Ναυτιλία : Περικοπές σε μπόνους και μερίσματα από τους εφοπλιστές
Η παγκόσμια οικονομική κρίση συνεχίζει να ταλανίζει και τη ναυτιλία, οδηγώντας τους Ελληνες εφοπλιστές στη λήψη μέτρων περικοπής των εξόδων και μείωσης των ζημιών. Ανάμεσά τους, οι κ. Πήτερ Γεωργιόπουλος και Χάρης Βαφειάς.
Ειδικότερα, η Επιτροπή Αποζημιώσεων αφού συζήτησε με τη διεύθυνση της εταιρείας «StealthGas» του Χάρη Βαφειά αποφάσισε ότι δεν θα δοθούν μπόνους στους διευθυντές και στους υπαλλήλους της εταιρείας για τ
Η παγκόσμια οικονομική κρίση συνεχίζει να ταλανίζει και τη ναυτιλία, οδηγώντας τους Ελληνες εφοπλιστές στη λήψη μέτρων περικοπής των εξόδων και μείωσης των ζημιών. Ανάμεσά τους, οι κ. Πήτερ Γεωργιόπουλος και Χάρης Βαφειάς.
Ειδικότερα, η Επιτροπή Αποζημιώσεων αφού συζήτησε με τη διεύθυνση της εταιρείας «StealthGas» του Χάρη Βαφειά αποφάσισε ότι δεν θα δοθούν μπόνους στους διευθυντές και στους υπαλλήλους της εταιρείας για το δημοσιονομικό έτος 2008.
Αυτή η απόφαση αντιστοιχεί σε μείωση των μισθών και των γενικών εξόδων της εταιρείας κατά 1,3 εκατ. δολάρια το δ’ τρίμηνο του 2008.
Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε ότι η πώληση του LPG carrier «Gas Amazon», κατασκευής 1992, ακυρώθηκε λόγω μη εκτέλεσης των υποχρεώσεων από την πλευρά του αγοραστή. Η «StealthGas» θα κινηθεί νομικά για να αποζημιωθεί.
Επίσης, η «Genco Shipping & Trading» του Πήτερ Γεωργιόπουλου έκανε περικοπές στα μερίσματα και τις επαναγορές μετοχών, καθώς έχει να διαχειριστεί υψηλότατο δάνειο και να δρομολογήσει τις παραγγελίες της.
Το δάνειο ύψους 1,4 δισ. δολαρίων, διάρκειας 10 ετών, που συνάφθηκε το 2007 για να χρηματοδοτήσει αγορά 9 πλοίων από την ελληνικών συμφερόντων «Metrostar», διατηρήθηκε αλλά με υψηλότερο επιτόκιο. Η εταιρεία δεν θα πληρώσει τις δόσεις του δανείου για ορισμένο διάστημα, αλλά σε αντάλλαγμα θα πρέπει να μειώσει τα μερίσματα.
«Οι εγγυήσεις (collateral maintenance requirement) θα παραβλεφθούν μέχρι η “Genco” να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τη συνθήκη και ορισμένες άλλες προϋποθέσεις», αναφέρει η «Genco» σε ανακοίνωσή της. «Η “Genco” θα μπορεί να αποκαταστήσει τα μερίσματά της και το πρόγραμμα επαναγοράς των μετοχών της όταν η εταιρεία θα μπορεί να αποδείξει ότι είναι σε θέση να ικανοποιήσει τους όρους της συμφωνίας». Από τα τέλη του Μαρτίου το ποσό που η «Genco» θα μπορεί να εκταμιεύει θα πέσει στα 12,5 εκατ. δολάρια. Το επιτόκιο θα ανέχεται στο Libor συν 2%.
Τον Ιούλιο που συνάφθηκε το δάνειο το Libor ανερχόταν σε 0,8% για τα 5 πρώτα χρόνια και 0,85% στη συνέχεια. Σύμφωνα με τη «Genco», το ανανεωμένο δάνειο και το ρευστό της εταιρείας θα χρησιμοποιηθούν για να αποπληρώσουν τα 3 capesize που απομένουν από την παραγγελία που έγινε στη «Metrostar». Τα 3 πλοία 170.000 τόνων θα παραδοθούν από τη «Sungdong Heavy Industries» της Ν. Κορέας μέσα στο 2009.
Παρά τις περικοπές των μερισμάτων και την αύξηση του επιτοκίου, οι επενδυτές φαίνεται ότι επηρεάστηκαν από την απόκτηση των νέων πλοίων και η τιμή της μετοχή της «Genco» ανέβηκε κατά 7,67%, φτάνοντας τα 15,31 δολάρια η μία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr