Εφοπλιστές : Κανένας Έλληνας στη «Χρυσή Βίβλο» με τους 20 κορυφαίους
Απίστευτο και όμως …αληθινό. Μπορεί η ελληνική ναυτιλία να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, όμως τα ονόματα των Ελλήνων εφοπλιστών και των ελληνικών ναυτιλαικών εταιρειών δεν βρίσκονται στο Libro d’ oro, στο top 20.
Εκεί συναντάμε τη δανέζικη A.P.Moller, η μαλαισιανή MISC ,οι γιαπωνέζικες MOL και NYK η αμερικανική Teekay είναι οι πέντε μεγαλύτερες Ναυτιλιακές Εται
Απίστευτο και όμως …αληθινό. Μπορεί η ελληνική ναυτιλία να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, όμως τα ονόματα των Ελλήνων εφοπλιστών και των ελληνικών ναυτιλαικών εταιρειών δεν βρίσκονται στο Libro d’ oro, στο top 20.
Εκεί συναντάμε τη δανέζικη A.P.Moller, η μαλαισιανή MISC ,οι γιαπωνέζικες MOL και NYK η αμερικανική Teekay είναι οι πέντε μεγαλύτερες Ναυτιλιακές Εταιρείες, με βάση την κεφαλαιοποίησή τους, στον κόσμο.
Από το 2004 και μετά η Diana ,η Top Tankers, η Dryships ,η Excel ,η Aries ,ο Danaos, η Stealth Gas, η Global Oceanic,η Omega ,η Genco,η General, η Tsakos, η Euroseas ,και η Goldenport, άντλησαν από την αγορά κατά μέσο όρο πάνω από 164 εκ δολάρια η κάθε μία, ποσό που αποτελεί το 16% της συνολικής εναλλακτικής τους χρηματοδότησης, ενώ το υπόλοιπο 84% προήλθε από τις τράπεζες.
Εκμεταλλευόμενοι τις εξελίξεις στην πληροφόρηση και στην παγκοσμιοποίηση, που αυτή κυρίως επιφέρει, 26 εταιρείες Ελληνικών συμφερόντων έκαναν την εμφάνισή τους στις αγορές του NYSE του NASDAQ και του LSE. προσπαθώντας να αντλήσουν κεφάλαια από τις Δημόσιες Εγγραφές (IPOs).
Αποδόσεις άνω του 200%
Οι αποδόσεις από την ημερομηνία των Δημόσιων Εγγραφών, μέχρι τα υψηλά ξεπέρασαν κατά μέσο όρο το 200% , σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών με εξέχουσα την απόδοση της Excel, της Dryship και της Tsakos. Η πορεία των μετοχών ακολούθησε την ξέφρενη πορεία των τιμών του πετρελαίου του copper των άλλων προϊόντων και βέβαια των δεικτών των φορτίων (Biffex κα).
Οι αποδόσεις των μετοχών εκτός από την συσχέτιση που έδειξαν να έχουν α) με τις τιμές των προϊόντων που τα πλοία τους διακινούσαν, β) έδειξαν να συσχετίζονται και με τον δείκτη (μακροχρόνιου δανεισμού/ ίδια κεφάλαια)-debt/equity ratio (d/e), ο οποίος τον Σεπτέμβριο του 2007 ήταν κατά μ.ο. 1 (sd 0.64).Αυτό σήμαινε ότι τα μισά κεφάλαια από τις εταιρείες ανήκαν στους μετόχους και τα άλλα μισά στους δανειστές - Τράπεζες.
Ο λόγος μάλιστα αυτός (d/e =1) , ήταν καλύτερος(μικρότερος ) από τον ίδιο δείκτη των μη-Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών που εισέρχονταν στο Χρηματιστήριο, εκείνη την εποχή (d/e=1.36) επισημαίνει ο Θεόδωρος Β. Κουκομέλας και προσθέτει:
Έκτοτε η πορεία των Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών ακολούθησε πτωτική πορεία με αποκορύφωμα το τελευταίο δίμηνο που η πτώση του πετρελαίου, του copper αλλά και των άλλων commodities, συμπαρέσυραν τις μετοχές και η πτώση έγινε πολύ έντονη.
Σήμερα το d/e ratio με την υποτίμηση των assets που συνεπαγόταν η ύφεση, έχει ανέλθει στο d/e=1.6. Κατά την κρίση του 1985 το d/e ratio ξεπερνώντας το >2, δημιούργησε προβλήματα ρευστότητας στις εταιρείες, οδηγώντας τις, σε κλείσιμο.
Οι προοπτικές κέρδους
Όπως διαφαίνεται από την έρευνα, οι προοπτικές κέρδους, είναι τεράστιες για τους νέους επενδυτές. Βέβαια το γενικότερο περιβάλλον θα παίξει τον κύριο ρόλο στην τελική έκβαση, αλλά μεγάλο επίσης ρόλο θα παίξουν όλες οι λεπτομέρειες, κυρίως όσο αφορά το ποιες από αυτές θα συνεχίσουν να υπάρχουν και μετά την κρίση. Εκτιμάται ότι οι Δημόσιες Προσφορές( IPOs) βοήθησαν τις Ναυτιλιακές Εταιρείες στην παρούσα φάση όχι μόνο γιατί τις έκανε πιο γνωστές στο ευρύ επενδυτικό κοινό , πιο ανεξάρτητες από τα πιστωτικά ιδρύματα ,(που δεν στέκονται, έτσι κι αλλιώς, καλά στα πόδια τους), αλλά και γιατί δημιουργεί ευκαιρίες για αγορές, για συγχωνεύσεις αλλά και για εξαγορές.
«Σε βάθος χρόνου οι Ελληνικές Ναυτιλιακές Εταιρείες θα βγουν από την κρίση πιο γνωστές στο επενδυτικό κοινό, δυνατότερες και μεγαλύτερες και ίσως κάποιες από αυτές φιλοδοξούμε, μέσα στο παγκόσμιο Top 20», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr