Ναυτιλία: Έλλειψη χρηματοδότησης και αδυναμία refinance

Με κομμένη την ανάσα υποδέχτηκε το 2013 η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αφού οι προβλέψεις δεν είναι καθησυχαστικές

Με κομμένη την ανάσα υποδέχτηκε το 2013 η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αφού οι προβλέψεις των αναλυτών δεν είναι καθησυχαστικές. Μπορεί οι δείκτες της ναυλαγοράς να είχαν ανοδική πορεία, όμως αυτό συμβαίνει κάθε Ιανουάριο. Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία, λογικά ο δείκτης θα παρουσιάσει σχετική άνοδο μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου για να παρουσιάσει διόρθωση μετά λόγω του εορτασμού του Νέου Χρόνου στις αρχές Φεβρουαρίου στην Κίνα.

Η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και η αδυναμία αναχρηματοδότησης οδηγούν τους αναλυτές να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

«Εικάζεται ότι σε περίπτωση που η ναυλαγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2012 και δεδομένης της έλλειψης χρηματοδότησης είναι ότι η αδυναμία refinance θα οδηγήσει είτε σε κατασχέσεις πλοίων ή σε αύξηση των πλοίων προς πώληση, δημιουργώντας περαιτέρω πτωτικές τάσεις στις τιμές τους και οδηγώντας περισσότερα πλοία προς διάλυση ιδιαίτερα πλοία που έχουν χτιστεί πριν το 1995 καθώς θα έχουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό μετά την μεγάλη αύξηση του τονάζ το 2012 αλλά και τη συνεχιζόμενη το 2013, που υπολογίζεται περίπου στο 6%» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA

Επίσης κοινό σημείο αναφοράς στις περισσότερες αναλύσεις από όπου θα εξαρτηθεί και η πορεία της ναυλαγοράς είναι η ανάπτυξη των οικονομιών της Ανατολικής Ασίας και ιδίως της Κίνας αφού η ανάπτυξη της είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ζήτηση για πρώτες ύλες και κυρίως για Iron Ore και Coal.

Το 2012 παρά την ευρύτερη οικονομική επιβράδυνση και την μειωμένη αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου παρουσίασε αύξηση 4,1% ενώ για το 2013 η αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου εκτιμάται στο 4,5% και η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου θα παρουσιάσει αύξηση κατά 7,2%.

«Τα ανωτέρω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερα αρνητική επίδραση που είχε στην ναυλαγορά η αύξηση του στόλου το 2012 λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2012 οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας αυξήθηκαν κατά 6,4%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας για το 2013 θα παρουσιάσουν αύξηση 7,5% γεγονός που θα επηρεάσει θετικά την πορεία των Capes και των Panamax» υπογραμμίζει ο G.Moundreas SA.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr