Τα έσπασαν οριστικά για τον ΟΛΠ

Με 24ωρη απεργία, την προσεχή Τετάρτη 30 Ιανουαρίου και αποχή από τις υπερωρίες όλο τον Φεβρουάριο απάντησαν στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργο Βουλγαράκη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μετά τη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές.

Ο υπουργός παρέδωσε στους συνδικαλιστές το σχέδιο νόμου που αφορούσε τα εργασιακά προσφέροντάς τους ως λύση την εθελούσια έξοδο, τη μετάταξη, την πρόσληψη από τους ιδιώτες-πλειοδότες και την αγορά σε προνομιακή τιμή μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ. Εκείνοι απέρριψαν χωρίς

Με 24ωρη απεργία, την προσεχή Τετάρτη 30 Ιανουαρίου και αποχή από τις υπερωρίες όλο τον Φεβρουάριο απάντησαν στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργο Βουλγαράκη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μετά τη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές.

Ο υπουργός παρέδωσε στους συνδικαλιστές το σχέδιο νόμου που αφορούσε τα εργασιακά προσφέροντάς τους ως λύση την εθελούσια έξοδο, τη μετάταξη, την πρόσληψη από τους ιδιώτες-πλειοδότες και την αγορά σε προνομιακή τιμή μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ. Εκείνοι απέρριψαν χωρίς δεύτερη συζήτηση το σχέδιο και αποχώρησαν από τη συνάντηση για να αποφασίσουν λίγες ώρες αργότερα την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Ο Γιώργος Βουλγαράκης πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου, όπου έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στους εργαζόμενους, και πιο συγκεκριμένα στους συνδικαλιστές, ότι είτε θα εκμεταλλευτούν τα «ευεργετήματα» που τους προσφέρει η κυβέρνηση είτε θα χάσουν το τρένο. Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε, η παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ιδιώτες θα προχωρήσει.

 

Το μήνυμα

 

Ο υπουργός, αφού ολοκλήρωσε τη συνέντευξη Τύπου και απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, θέλησε να κάνει μία δήλωση, γεμάτη ξεκάθαρα μηνύματα, αφού τόνισε ότι εκτιμά όλους τους εργαζομένους, τους συνδικαλιστές και τον αγώνα τους:      

«Είναι γεγονός ότι υπήρξε και υπάρχει μία ένταση από τους εργαζόμενους, τους συνδικαλιστές εννοώ, η οποία μεταφράζεται και με τον έντονο τρόπο αντίρρησης στο προγραμματικό αυτό σχέδιο της κυβέρνησης. Θέλω να κάνω μια παρατήρηση. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι το σχέδιο αυτό σε λίγο θα είναι νόμος του κράτους και οι global operators θα είναι μία υπαρκτή πραγματικότητα. Νομίζω ο τρόπος με τον οποίο χειριζόμαστε το θέμα, τα ορόσημα που έχουμε θέσει και οι κινήσεις που έχουμε κάνει επιβεβαιώνουν του λόγου μας το αληθές. Σε λίγο τα πράγματα θα ηρεμήσουν. Η ένταση θα υποχωρήσει. Θα ήθελα να απευθυνθώ μέσω υμών στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων και να τους πω ότι υπάρχουν πραγματικά πολύ θετικές προϋποθέσεις για να μπορέσει ο κάθε εργαζόμενος και η κάθε εργαζόμενη, που ούτως ή άλλως έχει εξασφαλίσει το δικαίωμα σε εργασία, να βελτιώσει τη θέση του.

Και θα ήθελα επίσης να σας παρακαλέσω να μη χαθούν αυτά τα οφέλη για τους εργαζομένους εξαιτίας ενός πολιτικού μαξιμαλισμού, που ενώ μπορεί τα πράγματα να τα οδηγήσει στα άκρα διαδικαστικά, στο τέλος της ημέρας θα κλείσει χωρίς τους εργαζόμενους να έχουν επωφεληθεί αυτά τα οποία δυνητικά θα μπορούσαν να ωφεληθούν.

Τελικά, μετράει το αποτέλεσμα. Σε λίγους μήνες από σήμερα η μεγάλη μεταρρύθμιση των λιμένων θα έχει συντελεστεί. Και αυτή η μεταρρύθμιση θέλουμε να δώσει τα θετικότατα αποτελέσματα τα οποία μπορεί να προσφέρει στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας».

 

Η προκήρυξη

 

Οσον αφορά τα βασικά σημεία της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για τα λιμάνια, ο Γιώργος Βουλγαράκης παρουσίασε τα βασικότερα σημεία:

 

1. Επενδύσεις

 

Οι υποψήφιοι θα αναλάβουν τη δαπάνη επένδυσης που απαιτείται έτσι ώστε να πετύχουν την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα (για τον ΟΛΠ 3.700.000 teus ετησίως) εντός συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε περίπου 350 εκ. € για τον ΟΛΠ και 300 εκατ. για τον ΟΛΘ.

Ουσιώδη υποχρέωση αποτελεί για τον ανάδοχο, αφενός κατά την εκτέλεση των έργων και αφετέρου κατά τη λειτουργία του Σταθμού Ε/Κ, ότι θα πρέπει να λαμβάνει ειδική μέριμνα και όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος από κάθε μορφή επιβάρυνσης (και της ηχορύπανσης).

 

Τέλος απαιτείται η υποβολή Εγγυητικής Καλής Εκτέλεσης των έργων ίση με το 5% του συνολικού εγγυημένου ανταλλάγματος όλης της περιόδου παραχώρησης.

 

 

2. Αντάλλαγμα

Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να προσφέρουν:

α) 50 εκατ. ευρώ, ως αρχική καταβολή.

β) Ετήσιο ενοίκιο υφισταμένων υποδομών αυξανόμενο κατ’ έτος με το ΔΤΚ+2% (περίπου 7 εκατ. ευρώ και ανάλογο για τον ΟΛΘ).

γ) Ποσοστό επί του Ετησίου Κύκλου Εργασιών, όπως αυτός θα διαμορφώνεται κατά τη διάρκεια της παραχώρησης. Το ποσοστό αυτό δεν είναι δυνατό να είναι μικρότερο του 70% του Business Plan που θα υποβάλει ο υποψήφιος.

3. Ποινικές ρήτρες

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται ρήτρες οι οποίες επιβάλλονται στον παραχωρησιούχο:

 

1. Στο στάδιο κατασκευής των έργων, για κάθε μέρα καθυστέρησης και με δικαίωμα καταγγελίας από πλευράς των ΟΛΠ και ΟΛΘ εφόσον τα ποσά ξεπεράσουν το 5% του κόστους επένδυσης.

2. Στο στάδιο λειτουργίας έχουν προβλεφθεί ρήτρα ελάχιστης διακίνησης ως ποσοστό, αποζημίωση για την ποσότητα που υπολείπεται αυτής και εφόσον αυτή δεν επιτευχθεί για 3 συνεχή έτη, ο παραχωρησιούχος μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτος.

 

4. Κοινωνική μέριμνα

Η προστασία και προαγωγή των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής δραστηριοποίησής του αποτελεί απαίτηση που οφείλει να εκπληρώσει έμπρακτα ο παραχωρησιούχος.                    

 

Ειδική αναφορά γίνεται στην υποχρέωση του παραχωρησιούχου:

- να ενισχύει την εκπαίδευση σε θέματα ναυτιλίας με παροχή υποτροφιών σπουδών σε φοιτητές,

- να καλύπτει τις ανάγκες σε ανθρώπινους πόρους από την τοπική κοινότητα και

- το 10% των προσλήψεων προσωπικού να αποτελείται από τέκνα υπαλλήλων του ΟΛΠ.

 

5. Προϋποθέσεις συμμετοχής

 

Βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής αποτελούν η αποδεδειγμένη εμπειρία στη διαχείριση λιμενικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και η οικονομική ευρωστία ως εξής:

 

Α. Εμπειρία

- Εμπειρία από τη λειτουργία ή τη συμμετοχή κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 5% στη λειτουργία ή τη διαχείριση τουλάχιστον πέντε (5) τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως κατά την τελευταία τριετία.

 

- Μέσος όρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (throughput) κατά την τελευταία τριετία στους ως άνω τερματικούς σταθμούς αθροιστικά μεγαλύτερος από 5.000.000 TEUs.

 

- Μέσος όρος εσόδων κατά την τελευταία τριετία στους ως άνω τερματικούς σταθμούς αθροιστικά μεγαλύτερος από 300.000.000 ευρώ.

 

Β. Χρηματοοικονομική επάρκεια

Μέσος όρος καθαράς θέσης ή ενοποιημένης καθαράς θέσης στην περίπτωση θυγατρικών εταιρειών μεγαλύτερος από 500.000.000 ευρώ κατά την τελευταία τριετία.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr