Τα φορτηγά ξανατραβούν χειρόφρενο
07.12.2012
12:15
Φόβοι ότι μία νέα απεργία θα δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις που μάχονται να επιβιώσουν
«Σε αυτήν την εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία για την ελληνική αγορά, μια απεργία διαρκείας των φορτηγών θα δώσει τη χαριστική βολή στην πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων που μάχονται να επιβιώσουν και ελπίζουν σε μια μικρή έστω ανάκαμψη του τζίρου τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων». Αυτό υπογράμμισε στη δήλωσή του ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, με αφορμή την εξαγγελθείσα από τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. απεργιακή κινητοποίηση διαρκείας, από τη Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου.
Οι φορτηγατζήδες σχεδιάζουν απεργία διαρκείας αντιδρώντας στην απελευθέρωση του κλάδου τους, σύμφωνα με όσα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Σήμερα οι αυτοκινητιστές θα καθορίσουν τη στάση τους, ενώ, προσώρας, αγνοείται εάν τραβήξουν χειρόφρενο και τα βυτιοφόρα. Αυτό πάντως, που είναι βέβαιο είναι ότι στις κινητοποιήσεις δεν θα λάβει μέρος ο κλάδος των φορτηγών - βυτίων.
Αρχές του περασμένου Νοεμβρίου το υπουργείο Ανάπτυξης ενσωμάτωσε στο πολυνομοσχέδιο ρυθμίσεις με τις οποίες άρονται περιορισμοί που ίσχυαν στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Με τις ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν μέσω του πολυνομοσχεδίου, ο περιορισμός του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης μικρών φορτηγών, έως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες καταργήθηκε.
Με τις νέες ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, τα ανεξάρτητα πρατήρια μπορούν να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των προϊόντων τους ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας.
Τούς δόθηκε επίσης, η δυνατότητα να μισθώνουν βυτιοφόρα φορτηγά Δ.Χ., χωρίς τα ανεξάρτητα πρατήρια να απαιτείται να διαθέτουν στην ιδιοκτησία τους βυτιοφόρα. Μάλιστα, τα μισθωμένα αυτά βυτιοφόρα, μπορούν να εισέρχονται στα διυλιστήρια και τις φορολογικές αποθήκες, ώστε να μεταφέρουν καύσιμα με το δικό τους εμπορικό σήμα.
Οι φορτηγατζήδες σχεδιάζουν απεργία διαρκείας αντιδρώντας στην απελευθέρωση του κλάδου τους, σύμφωνα με όσα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Σήμερα οι αυτοκινητιστές θα καθορίσουν τη στάση τους, ενώ, προσώρας, αγνοείται εάν τραβήξουν χειρόφρενο και τα βυτιοφόρα. Αυτό πάντως, που είναι βέβαιο είναι ότι στις κινητοποιήσεις δεν θα λάβει μέρος ο κλάδος των φορτηγών - βυτίων.
Αρχές του περασμένου Νοεμβρίου το υπουργείο Ανάπτυξης ενσωμάτωσε στο πολυνομοσχέδιο ρυθμίσεις με τις οποίες άρονται περιορισμοί που ίσχυαν στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Με τις ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν μέσω του πολυνομοσχεδίου, ο περιορισμός του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης μικρών φορτηγών, έως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες καταργήθηκε.
Με τις νέες ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, τα ανεξάρτητα πρατήρια μπορούν να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των προϊόντων τους ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας.
Τούς δόθηκε επίσης, η δυνατότητα να μισθώνουν βυτιοφόρα φορτηγά Δ.Χ., χωρίς τα ανεξάρτητα πρατήρια να απαιτείται να διαθέτουν στην ιδιοκτησία τους βυτιοφόρα. Μάλιστα, τα μισθωμένα αυτά βυτιοφόρα, μπορούν να εισέρχονται στα διυλιστήρια και τις φορολογικές αποθήκες, ώστε να μεταφέρουν καύσιμα με το δικό τους εμπορικό σήμα.
«Κόκκινο πανί» για τους αυτοκινητιστές αποτελεί η δυνατότητα μίσθωσης φορτηγών Δ.Χ. από ιδιώτες και εταιρείες, που δεν έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα. Η απελευθέρωση επίσης, του κλάδου, «φοβίζει» τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., που θεωρούν ότι οι «εργοδότες» θα συμπιέζουν το κόμιστρο.
Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι οι απεργίες, που προγραμματίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., δεν θα έχουν τη δυναμικότητα του 2010, οπότε «πρωταγωνιστούσε» στα τηλεοπτικά παράθυρα ο τότε πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος (ΠΣΧΕΜ).
Και αυτό διότι ενδεχόμενη απεργία διαρκείας θα στερούσε την εκτέλεση συμβολαίων μεταφορικού έργου από πολλές εταιρείες-μέλη του ΠΣΧΕΜ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα των μεταφορικών εταιρειών.
Με πληροφορίες από capital.gr
Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι οι απεργίες, που προγραμματίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., δεν θα έχουν τη δυναμικότητα του 2010, οπότε «πρωταγωνιστούσε» στα τηλεοπτικά παράθυρα ο τότε πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος (ΠΣΧΕΜ).
Και αυτό διότι ενδεχόμενη απεργία διαρκείας θα στερούσε την εκτέλεση συμβολαίων μεταφορικού έργου από πολλές εταιρείες-μέλη του ΠΣΧΕΜ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα των μεταφορικών εταιρειών.
Με πληροφορίες από capital.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr