Τελευταία ελπίδα για το εμπόριο οι εκπτώσεις

Τελευταία ελπίδα για να σωθεί η φαινομενικά χαμένη από εμπορικής άποψης παρτίδα της αγοράς, έπειτα από τον πολύ κακό Δεκέμβριο, είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου.

Ηδη η αρχή του Ιανουαρίου συνοδεύθηκε από κάποια πρώτα θετικά μηνύματα, ενώ η παράλληλη διάθεση των επιχειρήσεων να κατεβάσουν σημαντικά τις τιμές δίνει την αίσθηση της ευκαιρίας που έρχεται για τις τσέπε

Τελευταία ελπίδα για να σωθεί η φαινομενικά χαμένη από εμπορικής άποψης παρτίδα της αγοράς, έπειτα από τον πολύ κακό Δεκέμβριο, είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου.

Ηδη η αρχή του Ιανουαρίου συνοδεύθηκε από κάποια πρώτα θετικά μηνύματα, ενώ η παράλληλη διάθεση των επιχειρήσεων να κατεβάσουν σημαντικά τις τιμές δίνει την αίσθηση της ευκαιρίας που έρχεται για τις τσέπες των καταναλωτών.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πρώτες εκτιμήσεις, για πρώτη φορά εδώ και χρόνια οι εμπορικές εταιρείες θα φτάσουν σε επίπεδα εκπτώσεων έως και 70%, κάτι που συνήθως συμβαίνει σε άλλες χώρες, όπως η Βρετανία ή η Γερμανία, ουδέποτε όμως παρατηρήθηκε στην Ελλάδα.

Την τιμητική τους θα έχουν η ένδυση και η υπόδηση καθώς και ο κλάδος των ηλεκτρικών όπου ήδη οι προεκπτώσεις έδειξαν διάθεση κάμψης των τελικών τιμών έως και κατά 40-50%.

Ανάλογη κινητικότητα υπάρχει ήδη από τις αρχές του Ιανουαρίου στον χώρο των οικιακών ειδών καθώς και στον κλάδο των νέων τεχνολογιών που έχει πληγεί από την ύφεση.

Στο παραπάνω πλαίσιο, καταναλωτικές οργανώσεις έχουν προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το τι θα πρέπει οι Ελληνες να προσέξουν πριν αγοράσουν. Ειδικότερα, η Ενωση Καταναλωτών Ελλάδος στον δεκάλογό της τονίζει:

  • Οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
  • Σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει τσεκάρει ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. 
  • Κατάρτιση λίστας με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
  • Αποφυγή χρονικής πίεσης να αγοράσει, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα  είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή, σύμφωνα με ό,τι «χρειάζεται» και όχι με ό,τι «θέλει»...
  • Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
  • Προσοχή στα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Ενημέρωση από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
  •  των εκπτώσεων.
  • Ζήτηση απόδειξης, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους, αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή
  • Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς κ.λπ.).

Nα καταγγέλλει αμέσως στο 1520 (ειδική υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης) όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία πως κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr