Εφοπλιστές: Ξόδεψαν 8 δισ. λιγότερα πέρσι για αγορές πλοίων
Οι Ελληνες και οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες μείωσαν τις αγοραπωλησίες τους κατά τη διάρκεια του 2008. Ενώ πρωταγωνίστησαν στην αγορά μεταχειρισμένων το 2007, τον περασμένο χρόνο περιόρισαν τα έξοδά τους μειώνοντας τις συναλλαγές και τις επενδύσεις τους.
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες υπήρξαν για ακόμα μια φορά οι πιο ενεργοί παίκτες στην αγορά, αγοράζοντας 197 πλοία κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Ωστόσο, παρουσιάστηκε π
Οι Ελληνες και οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες μείωσαν τις αγοραπωλησίες τους κατά τη διάρκεια του 2008. Ενώ πρωταγωνίστησαν στην αγορά μεταχειρισμένων το 2007, τον περασμένο χρόνο περιόρισαν τα έξοδά τους μειώνοντας τις συναλλαγές και τις επενδύσεις τους.
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες υπήρξαν για ακόμα μια φορά οι πιο ενεργοί παίκτες στην αγορά, αγοράζοντας 197 πλοία κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Ωστόσο, παρουσιάστηκε πτώση σε σχέση με το 2007, όπου οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν αγοράσει 445 πλοία.
Οι αγοραπωλησίες πλοίων ξηρού φορτίου αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του ελλείμματος, φθάνοντας μόλις τα 107 πλοία. Η αγορά τάνκερ κατά το ίδιο διάστημα έπεσε στα 64 πλοία.
Παρά την πτώση των τιμών ενεργητικού κατά το τελικό τρίμηνο, οι Ελληνες δαπάνησαν μόλις 8,02 δισ. δολάρια στην αγορά μεταχειρισμένων το 2008, έναντι 16,94 δισ. το 2007.
Οι Νορβηγοί ιδιοκτήτες, που υπήρξαν οι δεύτεροι σε έξοδα το 2007, αγόρασαν μόνο 37 πλοία κατά τη διάρκεια του 2008, και δεν συγκαταλέγονται πλέον ούτε στην πρώτη δεκάδα στον τομέα των επενδύσεων.
Η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα πλοία ξηρού φορτίου προκάλεσε την πτώση, καθώς οι Νορβηγοί αγόρασαν μόλις 13 πλοία ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια του χρόνου. Το 2007 είχαν αγοράσει 51. Το ενδιαφέρον τους για τα τάνκερ μειώθηκε σε μικρότερο βαθμό, ωστόσο ο αριθμός των αγορών παρουσίασε πτώση ύψους 65,21% (23 πλοία).
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η κρίση στην αγορά μεταχειρισμένων οφείλεται κυρίως στην ύφεση που παρουσιάστηκε στις ναυτιλιακές αγορές το τελευταίο τρίμηνο του 2008.
Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στον αριθμό και τα ποσά που δαπανήθηκαν, με τους πλοιοκτήτες να έχουν αγοράσει 86 πλοία αξίας 2,78 δισ. κατά τη διάρκεια του 2008, έναντι 102 πλοίων αξίας 2,27 δισ. την προηγούμενη χρονιά.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Γερμανοί, που αγόρασαν 40 μεταχειρισμένα αξίας 1,28 δισ., έναντι 2,41 δισ. για 74 πλοία το 2007.
Ακολουθεί η Ιταλία. Συνολικά 1.060 πλοία, συμπεριλαμβανομένων 566 φορτηγά και 375 τάνκερ αξίας 28,88 δισ. δολαρίων, άλλαξαν χέρια το 2008.
Η αγορά μεταχειρισμένων ανερχόταν σε 44,82 δισ. ένα χρόνο πριν, αφού είχαν διακινηθεί συνολικά 1.713 πλοία, μεταξύ των οποίων 964 φορτηγά και 535 τάνκερ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr