ΥΠΕΧΩΔΕ: Δημοπρατείται το Μάιο το αεροδρόμιο Ηρακλείου

Σε εξαγγελίες νέων τεχνικών έργων προχωρεί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, με την προσδοκία ότι αυτά θα τονώσουν τον τομέα της απασχόλησης και θα βελτιώσουν τις υποδομές της χώρας. Λίγες μέρες μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου για τους νέους αυτοκινητοδρόμους στο νομό Αττικής, σε εφαρμογή μπαίνει το σχέδιο και για την κατασκευή του νέου, υπερσύγχρονου αερολιμένα Ηρακλείου, στο Καστέλλι Πεδιάδος σε έκταση 6.000 στρεμμάτων.

Το έργο η αξία του οποίου θα ανέλθει σε 1,2 δισ. ευρώ

Σε εξαγγελίες νέων τεχνικών έργων προχωρεί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, με την προσδοκία ότι αυτά θα τονώσουν τον τομέα της απασχόλησης και θα βελτιώσουν τις υποδομές της χώρας. Λίγες μέρες μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου για τους νέους αυτοκινητοδρόμους στο νομό Αττικής, σε εφαρμογή μπαίνει το σχέδιο και για την κατασκευή του νέου, υπερσύγχρονου αερολιμένα Ηρακλείου, στο Καστέλλι Πεδιάδος σε έκταση 6.000 στρεμμάτων.

Το έργο η αξία του οποίου θα ανέλθει σε 1,2 δισ. ευρώ προβλέπεται να δημοπρατηθεί τον προσεχή Μάιο και θα κατασκευαστεί με την μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε την Τρίτη ο κ. Σουφλιάς, ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες του έργου, οι οποίες θα δοθούν άμεσα στους τοπικούς φορείς (Νομαρχία και δήμους) προς διαβούλευση.

Στόχος του υπουργείου είναι ο ανάδοχος του έργου να ανακηρυχθεί πριν το τέλος του έτους ώστε το νέο αεροδρόμιο να τεθεί σε λειτουργία το 2014. Ετησίως, ο νέος αερολιμένας υπολογίζεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 5,5 εκ. επιβάτες.

«Πακέτο» με το αεροδρόμιο θα πάει και ο νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το νέο αερολιμένα με τον Βορειοδυτικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στην περιοχή της Χερσονήσου και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου.

O σχεδιασμός του νέου διεθνούς αεροδρομίου, υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, την λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.800 μ. για την υποδοχή και μεγαλύτερων αεροσκαφών, κατασκευή παράλληλου βοηθητικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού κ.α Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 2.500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Όπως τόνισε ο κ. Σουφλιάς η κατάργηση του υφιστάμενου αεροδρομίου θα προσφέρει τεράστια περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής καθώς θα αποδεσμευτεί υπέρ των τοπικών κοινωνιών μια μεγάλη έκταση, 2.780 στρεμμάτων, με αξία πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ιδιαίτερη σημασία αποδίδει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στα χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου που όπως τόνισε πρέπει να το ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα και να «διασφαλίζουν την αναγνωρισιμότητά του ως κύριας πύλης εισόδου στην Κρήτη».

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έγιναν ειδικές μελέτες που βασίζονται στα μορφολογικά χαρακτηριστικά, στους απαραίτητους συμβολισμούς, στην βιοκλιματική απόδοση, στην φύτευση, στα οικοδομικά υλικά και χρώματα, στην επιδιωκόμενη εσωτερική ατμόσφαιρα  κ.λπ. του αεροσταθμού και της ευρύτερης υποδομής του αεροδρομίου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr