Γιώργος Λάγιος, ο εφευρέτης που ξαναχτυπά με υβριδικό σκουτεράκι!

Οσο πρωτοποριακή κι αν είναι η τεχνολογία της κίνησης ενός αυτοκινήτου με... νεράκι, μέσω της διάσπασης του νερού στα στοιχεία από τα οποία αποτελείται και μέσω της δημιουργίας των λεγόμενων κυψελών καυσίμου, ένα αυτοκίνητο θα κοστίζει πάντα περισσότερο από ένα σκούτερ! Και ειδικά μεσούσης μιας οικονομικής κρίσης αυτό μετράει...

Ετσι ο κ. Γιώργος Λάγιος, ο ιδιοκτήτης της «Tropical», η οποία έχει ως βασική ενασχόληση την τοποθέτηση κλιματιστικών συστημάτων σε οχήματα, αποφάσισε να ξαναχτ

Οσο πρωτοποριακή κι αν είναι η τεχνολογία της κίνησης ενός αυτοκινήτου με... νεράκι, μέσω της διάσπασης του νερού στα στοιχεία από τα οποία αποτελείται και μέσω της δημιουργίας των λεγόμενων κυψελών καυσίμου, ένα αυτοκίνητο θα κοστίζει πάντα περισσότερο από ένα σκούτερ! Και ειδικά μεσούσης μιας οικονομικής κρίσης αυτό μετράει...

Ετσι ο κ. Γιώργος Λάγιος, ο ιδιοκτήτης της «Tropical», η οποία έχει ως βασική ενασχόληση την τοποθέτηση κλιματιστικών συστημάτων σε οχήματα, αποφάσισε να ξαναχτυπήσει. Πόσο μάλλον που κάποιοι φίλοι του από ένα νησί στο κέντρο του οποίου η κυκλοφορία αυτοκινήτων αλλά και μηχανών απαγορεύεται, του έβαλαν την ιδέα να κάνει κάτι για την περίπτωσή τους.

Και, έτσι, ο κ. Λάγιος έφτιαξε το πρώτο στον κόσμο οικολογικό ηλεκτρικό και βενζίνης υβριδικό δίκυκλο (hybrid scooter)!

«Εξυπνοι» κινητήρες

Το σκούτερ παρουσιάστηκε από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της «Tropical ΑΕΒΕ» και, εκτός από τον τετράχρονο κινητήρα, διαθέτει ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πίσω τροχού (εσωτερικά της ζάντας).

Οι δύο αυτοί κινητήρες συνεργάζονται «έξυπνα» και παράλληλα μεταξύ τους.

Το σκούτερ ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα (ισχύος 800 βατ) και όταν ο χρήστης θέλει να επιταχύνει σε ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χλμ./ώρα τότε εμπλέκεται ταυτόχρονα και ο βενζινοκινητήρας (ισχύος 50 cc). Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση στην κατανάλωση του καυσίμου κατά 25% αλλά και μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 65% τουλάχιστον.

Σύμφωνα με την «Tropical», όλα αυτά επιτυγχάνονται με μια «έξυπνη» ηλεκτρονική μονάδα η οποία επεξεργάζεται τα δεδομένα από το άνοιγμα του γκαζιού και επιλέγει αναλόγως το μέγεθος της υποβοήθησης μεταξύ των δύο κινητήρων, όταν ρυθμιστεί στη θέση «mix» ο διακόπτης, ο οποίος μπορεί επίσης να ρυθμιστεί είτε στη θέση «engine», ώστε να λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας, είτε στη θέση «motor», ώστε να λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας.

Οταν πατάς φρένο, η μπαταρία επαναφορτίζεται

Επίσης, όταν ο χρήστης πατάει φρένο, η μπαταρία επαναφορτίζεται και όταν υπάρχει αναμονή σε στάσεις, φανάρια κ.λπ. ο κινητήρας σβήνει για να γίνεται οικονομία στο καύσιμο. Οταν ξεκινάει και πάλι το σκούτερ, κινείται στην αρχή ηλεκτρικά και στη συνέχεια παίρνει αυτόματα μπρος ο κινητήρας, ενώ παράλληλα δίνει εντολή να φορτίζεται και η μπαταρία.

Η φόρτιση των μπαταριών μπορεί να πραγματοποιηθεί και από εξωτερική

πηγή δικτύου 220 V μέσω του καλωδίου-πρίζας με το οποίο είναι εξοπλισμένο το σκούτερ.

Η αυτονομία του ξεπερνά τα 250 χλμ., η μέγιστη ταχύτητα τα 45 χλμ./ώρα, ενώ με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα διανύει από 30 έως 50 χλμ.

Η «Tropical» είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία μέλος της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Υδρογόνου (JTI) και ασχολείται με την έρευνα στον τομέα της ενέργειας και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, επικεντρώνοντας τις έρευνές της στο υδρογόνο

Το σκούτερ θα είναι σε θέση να τεθεί σε κυκλοφορία τον Απρίλιο, ενώ παίρνει κανονικά πινακίδες από το υπουργείο Μεταφορών.

Βραβεύθηκε από τον Γκέιτς και τον ΣΕΒ

Το 2007 η «Tropical» ολοκλήρωσε την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου αυτοκίνητου υδρογόνου που κινείται με κυψέλες καυσίμου (fuel cells) και ενός σκούτερ υδρογόνου, τα οποία παραδόθηκαν και βρίσκονται στο οικολογικό πάρκο του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας).

Το 2007 η «Tropical» και ο κ. Λάγιος βραβεύτηκαν από τον Μπιλ Γκέιτς και τον ΣΕΒ για τις καινοτομίες τους.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr