Κ. Μουσουρούλης: Μεγαλώνει η συνεισφορά της Ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα

Θεσπίζεται  για πρώτη  φορά υποχρέωση καταβολής φόρου και για τα υπό ξένη σημαία πλοία που τα διαχειρίζονται αλλοδαπές ή ημεδαπές ναυτιλιακές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Η Ναυτιλία θα διευρύνει τη συμβολή της στην στήριξη των δημοσιονομικών εσόδων. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, μιλώντας στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος Ρυθμίσεις θεμάτων Υπουργείου Οικονομικών και λοιπές διατάξεις»

Ειδικότερα τόνισε:


1.    Θεσπίζεται  για πρώτη  φορά υποχρέωση καταβολής φόρου και για τα υπό ξένη σημαία πλοία που τα διαχειρίζονται αλλοδαπές ή ημεδαπές ναυτιλιακές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

2.    Για λόγους ίσης μεταχείρισης, ο φόρος θα είναι ανάλογος του φόρου χωρητικότητας που καταβάλλουν τα πλοία υπό ελληνική σημαία και θα υπολογίζεται με τα ίδια κριτήρια, τους ίδιους συντελεστές και τα ίδια κλιμάκια που ισχύουν για τα πλοία υπό ελληνική σημαία.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται φορολογικός δεσμός των εγκατεστημένων διαχειριστριών εταιρειών με τη χώρα μας.

Η ρύθμιση, απολύτως συμβατή με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, θα συμβάλει στην περαιτέρω εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας, αλλά και στην ενίσχυση του ναυτιλιακού πλέγματος.

Ο υπουργός υπογράμμισε  στοιχεία οικονομικού χαρακτήρα σε σχέση με την ελληνόκτητη ναυτιλία.

•    Κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς, με τις δραστηριότητες να επικεντρώνονται κατά 97,5% στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, με έναν εντυπωσιακό πλέον μέσο όρο ηλικίας στα 10,5 έτη.

•    Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 3.325 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

•    Επιπρόσθετα, παρά την αρνητική εξέλιξη του μεταφερόμενου έργου στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, στο ελληνικό νηολόγιο είναι καταγεγραμμένα σχεδόν 2.000 πλοία.

•    Ο δε αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που ασχολούνται με τη διεθνή ποντοπόρο ναυτιλία και είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα ξεπερνά τις 1.300.

•    Οι επιδόσεις της, σε σχέση με τη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία, αποδεικνύονται από το γεγονός ότι ήταν ο μόνος τομέας της οικονομίας, στον οποίο η ανεργία δεν πήρε διαστάσεις πανδημίας.

«Αντιλαμβανόμενοι την πολυσήμαντη προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομική και κοινωνική συνοχή της χώρας, η επιβολή του φόρου αυτού αντανακλά την ανάγκη συμμετοχής όλων των οικονομικών φορέων στην προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας και της στήριξης των κρατικών εσόδων» υπογράμμισε ο υπουργός και προσέθεσε:  «Ενισχύουμε δηλαδή την ήδη μεγάλη συνεισφορά του κλάδου της ναυτιλίας στην εθνική προσπάθεια για ανάταξη της ελληνικής οικονομίας. Η προσπάθεια αυτή θα μας βοηθήσει να μειώσουμε την επιβάρυνση ευπαθέστερων κοινωνικών ομάδων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr