Δεξαμενόπλοια : Ακυρώθηκαν 30 παραγγελίες μέσα σε 6 μήνες

Απαισιόδοξοι είναι οι αναλυτές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων κατά τα προσεχή χρόνια και προειδοποιούν ότι θα υπάρξει μικρότερη ζήτηση σε σχέση με τις προμήθειες και μείωση των τιμών στα φορτία.

Hδη τουλάχιστον 30 παραγγελίες νέων τάνκερ ακυρώθηκαν διεθνώς από τον περασμένο Αύγουστο. Κατέγραψαν 29 ακυρώσεις μόνο στα ναυπηγεία της Ασίας, που περιλαμβάνουν 4 VLCC και 10 suezmax. Ο ερευνητής της Drewry κ

Απαισιόδοξοι είναι οι αναλυτές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων κατά τα προσεχή χρόνια και προειδοποιούν ότι θα υπάρξει μικρότερη ζήτηση σε σχέση με τις προμήθειες και μείωση των τιμών στα φορτία.

Hδη τουλάχιστον 30 παραγγελίες νέων τάνκερ ακυρώθηκαν διεθνώς από τον περασμένο Αύγουστο. Κατέγραψαν 29 ακυρώσεις μόνο στα ναυπηγεία της Ασίας, που περιλαμβάνουν 4 VLCC και 10 suezmax. Ο ερευνητής της Drewry κ. Nikhil Jain δήλωσε ότι το 70% των 29 ακυρώσεων αφορούσαν σε τάνκερ αργού πετρελαίου.

Τα ονόματα των ιδιοκτητών δεν έγιναν γνωστά, αλλά στα ναυπηγεία που επλήγησαν περιλαμβάνονται το κινεζικό Chinas Yangfan Group, το κορεατικό Hyundai Mipo και το γιαπωνέζικο Sasebo Heavy Industries που διαθέτει εγκαταστάσεις και στην Κίνα. Σύμφωνα με τον Jain, το κορεατικό STX Shipbuilding ανέφερε 4 ακυρώσεις VLCC.

Οι ακυρώσεις των τελευταίων μηνών οφείλονται κυρίως στα οικονομικά προβλήματα των ιδιοκτητών και στις ανησυχίες τους για το επίπεδο των αναγκών σε πετρέλαιο για τα επόμενα χρόνια.

Η Gibson προέβλεψε πέρσι ότι θα ακυρωθούν έως και 50% των παραγγελιών τάνκερ που προγραμματίζονται για το 2011. Ορισμένοι μεσίτες είναι ικανοποιημένοι από τις ακυρώσεις, καθώς θεωρούν ότι αρχικά φαινόταν ότι θα υπάρξει υπερπροσφορά προμηθειών στην αγορά.

Ενας από αυτούς ισχυρίζεται ότι αυτή η εξέλιξη θα απομακρύνει τους κερδοσκόπους. «Θεωρώ ότι οι περισσότερες ακυρώσεις προέρχονται από αυτούς που προσπαθούν να πλουτίσουν, βασισμένοι στα κέρδη ρεκόρ των τελευταίων ετών».

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, 258 VLCC επρόκειτο να παραδοθούν τα επόμενα 4 χρόνια. Αυτό θα σήμαινε 50% αύξηση στον στόλο VLCC, μέχρι το 2012. Σύμφωνα με τον Parul Bhambri της Drewry Singapore, η επικείμενη απαγόρευση των μονών περιβλημάτων πλοίων «θα μειώσει τον αριθμό των VLCC, οπότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα με την είσοδο νέων πλοίων στον στόλο».

Οπως επισημαίνουν οι διεθνείς αναλυτές: «Η μειωμένη ζήτηση οφείλεται στη διεθνή οικονομική αστάθεια που εκδηλώθηκε στο δεύτερο μισό του 2008. Κατά το διάστημα 2009-2013 η κατανάλωση ενέργειας σταθεροποιείται στις ανεπτυγμένες οικονομίες και μειώνεται στις αναπτυσσόμενες. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι αγορές τάνκερ το 2009 θα είναι σημαντικά πιο αδύναμες σε σχέση με το 2008».

Τα έσοδα των χρονοναυλώσεων για το 2009 αναμένεται να είναι μικρότερα από αυτά του 2008, αλλά «θα υπερβούν τον μέσο όρο της δεκαετίας 1998-2007 σε κάθε τομέα», αναφέρει η McQuilling. «Ωστόσο, περιμένουμε ότι μέχρι το 2013 τα έσοδα θα είναι μικρότερα από αυτό τον μέσο όρο», προσθέτει.

Η McQuilling είχε προειδοποιήσει για την πτώση της αγοράς τάνκερ σε 2 προηγούμενες εκθέσεις της. Σύμφωνα με την πρώτη, τα πλοία που θα προστεθούν στον στόλο θα είναι εννιαπλάσια από αυτά που θα αποσυρθούν. Σύμφωνα με τη δεύτερη έκθεση, «η κατάσταση στις προμήθειες θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά φορτίων το 2009.

Εάν οι τιμές bunker μειωθούν σημαντικά το 2009, θα υπάρξουν περιθώρια να παραμείνουν οι χρονομισθώσεις κοντά στα περσινά επίπεδα».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr