Σφήνα η Aegean στην εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών (UPD)

Και ξαφνικά, προέκυψαν δύο νέοι ενδιαφερόμενοι για την Ολυμπιακή, η Aegean Airlines του Θεόδωρου Βασιλάκη και η Crysler Aviation. 

Στην υποβολή πρότασης προχώρησε σήμερα η Aegean Airlines για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών και τεχνική βάση της Ο.Α. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρόταση της Aegean αφορά: 

-τα περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους  90 εκ. Ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλω

Και ξαφνικά, προέκυψαν δύο νέοι ενδιαφερόμενοι για την Ολυμπιακή, η Aegean Airlines του Θεόδωρου Βασιλάκη και η Crysler Aviation. 

Στην υποβολή πρότασης προχώρησε σήμερα η Aegean Airlines για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών και τεχνική βάση της Ο.Α. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η πρόταση της Aegean αφορά: 

-τα περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους  90 εκ. Ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλων του Ελληνικού Δημοσίου)  

-τα περιουσιακά στοιχεία της τεχνικής βάσης ύψους 20 εκ. ευρώ.

-Παράλληλα διατίθεται να εξαγοράσει την Πάνθεον στην καθαρή αξία των ιδίων κεφαλαίων της που υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως η Aegean Airlines και οι σύμβουλοί της είναι στην διάθεση του Ελληνικού Δημοσίου για την συζήτηση και διαμόρφωση των κειμένων των αναγκαίων συμφωνιών που θα πρέπει να υπογραφούν.Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως στόχος της Aegean και των μετόχων της είναι η δημιουργία μίας ισχυρότερης  ελληνικής αεροπορικής εταιρείας με το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος, ώστε να μπορεί να σταθεί με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στον διεθνή ανταγωνισμό στο πλαίσιο του ενιαίου Ευρωπαϊκού χώρου.Σε περίπτωση που η πρότασή της Aegean τύχει της αποδοχής του Ελληνικού δημοσίου, η εταιρεία είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού, ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, στην οποία ήδη  αλλωστε  έχουν  ενταχθεί πρόσφατα νέοι παίκτες. H υποβολή πρότασης για την εξυπηρέτηση των  άγονων γραμμών παραμένει υποχρέωση της Aegean, σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση.Η Aegean δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο.  Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατ. ευρώ λειτουργικών ζημιών, που θα επιβάρυναν το Ελληνικό Δημόσιο, σε περίπτωση ανάληψης του έργου και της ιδιοκτησίας της ΟΑ από άλλον φορέα σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα. 

Τι δείχνει η σύγκριση των δύο προσφορών

Με βάση τις επίσημες προσφορές της MIG και της Aegean η δεύτερη φαίνεται να υπερτερεί σημαντικά από την πρώτη αφού προσφέρει μετρητά στο ελληνικό δημόσιο που φτάνουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ έναντι 64,8 εκατομμυρίων που προσφέρει  η MIG. Παράλληλα και οι δύο προσφέρονται να αγοράσουν και την Πάνθεον με ποσό ίσο με την καθαρή θέση της εταιρίας.

Παράλληλα η AEGEAN  αναφέρει ότι μπορεί να λειτουργήσει την εταιρία σε 60 ημέρες από την στιγμή που θα υπογραφεί η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο . Από την πλευρά της η MIG ανεπίσημα δηλώνει ότι θα προτιμούσε να αναλάβει την εταιρία από τον επόμενο Σεπτέμβριο αφού πρώτα έχει προετοιμαστεί κατάλληλα.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η προσφορά της MIG για την αγορά των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ήταν της τάξης των 45,7 εκ. ευρώ ενώ για τα περιουσιακά στοιχεία της τεχνικής βάσης η προσφορά ήταν 16,7 εκ. ευρώ.

Δεσμευτική οικονομική προσφορά έχει υποβληθεί και από την εταιρεία SWISSPORT για τα περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης ύψους 44,8 εκ. ευρώ.

Και η Chrysler Aviation για την Ολυμπιακή

Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Chrysler Aviation κατέθεσε προσφορά για την εξαγορά του συνόλου του ομίλου της Ολυμπιακής (ΠΑΝΘΕΟΝ, επίγεια εξυπηρέτηση και Τεχνική Βάση) ύψους 210 εκ. ευρώ. Η εταιρεία ανακοίνωσε  ότι θα καταθέσει προσφορά και για την εξαγορά των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων του ομίλου της Ολυμπιακής.

Η εταιρεία θα προτείνει στο Ελληνικό Δημόσιο να κρατήσει ποσοστό έως 25%.

Eπιπλέον θα προτείνει το σύνολο των εργαζομένων της νέας Ολυμπιακής να κατέχουν ποσοστό 5% του μετοχικού κεφαλαίου. Η εταιρεία αναμένει επίσημη πρόσκληση για την έναρξη διαπραγματεύσεων, από το Ελληνικό Δημόσιο μετά την οποία θα έρθει σε άμεση επικοινωνία και με τους εργαζομένους της Ολυμπιακής.

Οι δύο προαναφερόμενοι όροι τελούν υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Chrysler Aviation σε συνεργασία με τις Boeing, General Electric, Lufthansa Technic USA, Pratt & Whitney, Rolls Royce προσφέρει:

1.Περιουσιακά στοιχεία πτητικού έργου 46 εκ. ευρώ
2.Τεχνική Βάση 18 εκ. ευρώ 3.Αγορά μετοχικού κεφαλαίου ΠΑΝΘΕΟΝ 60 εκ. ευρώ
4.Επίγεια εξυπηρέτηση 49 εκ. ευρώ
5.Κεφάλαιο κίνησης 37 εκ. ευρώ

Επιπροσθέτως, θα χρηματοδοτηθούν από την πλευρά της εταιρείας η ανανέωση του αεροπορικού υλικού ύψους 200 εκ. ευρώ.

Από την πλευρά της MIG, χθες στο Reuters πηγές της εταιρείας εκτιμούσαν ότι το κλείσιμο της συμφωνίας με την κυβέρνηση για την απόκτηση της Ο.Α. αναμένεται να κλείσει μάσα στην τρέχουσα εβδομάδα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr