιλαμβάνονται στη λευκή λίστα, οι 20 σημαίες στη γκρίζα λίστα και οι 17 στη μαύρη λίστα.
Πραγματοποιήθηκαν κυλιόμενοι έλεγχοι σε χιλιάδες πλοία όλων των σημαιών και εξετάσθηκαν στη 45η σύνοδό του Paris MOU, στο τέλος Μαΐου. Στην ίδια σύνοδο, καθορίστηκαν και τα νέα κριτήρια ελέγχου που θα τεθούν σε ισχύ από 1 Ιουλίου 2012.

Η «Λευκή Λίστα» αντιπροσωπεύει σημαίες ποιότητας με σταθερά χαμηλό αριθμό κράτησης πλοίων λόγω παρατηρήσεων σε σύγκριση με τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν. 

Συγκριτικά το περασμένο έτος (2010) , ο αριθμός των σημαιών στη «Λευκή Λίστα» αυξήθηκε κατά μία σημαία. Η σημαία της Γερμανίας βρέθηκε στην πρώτη θέση της λίστας, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Ακολουθούν η Σουηδία, η Δανία, οι Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι σημαίες με μέσο επίπεδο απόδοσης εμφανίζονται στη «Γκρίζα Λίστα». 

Η εμφάνισή τους σε αυτή τη λίστα μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για τη βελτίωση και τη μετάβαση στη «Λευκή Λίστα». Τέλος, στη «Μαύρη Λίστα» περιλαμβάνονται σημαίες που τα πλοία τους έχουν πολύ χαμηλές αποδόσεις στους ελέγχους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr