ΥΠΑΝ: Ο «επτάλογος του καταναλωτή» για τις εκπτώσεις

Παρά το γεγονός πως το υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατόρθωσε να αποφύγει τον πόλεμο στην αγορά από τις παράνομες προεκπτώσεις, οι καταναλωτές επωφελήθηκαν από αυτήν την κατάσταση. Και, ενόψει της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, που αρχίζει την Πέμπτη, εφιστάται η προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Οπως τονίζουν ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γρ

Παρά το γεγονός πως το υπουργείο Ανάπτυξης δεν κατόρθωσε να αποφύγει τον πόλεμο στην αγορά από τις παράνομες προεκπτώσεις, οι καταναλωτές επωφελήθηκαν από αυτήν την κατάσταση. Και, ενόψει της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, που αρχίζει την Πέμπτη, εφιστάται η προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Οπως τονίζουν ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, κ. Γιάννης Οικονόμου: «Ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός ή της καθεμιάς».

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:

-Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών δυνατοτήτων μας.

-Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.

-Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε.

-Σε περίπτωση ελαττώματος έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κ.τ.λ.).

-Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων ή από επιλεγμένα προϊόντα-«κράχτες».

-Ζητάμε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε.

-Ζητάμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα.

-Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν κ.τ.λ.) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08.00 έως τις 22.00.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr