Ούτε μία παραγγελία στο 45% των ναυπηγείων το 2013!
15.11.2012
07:11
Ζοφερές οι προβλέψεις για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία – Λιγότερες οι παραγγελίες, μειωμένο τονάζ και αναμένεται και περαιτέρω πτώση των τιμών
Θύελλα οικονομική πλήττει την παγκόσμια ναυτιλία και δεν φαίνεται ότι θα κοπάσει ο «καιρός» τους προσεχείς μήνες.
Αρνητικές είναι οι εξελίξεις για τα ναυπηγεία το 2013, αναφορικά με τις νέες παραγγελίες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Deutsche Bank, το 45% των ναυπηγείων παγκοσμίως δεν θα λάβει καμία παραγγελία
από το τέλος του 2012 και μετά, ενώ οι πλοιοκτήτες αναμένουν περαιτέρω πτώση των τιμών λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού που θα δημιουργηθεί.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο G.Moundreas SA τα στατιστικά στοιχεία παραγγελιών παγκοσμίως για τους πρώτους 9 μήνες του 2012,
επιβεβαιώνουν την πτωτική τάση και ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Από Ιανουάριο έως και Σεπτέμβριο παραγγέλθηκαν 14 Capes όταν το 2011 οι παραγγελίες ήταν 69 δηλαδή μείωση σε ετήσια βάση 72%.
Αντίστοιχα στα Panamax/Post Panamax, 80,000 – 100,000 DWT οι παραγγελίες από 100 το 2011 έπεσαν στις 29 το πρώτο εννιάμηνο φέτος με ετήσια μείωση 62% ενώ για τα πλοία από 60,000 – 80,000 DWT από 97 το 2011 στα 52 το 2012 δηλαδή σε ετήσια βάση 30% κάτω.
Στα μικρότερα πλοία οι διαφορές ήταν πιο εκλογικευμένες με τα Handymax, 40,000 – 60,000 DWT να έχουν μείωση της τάξης του 58% σε ετήσια βάση από 136 πλοία το 2011 στα 43 τους εννέα μήνες του 2012 και για τα Handysize, 10,000 – 40,000 DWT από 129 πλοία το 2011 στα 61 τους εννέα μήνες του
Αρνητικές είναι οι εξελίξεις για τα ναυπηγεία το 2013, αναφορικά με τις νέες παραγγελίες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Deutsche Bank, το 45% των ναυπηγείων παγκοσμίως δεν θα λάβει καμία παραγγελία
από το τέλος του 2012 και μετά, ενώ οι πλοιοκτήτες αναμένουν περαιτέρω πτώση των τιμών λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού που θα δημιουργηθεί.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο G.Moundreas SA τα στατιστικά στοιχεία παραγγελιών παγκοσμίως για τους πρώτους 9 μήνες του 2012,
επιβεβαιώνουν την πτωτική τάση και ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Από Ιανουάριο έως και Σεπτέμβριο παραγγέλθηκαν 14 Capes όταν το 2011 οι παραγγελίες ήταν 69 δηλαδή μείωση σε ετήσια βάση 72%.
Αντίστοιχα στα Panamax/Post Panamax, 80,000 – 100,000 DWT οι παραγγελίες από 100 το 2011 έπεσαν στις 29 το πρώτο εννιάμηνο φέτος με ετήσια μείωση 62% ενώ για τα πλοία από 60,000 – 80,000 DWT από 97 το 2011 στα 52 το 2012 δηλαδή σε ετήσια βάση 30% κάτω.
Στα μικρότερα πλοία οι διαφορές ήταν πιο εκλογικευμένες με τα Handymax, 40,000 – 60,000 DWT να έχουν μείωση της τάξης του 58% σε ετήσια βάση από 136 πλοία το 2011 στα 43 τους εννέα μήνες του 2012 και για τα Handysize, 10,000 – 40,000 DWT από 129 πλοία το 2011 στα 61 τους εννέα μήνες του
2012 δηλαδή σε ετήσια βάση μείωση 37%.
Οι ανωτέρω ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν κατόπιν αναγωγής των αριθμών των πλοίων που παραγγέλθηκαν το πρώτο εννεάμηνο του 2012 σε ετήσια βάση ενώ η κατηγοριοποίηση των πλοίων δεν παρουσιάζει
απόλυτα την καθιερωμένη αντιστοιχία κατηγορίας πλοίων με DWT.
Επιπροσθέτως αν εξετάσουμε τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από το 2009 και μετά διαπιστώνουμε ότι ο αριθμός παραγγελιών του 2012 είναι ο χαμηλότερος της τετραετίας.
Ειδικότερα, το 2009 οι παραγγελίες ήτανε 424, 1377 πλοία το 2010, 543
πλοία το 2011 και τους 10 πρώτους μήνες του 2012 οι παραγγελίες είναι στα 246 πλοία.
Συμπερασματικά, οι παραγγελίες του 2012 θα είναι μειωμένες κατά 50% περίπου από το 2011 γεγονός που οφείλεται στον μεγάλο αριθμό παραδόσεων πλοίων από προηγούμενα χρόνια, στην ουσιαστική έλλειψη χρηματοδότησης και στην επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.
Οι ανωτέρω ποσοστιαίες μεταβολές προκύπτουν κατόπιν αναγωγής των αριθμών των πλοίων που παραγγέλθηκαν το πρώτο εννεάμηνο του 2012 σε ετήσια βάση ενώ η κατηγοριοποίηση των πλοίων δεν παρουσιάζει
απόλυτα την καθιερωμένη αντιστοιχία κατηγορίας πλοίων με DWT.
Επιπροσθέτως αν εξετάσουμε τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από το 2009 και μετά διαπιστώνουμε ότι ο αριθμός παραγγελιών του 2012 είναι ο χαμηλότερος της τετραετίας.
Ειδικότερα, το 2009 οι παραγγελίες ήτανε 424, 1377 πλοία το 2010, 543
πλοία το 2011 και τους 10 πρώτους μήνες του 2012 οι παραγγελίες είναι στα 246 πλοία.
Συμπερασματικά, οι παραγγελίες του 2012 θα είναι μειωμένες κατά 50% περίπου από το 2011 γεγονός που οφείλεται στον μεγάλο αριθμό παραδόσεων πλοίων από προηγούμενα χρόνια, στην ουσιαστική έλλειψη χρηματοδότησης και στην επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr