Eκτός South Stream η Ελλάδα από την Gazprom
12.11.2012
12:05
Η έλλειψη συμβολαίων στη Νότιο Ιταλία κάνει την Gazprom να ακολουθεί τη διαδρομή προς την Ευρώπη από τη Βουλγαρία
Η Ελλάδα βρίσκεται εκτός σχεδιασμού, για την διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου South stream, όπως παραδέχθηκαν επίσημα οι υπεύθυνοι της GAZPROM. Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη τύπου στην Μόσχα, όπου παρουσιάστηκε επίσημα η διαδρομή του South Stream, οι υπεύθυνοι της Gazprom απαντώντας σε ερωτήσεις Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων ξεκαθάρισαν ότι « Δεν πάμε στη Νότιο Ιταλία» ( μέσω Ελλάδος ), όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Leonid Chugonov. « Γιατί να πάμε εκεί ; Δεν μας περιμένει κανείς εκεί», αναρωτήθηκε ο κ. Chugonov, ανώτατο στέλεχος της GAZPROM o οποίος πρόσθεσε ότι, δεν υπάρχει λόγος να γεμίσουμε ένα άδειο αγωγό. Ο ίδιος, αλλά και το στέλεχος της Gazprom Sergey Kyprianov ρωτήθηκαν και για την διεκδίκηση της ΔΕΠΑ στην Ελλάδα, αλλά και για τον ανταγωνιστικό αγωγό ΤΑP, αν δηλαδή συνδέουν την ΔΕΠΑ με τον αγωγό South Stream ή την πιθανή κατασκευή του αγωγού του TAP. Και στις δυο ερωτήσεις, η απάντηση τους ήταν μονότονη, ότι δηλαδή δεν υπάρχουν συμβόλαια πελατών στην Ιταλία, ως εκ τούτου δεν υπάρχει λόγος για την κατασκευή του αγωγού από την Κομοτηνή προς το Οτράντο της Ιταλίας. Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Gazprom ήδη το αέριο που περνά προς την Ιταλία ( Βόρειος Ιταλία ) είναι 17 δισ. κυβικά για τις βιομηχανίες στην Βόρειο Ιταλία, ενώ η κατανάλωση στην Ελλάδα είναι 2,9 δισ. κυβικά μέτρα. Έτσι, όπως παρουσιάστηκε επισήμως η γραμμή του αγωγού θα είναι από την Αnapa ( Μαύρη Θάλασσα ) προς την Βάρνα της Βουλγαρίας. Από εκεί θα συνεχιστεί προς Σερβία- Κροατία- Ουγγαρία- Σλοβενία- Αυστρία- Ιταλία. Η σχεδιασμένη δυναμικότητα του αγωγού φυσικού αερίου θα είναι 63 δις. κυβικά μέτρα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η κατασκευή του αγωγού θα ξεκινήσει στα τέλη του Δεκεμβρίου του 2012 και το πρώτο αέριο υπολογίζεται ότι, θα ξεκινήσει από την περιοχή Anapa τον Δεκέμβριο του 2015.
Η κοινή εταιρεία που κατασκευάζει τον αγωγό σε Βουλγαρία- Σερβία- Κροατία- Ουγγαρία- Σλοβενία- Αυστρία- Ιταλία
Παρόντες στην συνέντευξη ήταν και εκπρόσωποι της κοινής εταιρείας που θα κατασκευάσει τον αγωγό South Stream, την South stream Transport AG με τα εξής ποσοστά GAZPROM 50%, ENI ( Italia 20%)- και η Γερμανική Wintershall και η Γαλλική EDF από 15% αντιστοίχως. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι της GAZPROM απάντησαν για τα χρηματοδοτικά σχήματα του αγωγού, όπως λ.χ σε Ουγγαρία με 70% δανεικά κεφάλαια και 30% ίδια κεφάλαια ή στην Βουλγαρία, όπου επίσης τα δανειακά κεφάλαια θα είναι περισσότερα.
Η κοινή εταιρεία που κατασκευάζει τον αγωγό σε Βουλγαρία- Σερβία- Κροατία- Ουγγαρία- Σλοβενία- Αυστρία- Ιταλία
Παρόντες στην συνέντευξη ήταν και εκπρόσωποι της κοινής εταιρείας που θα κατασκευάσει τον αγωγό South Stream, την South stream Transport AG με τα εξής ποσοστά GAZPROM 50%, ENI ( Italia 20%)- και η Γερμανική Wintershall και η Γαλλική EDF από 15% αντιστοίχως. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι της GAZPROM απάντησαν για τα χρηματοδοτικά σχήματα του αγωγού, όπως λ.χ σε Ουγγαρία με 70% δανεικά κεφάλαια και 30% ίδια κεφάλαια ή στην Βουλγαρία, όπου επίσης τα δανειακά κεφάλαια θα είναι περισσότερα.
Παιχνίδι τακτικής με την ΔΕΠΑ ;
Το ξεκαθάρισμα από ρωσικής πλευράς, ότι δηλαδή δεν θα ακολουθηθεί η διαδρομή μέσω Ελλάδος – Ιταλίας στηρίζεται σε πραγματικά στοιχεία καθώς θέλει να πωλεί αέριο σ όλες τις προαναφερόμενες χώρες ( Σερβία, Κροατία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Αυστρία, Ιταλία), ωστόσο η διεκδίκηση της ΔΕΠΑ από την Gazprom με μεγάλες πιθανότητες κάνει πολλούς να θεωρούν ότι αν αποκτηθεί η ΔΕΠΑ, τότε πιθανότατα να αλλάξει και η στρατηγική της Ρωσικής εταιρείας. Όπως είναι γνωστό για την ΔΕΠΑ υπέβαλλαν προσφορές oι Ρωσικές Gazprom, Negusneft και η Αζέρικη socar. Εν όψει λοιπόν της διεκδίκησης της ΔΕΠΑ, δεν αποκλείεται οι ανακοινώσεις για τον South stream να λειτουργούν ως «μοχλοί» πίεσης, αν και η ρωσική εταιρεία Gazprom διαθέτει τέτοια οικονομική δύναμη ώστε να μην χρειάζεται να πιέζει κανέναν. Αντίθετα, όπως συνέβη το 2004, όταν και πραγματοποιήθηκε η υπόσχεση της γραμμής Βουλγαρίας- Ελλάδας- Ιταλίας, αυτή στηρίχθηκε σε γεωστρατηγικούς και πολιτικούς λόγους. Αν η Ελλάδα ξαναβρεθεί για αυτούς τους λόγους στον σχεδιασμό, ίσως να ενταχθεί σε μια διεθνή διαδρομή αγωγών.Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr