Ερχεται η BMW Benz!

Δανεισμό, συνολικού ύψους 39 δισ. δολαρίων, ζητούν εκ νέου από την αμερικανική κυβέρνηση οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Chrysler. Οι δύο εταιρίες, οι οποίες μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο είχαν λάβει έκτακτη κρατική επιχορήγηση ύψους περίπου 18 δις δολαρίων, κατέθεσαν αργά το βράδυ της Τρίτης στο Κογκρέσο τα προγράμματα αναδιάρθρωσής τους, βάσει των οποίων και θα κριθεί η συνέχιση ή μη της κρατικής παρέμβασης στα ταμεία τους.

Οι διοικήσεις των δύο εταιριών ζήτη

Δανεισμό, συνολικού ύψους 39 δισ. δολαρίων, ζητούν εκ νέου από την αμερικανική κυβέρνηση οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Chrysler. Οι δύο εταιρίες, οι οποίες μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο είχαν λάβει έκτακτη κρατική επιχορήγηση ύψους περίπου 18 δις δολαρίων, κατέθεσαν αργά το βράδυ της Τρίτης στο Κογκρέσο τα προγράμματα αναδιάρθρωσής τους, βάσει των οποίων και θα κριθεί η συνέχιση ή μη της κρατικής παρέμβασης στα ταμεία τους.

Οι διοικήσεις των δύο εταιριών ζήτησαν λοιπόν νέα δάνεια - η μεν General Motors ποσό άνω των 16,6 δισ. δολαρίων, η δε Chrysler τουλάχιστον 9 δις δολάρια σε πρώτη φάση, τονίζοντας πως έτσι θα κατορθώσουν να καταστούν όχι μόνο βιώσιμες, αλλά και κερδοφόρες.

Σε κάθε περίπτωση όμως και ασχέτως εάν λάβουν νέα κρατική βοήθεια ή όχι, ανακοίνωσαν πως θα συνεχίσουν τις προσπάθειες περιστολής του κόστους, όπερ σημαίνει πως σε βάθος χρόνου θα μειώσουν περαιτέρω τις θέσεις εργασίας τους και το ύψος της παραγωγής τους. Έτσι η μεν General Motors δη ανακοίνωσε πως εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης 47.000 θέσεων εργασίας στους επόμενους 18 μήνες, ενώ την ίδια στιγμή η Chrysler, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε μείωση 3.000 θέσεων εργασίας.

Η κρίση προφανώς και γεννά ευκαιρίες, αλλά όλα έχουν ένα όριο. Από το σημείο αυτό μέχρι το να συζητείται – και να δημοσιεύεται στους Financial Times – μια συγχώνευση των κατ’ εξοχήν ανταγωνιστριών εταιριών, ο λόγος για τις BMW και Mercedes, η διαδρομή είναι μεγάλη.

Μια διαδρομή πάντως που οι διοικούντες τις δύο κορυφαίες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν διατεθειμένοι να διαβούν, εάν πιστέψουμε τα σενάρια που τους θέλουν να διαπραγματεύονται μια στενότερη συνεργασία από τη σημερινή. Όπου ας σημειωθεί πως οι δύο ευθέως ανταγωνίστριες εταιρίες συνεργάζονται ήδη σε επίπεδο προμηθευτών αγοράζοντας αρκετά ανταλλακτικά και αξεσουάρ από κοινού, αλλά και στην εξέλιξη υβριδικών κινητήρων. Τώρα όμως ίσως και να δούμε μια πιο «στενή» συνεργασία, γεγονός που εφόσον τελεστεί θα σημάνει αυτόματα δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη!

Κι ενώ άλλοι συζητούν ακόμα και το μέχρι πρότινος σενάριο επιστημονικής φαντασίας της μεταξύ τους συγχώνευσης, οι Ιταλοί της Fiat, αυτοί που μόλις προ μηνός προχώρησαν σε συμφωνία συνεργασίας με την αμερικανική Chrysler, τώρα ψάχνουν κι άλλες λύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Έτσι, η μεγάλη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε πως μελετά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 2 δισ. ευρώ. Στόχος η κάλυψη μέρους των χρεών της προς το κονσόρτσιουμ τραπεζών που ήδη της έχει χορηγήσει πρόσθετα δάνεια – πέραν αυτών που έχουν ρυθμιστεί σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα – ύψους 1 δις ευρώ. Συνολικά ο όμιλος της Fiat καλείται να αποπληρώσει μόνο φέτος χρέη άνω των 4,8 δισ. ευρώ!

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr