Κι άλλα μαύρα σύννεφα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Συνεχίζονται οι δραματικές ανακοινώσεις από επιχειρηματικούς κολοσσούς ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριοποίησης, καθώς η κρίση όχι απλά δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης, αλλά σταδιακά οξύνεται, συμπαρασύροντας ακόμα και αγορές που είχαν μέχρι στιγμής επιδείξει σθεναρές αντιστάσεις.
Στο μάτι του κυκλώνα είχαν μπει από νωρίς οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τώρα όμως το σύνολο του κλάδου κλονίζεται και ανακοινώνει απογοητευτικά στοιχεία.
Κι αν η μέχρι πρότινος μεγ
Συνεχίζονται οι δραματικές ανακοινώσεις από επιχειρηματικούς κολοσσούς ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριοποίησης, καθώς η κρίση όχι απλά δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης, αλλά σταδιακά οξύνεται, συμπαρασύροντας ακόμα και αγορές που είχαν μέχρι στιγμής επιδείξει σθεναρές αντιστάσεις.
Στο μάτι του κυκλώνα είχαν μπει από νωρίς οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τώρα όμως το σύνολο του κλάδου κλονίζεται και ανακοινώνει απογοητευτικά στοιχεία.
Κι αν η μέχρι πρότινος μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η αμερικανική General Motors, επιζεί προς ώρας χάριν στην κρατική ένεση ρευστότητας, η μεγάλη ανταγωνίστριά της, η κατ’ απόλυτους αριθμούς πλέον κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, η ιαπωνική Τοyota Motors, ανακοινώνει με τη σειρά της ζημίες για τη χρήση 2008 (περί των 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων), προβλέπει περαιτέρω λειτουργικές ζημίες για τη χρήση 2008 – 2009 (ήδη τον Ιανουάριο οι πωλήσεις της διεθνώς υποχώρησαν κατά 32%), αλλάζει το διοικητικό της team δίνοντας τα ηνία στον εγγονό του ιδρυτή της Άκιο Τογιόντα, αλλά ακόμα κι έπειτα από όλα αυτά δέχεται ένα πλήγμα που όμοιό του δεν είχε αντιμετωπίσει από την ίδρυσή της! Ο λόγος για την υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας από τον οίκο Moody’s…
Ανάλογες εικόνες και στοιχεία επεξεργάζονται – αλλά δεν τους «βγαίνουν» - και στα προπύργια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Volkswagen, σε Στουτγάρδη και Μόναχο. Μιας Volkswagen που είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά 20% τον Ιανουάριο
Ακόμα και στο Ντιτρόιτ και παρά τις κρατικές παρεμβάσεις, General Motors και Chrysler είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 48% και 55% αντίστοιχα. Η Ford, η έτερη κολοσσιαία αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, μπορεί να μην πήρε κρατική βοήθεια, να βρίσκεται σε καλύτερη – δυνητικά – θέση έναντι των άλλων 2 αμερικανικών κολοσσών, αλλά και οι δικές της πωλήσεις κατέγραψαν βουτιά ένω του 40% μέχρι ώρας.
Επιπλέον, φαίνεται ότι θα πρέπει να καλύψει και μία τρύπα της τάξης των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο ασφαλιστικό της ταμείο, το οποίο το 2007 είχε σημαντικό πλεόνασμα, αλλά πέρσι πέρασε σε ελλείμματα…
Στην Ασία τα στοιχεία είναι – συγκριτικά – καλύτερα σε σχέση με τις δραματικές εξελίξεις στην αγορά της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, αλλά ουδείς γνωρίζει μετά βεβαιότητας τι ακριβώς συμβαίνει στις κινεζικές εταιρίες, στις ινδικές ή και στις μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες και στις πλείστες όσες εταιρίες – προμηθευτές των μεγάλων κολοσσών.
Τα μοναδικά σχετικά θετικά στοιχεία έρχονται από την ... Κορέα. Εκεί όπου οι Hyundai και Kia ανακοίνωσαν αύξηση των πωλήσεων κατά 14% και 3,5%, αντίστοιχα. Κάτι που ισχύει και για την ιαπωνική Subaru.
Όχι όμως και για τη μεγάλη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανακοίνωσε ζημίες, ύψους 165 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο για το τέταρτο τρίμηνο του 2008, ενώ προέβλεψε και κάθετη πτώση των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Αλλά τουλάχιστον τα προβλήματα της Volvo φαίνεται πως εφεξής θα απασχολούν τους ... Κινέζους, εάν επαληθευθεί η είδηση πως η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford, μητρική της Volvo, διαπραγματεύεται την πώλησή της στη μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr