Επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών-κολοσσών για τα αεροδρόμια της Ελλάδας

Επενδυτική όρεξη εταιρειών-κολοσσών για τα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της «Goldair»

Την εκτίμηση ότι η παραχώρηση των ελληνικών αεροδρομίων έχει ανοίξει την επενδυτική όρεξη εταιρειών-κολοσσών, όπως η γερμανική «Hochtief», η γαλλική κατασκευαστική «Vinci» και η γερμανική «Fraport», τουλάχιστον σε επίπεδο αρχικού ενδιαφέροντος, εξέφρασε από τη Θεσσαλονίκη, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της «Goldair», Καλλίνικος Καλλίνικος.

Όπως ανέφερε, η «Goldair» έχει ήδη μιλήσει με κάποιους από τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι πάντως, προς το παρόν τελούν εν αναμονή της παρουσίασης του τελικού εθνικού σχεδίου αερομεταφορών. «Εκτιμώ ότι για τη Θεσσαλονίκη θα εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον», πρόσθεσε.

Στη διάρκεια γεύματος εργασίας, ο κ.Καλλίνικος σημείωσε ότι ο όμιλος Goldair θα ενδιαφερόταν για την εξαγορά των δραστηριοτήτων επίγειας εξυπηρέτησης (handling) τής Olympic Air, εάν και εφόσον αυτές διατίθενταν προς πώληση.

Ο όμιλος, που εκτιμάται ότι θα κλείσει τις χρήσεις 2012 και 2013 με άνοδο μεγεθών, χάρη και στη διαφαινόμενη αύξηση τουριστικών αφίξεων στην Ελλάδα, θέτει επίσης ως στόχο την περαιτέρω επέκταση σε αγορές αερομεταφορών ομοειδείς με την ελληνική, οι οποίες εξυπηρετούν ταυτόχρονα προγραμματισμένες πτήσεις και τσάρτερ, με την Κροατία να αποτελεί ισχυρό δέλεαρ για την ελληνική εταιρεία.

Ο κ.Καλλίνικος πρόσθεσε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις των αερολιμένων θα αποβούν προς όφελος της Ελλάδας, υπό την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα ζητηθούν υπερβολικά υψηλές επενδύσεις από τους “μνηστήρες” , αλλά θα υπάρξει ένας ισορροπημένος συνδυασμός επενδύσεων, τιμήματος και ανώτατου κόστους χρέωσης υπηρεσιών.

«Δεν πρέπει να ζητήσουμε από τους υποψήφιους επενδυτές υπερβολικές επενδύσεις. Εάν τα αεροδρόμια διατεθούν με τη λογική της άντλησης όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων από τον ανάδοχο, τα ελληνικά αεροδρόμια υπάρχει κίνδυνος να ακριβύνουν και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνουν "Ελευθέριος Βενιζέλος'', που είναι το δεύτερο ακριβότερο στην Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.

Κατά τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Goldair, στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων, είναι σωστή επιλογή η παραχώρηση των αεροδρομίων σε ομάδες. Κι αυτό, διότι η κρίσιμη μάζα που απαιτείται, για να δελεαστούν οι υποψήφιοι επενδυτές, είναι η διακίνηση 7-8 εκατ. επιβατών ετησίως, τη στιγμή που πολλοί περιφερειακοί αερολιμένες δεν διακινούν πάνω από 700.000 άτομα.

Ο κ. Καλλίνικος επισήμανε ακόμη ότι, παρά την κρίση, την αποχώρηση αεροπορικών εταιρειών από την Ελλάδα, την έλλειψη ρευστότητας, τα απαγορευτικά επιτόκια δανεισμού και την πτώση συνολικά του κλάδου των ελληνικών μεταφορών κατά 30% περίπου, η Goldair κατορθώνει να διατηρεί τη δυναμική της.

Αύξηση τζίρου και το 2013 Διατύπωσε δε, την εκτίμηση ότι η χρήση 2012 θα κλείσει με αύξηση τζίρου κατά 10% για την Goldair Handling, στα περίπου 40 εκατ. ευρώ, και με άνοδο κύκλου εργασιών κατά 2% για τη Goldair Cargo, στα 48-50 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος του ομίλου θα μεγεθυνθεί με πρόσθετα 18 εκατ. ευρώ,προερχόμενα από την αγορά της Κύπρου, συν άλλα 3 εκατ. ευρώ από τη Βουλγαρία, ενώ ο κύκλος εργασιών των υπόλοιπων δραστηριοτήτων εκτιμάται ότι θα κυμανθεί γύρω στα 40 εκατ. ευρώ.

Τα μεγέθη προδιαγράφονται -σύμφωνα με τον κ.Καλλίνικο- “λίγο καλύτερα” για το 2013, με βάση την αναμενόμενη αύξηση τουριστικών αφίξεων στην Ελλάδα κατά τουλάχιστον 5%, η οποία προκύπτει από τις χρονοθυρίδες (slots), που “κλείνουν” οι αεροπορικές εταιρείες). Παράλληλα, η Goldair Handling -που απασχολεί περίπου 1700 άτομα μόνο στην Ελλάδα- όχι απλά δεν μείωσε το προσωπικό της φέτος, αλλά προχώρησε σε -έστω πολύ περιορισμένες- προσλήψεις το 2012. «Δεν απολύσαμε ούτε ένα άτομο και δεν μειώσαμε τους μισθούς», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Καλλίνικος.

Η Goldair Handling έχει σήμερα παρουσία σε 26 αεροδρόμια (24 τουριστικά στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα δύο -Πάρου και Σκύρου- είναι άγονα, δύο στην Κύπρο και ισάριθμα στη Βουλγαρία), έχοντας «ενεργοποιήσει»τα οκτώ από αυτά μέσα σε λιγότερους από 12 μήνες, στο πλαίσιο επένδυσης 7 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία εξυπηρετεί σήμερα 66.000 πτήσεις, 11 εκατομμύρια επιβάτες και 31 εκατομμύρια τόνους φορτίου. Παράλληλα, έχει χαμηλό δανεισμό -λιγότερο από το 20% του τζίρου της, ενώ οι συνολικές επενδύσεις της μέχρι σήμερα- ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ.

Η Goldair διατηρεί, τέλος, σταθερό το ενδιαφέρον της για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ.Καλλίνικο, απαραίτητη είναι η δημιουργία υποδομών του είδους τουλάχιστον σε Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Θριάσιο. “Έχουμε ήδη καταθέσει σχετικές προτάσεις στον αρμόδιο υπουργό, τόσο ως Goldair, όσο και στο πλαίσιο ευρύτερης Ομάδας Πρωτοβουλίας, ο οποίος δείχνει να αντιλαμβάνεται αυτή την ανάγκη”, κατέληξε.

Πηγή ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr