ΟΜΥΛΕ : Κινητοποίηση και επιχειρήματα κατά της σύβασης ΟΛΠ - Cosco
Συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία των εργαζομένων στον ΟΛΠ πραγματοποιεί σήμερα η ΟΜΥΛΕ
Αιτία είναι το νομοσχέδιο που είναι στη Βουλή και αφορά την κύρωση της σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και οι επιπλέον ρυθμίσεις υπέρ της Cosco
Στη συγκέντρωση έχουν κληθεί να μιλήσουν οι βουλευτές όλων των κομμάτων Α και Β Πειραιά, ο νομάρχης, οι δήμαρχοι των παραλιμένιων δήμων και συνδικαλιστικοί φορείς της πόλης.
Σχόλια
Συγκέντρωση στις 11.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία των εργαζομένων στον ΟΛΠ πραγματοποιεί σήμερα η ΟΜΥΛΕ Αιτία είναι το νομοσχέδιο που είναι στη Βουλή και αφορά την κύρωση της σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco και οι επιπλέον ρυθμίσεις υπέρ της Cosco Στη συγκέντρωση έχουν κληθεί να μιλήσουν οι βουλευτές όλων των κομμάτων Α και Β Πειραιά, ο νομάρχης, οι δήμαρχοι των παραλιμένιων δήμων και συνδικαλιστικοί φορείς της πόλης. Σχόλια για το νομοσχέδιο Η ΟΜΥΛΕ σε ανακοίνωσή της αναλύει τις αντιρρήσεις της όσο αφορά τη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco. Διαβάζουμε: «ΣΥΖΗΤΕΊΤΑΙ στη Βουλή το Νομοσχέδιο κύρωσης της σύμβασης ΟΛΠ - Cosco Πολλές φορές τους τελευταίους μήνες οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουμε καταγγείλει πρώτον το ξεπούλημα του εμπορικού τμήματος του ΟΛΠ σε ιδιώτες, τη διαδικασία μέσα από την οποία έγινε αυτό, να ξαναθυμίσω ότι είναι το προίόν διακρατικής συμφωνίας μεταξύ Κινας και Ελλάδας. Μία συμφωνία επωφελής και χρήσιμη για τους έλληνες εφοπλιστές και την Κίνα, αλλά επιβλαβής για το ελληνικό δημόσιο και τον ελληνικό λαό. Έχουμε επίσης πολλές φορές αναφερθεί στο κείμενο της σύμβασης. Το οποίο μέσα από τις γενικότητες και τις ασάφειες είναι προκλητικά ευνοϊκό για την Cosco Αυτή την εύνοια το ελληνικό δημόσιο την πληρώνει ιδιαίτερα ακριβά. Συνοπτικά να θυμίσω ότι πρωτοτυπώντας απέναντι σε άλλα λιμάνια που προχωρούν σε παραχωρήσεις λιμενικών εγκαταστάσεων σε ιδιώτες. Ο ΟΛΠ δίνει στην Cosco ένα έτοιμο προβλήτα, και επιπλέον έτοιμη πελατεία. Αντίθετα ο κανόνας είναι, οι ιδιώτες να τελείωνουν ένα λιμενικό έργο, που τους έχει παραχωρηθεί για πολύ λιγότερα χρόνια, με πολύ αυστηρότερους κανόνες όσον αφορά τα εργασιακά ζητήματα, τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, τη δυνατότητα ελέγχου από την αρχή λιμένος κ.α. Και να αναζητούν μόνοι τους πελάτες. Η κυβέρνηση όμως δεν αρκέστηκε σε αυτή την κατά κοινή ομολογία προβληματική για τα συμφέροντα του δημοσίου σύμβαση Και προχώρησε ένα ακόμη βήμα. Κανονικά θα έπρεπε να περιέχει μόνο το άρθρο 1 που είναι το κείμενο της Σύμβασης ΟΛΠ - Cosco Ωστόσο περιλαμβάνει τρία ακόμη άρθρα. Τα άρθρα 2 και 3 θα αναφερθούμε στη συνέχεια αναλυτικότερα αλλάζουν το τοπίο όσον αφορά τη σύμβαση. Δημιουργούν ένα διαφορετικό περιβάλλον λειτουργίας από εκείνο που περιγράφονταν στην διακήρυξη. Και αυτό είναι πρόβλημα. Οι εταιρείες που πήραν το αρχικό κείμενο διακήρυξης αν γνώριζαν τη συνέχεια ίσως τελικά προσέρχονταν και έδιναν κάποιο τίμημα. Το νέο περιβάλλον λειτουργίας είναι ευνοϊκότερο για την Cosco. Να σημειωθεί ότι αυτές οι νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις δεν ισχύουν για τον ΟΛΠ που παρέχει και δημόσια υπηρεσία. Αναλυτικότερα το άρθρο 2 που αφορά διάφορες φορολογικές ρυθμίσεις Το άρθρο 3 υπάγει τον ΟΛΠ στο ν.δ. 2687/1953 είναι ο νόμος του Μαρκεζίνη περί προστασίας ξένων επενδύσεων. Η Πεσινέ στηρίχτηκε σε αυτό τον νόμο. Υπάρχει ένα ζήτημα για αυτο το νόμο αν μπορεί η Cosco να υπαχθεί. Διότι τα ιδιαίτερα προνόμια τα παραχωρούσε το ελληνικό κράτος σε μία εταιρεία με την οποία έκανε σύμβαση. Δεν είναι καθόλου βέβαιο αν ο ΟΛΠ μπορεί να υποκαταστήσει το ελληνικό δημόσιο και να προχωρήσει σε τέτοιου είδους ρυθμίσεις για την Cosco. Έστω όμως ότι μπορεί και είναι νομικά ισχυρή αυτή η αναφορά. Τι επιπλέον προνόμια αποκτά η Cosco. Και τότε πάλι την αποζημιώνουμε», καταλήγει η ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr