Σε ομηρία οι οδηγοί στην Εγνατία με ένα σταθμό εξυπηρέτησης για 650 χλμ
28.01.2013
19:23
Οι οικονομικές αδυναμίες της ΑΕΓΕΚ, σε συνδυασμό με την έλλειψη κρατικών πόρων για να πραγματοποιηθούν οι πρόδρομες εργασίες των έργων, κρατούν σε ομηρία τους οδηγούς σε ένα αυτοκινητόδρομο μήκους 650 χλμ- ρεπορτάζ από το newmoney.gr
Φρένο ακόμη και στους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών της Εγνατίας Οδού (ΣΕΑ) έβαλαν τα άδεια δημόσια ταμεία αλλά και ο όμιλος Μαρούλη, καθώς οι οικονομικές αδυναμίες της ΑΕΓΕΚ, σε συνδυασμό με την έλλειψη κρατικών πόρων για να πραγματοποιηθούν οι πρόδρομες εργασίες των έργων, κρατούν σε ομηρία τους οδηγούς σε ένα αυτοκινητόδρομο μήκους 650 χιλιομέτρων!
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αττική Οδό μήκους μόλις 65 χιλιομέτρων υπάρχουν τέσσερα συνολικά ΣΕΑ (δύο στα Μεσόγεια και επιπλέον δύο στον Ασπρόπυργο).
Οι τεχνικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία Ιόνιος, συμφερόντων κ. Γιάννη Μαρούλη και Alpha Bank έχουν κερδίσει σε επτά διαγωνισμούς για την κατασκευή και εκμετάλλευση για 30 χρόνια των σταθμών κατά μήκους της Εγνατίας αλλά λόγω οικονομικών δυσκολιών υπέγραψαν μόνο για τους τέσσερις.
Για τους υπόλοιπους, σύμφωνα με στελέχη της Εγνατίας αν και κέρδισαν τους διαγωνισμούς δεν προσήλθαν ούτε να υπογράψουν τις σχετικές συμβάσεις καθώς θα έπρεπε να καταβληθούν οι σχετικές εγγυητικές. Eίναι άξιο απορίας το γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση της Εγνατίας μολονότι γνώριζε τις ταμειακές δυσκολίες της εταιρείας, ανέθεσε όλες τις εργολαβίες στην ΑΕΓΕΚ, ευθύνη που μοιράζεται με την πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μιας και είναι εποπτευόμενη εταιρεία από το δημόσιο.
Διερωτάται κανείς με ποια κριτήρια, ο πρώην υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, που διατηρήθηκε στη θέση του τόσο επί υπουργίας Ρέππα όσο και Ραγκούση, έδωσε το πράσινο φως για να αναλάβει μία ευάλωτη εταιρεία όπως η ΑΕΓΕΚ, που σε πρώτη φάση ήδη είχε περάσει μία μεγάλη χρηματοοικονομική κρίση, μία τέτοια σειρά έργων.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ ο αυτοκινητόδρομος έχει επισήμως παραδοθεί από το 2008, λειτουργεί για όλη την Εγνατία ένας και μοναδικός σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, στον Πλάτανο Ημαθίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αττική Οδό μήκους μόλις 65 χιλιομέτρων υπάρχουν τέσσερα συνολικά ΣΕΑ (δύο στα Μεσόγεια και επιπλέον δύο στον Ασπρόπυργο).
Οι τεχνικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και η συγγενής εταιρεία Ιόνιος, συμφερόντων κ. Γιάννη Μαρούλη και Alpha Bank έχουν κερδίσει σε επτά διαγωνισμούς για την κατασκευή και εκμετάλλευση για 30 χρόνια των σταθμών κατά μήκους της Εγνατίας αλλά λόγω οικονομικών δυσκολιών υπέγραψαν μόνο για τους τέσσερις.
Για τους υπόλοιπους, σύμφωνα με στελέχη της Εγνατίας αν και κέρδισαν τους διαγωνισμούς δεν προσήλθαν ούτε να υπογράψουν τις σχετικές συμβάσεις καθώς θα έπρεπε να καταβληθούν οι σχετικές εγγυητικές. Eίναι άξιο απορίας το γεγονός ότι η προηγούμενη διοίκηση της Εγνατίας μολονότι γνώριζε τις ταμειακές δυσκολίες της εταιρείας, ανέθεσε όλες τις εργολαβίες στην ΑΕΓΕΚ, ευθύνη που μοιράζεται με την πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μιας και είναι εποπτευόμενη εταιρεία από το δημόσιο.
Διερωτάται κανείς με ποια κριτήρια, ο πρώην υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, που διατηρήθηκε στη θέση του τόσο επί υπουργίας Ρέππα όσο και Ραγκούση, έδωσε το πράσινο φως για να αναλάβει μία ευάλωτη εταιρεία όπως η ΑΕΓΕΚ, που σε πρώτη φάση ήδη είχε περάσει μία μεγάλη χρηματοοικονομική κρίση, μία τέτοια σειρά έργων.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ενώ ο αυτοκινητόδρομος έχει επισήμως παραδοθεί από το 2008, λειτουργεί για όλη την Εγνατία ένας και μοναδικός σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, στον Πλάτανο Ημαθίας.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr