Εγνατία Οδός : Πάνω 700% οι αξίες στα ακίνητα σε μια 10ετία!

Συρρίκνωση της αγροτικής γης περίπου κατά 8.000 στρέμματα, επέκταση της αστικής δόμησης και εκτίναξη στις αξίες οικοπέδων έως και 700%, φέρνει η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού στις περιοχές της Θεσσαλονίκης, των Ιωαννίνων και της Κομοτηνής που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά κατά το μεγαλύτερο μέρος της θα είναι έτοιμη μέχρι το Πάσχα.

Το μεγαλύτερο οδικό έργο της χώρας μήκους 670 χιλ

Συρρίκνωση της αγροτικής γης περίπου κατά 8.000 στρέμματα, επέκταση της αστικής δόμησης και εκτίναξη στις αξίες οικοπέδων έως και 700%, φέρνει η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού στις περιοχές της Θεσσαλονίκης, των Ιωαννίνων και της Κομοτηνής που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά κατά το μεγαλύτερο μέρος της θα είναι έτοιμη μέχρι το Πάσχα.

Το μεγαλύτερο οδικό έργο της χώρας μήκους 670 χιλιομέτρων και συνολικού κόστους περί τα 6 δισ. ευρώ που ξεκινά από την Ηγουμενίτσα του νομού Θεσπρωτίας και φτάνει έως τους Κήπους του Έβρου, βρίσκεται στην τελική ευθεία και παρά τα τερτίπια του καιρού που δυσχεραίνουν την πρόοδο των εργασιών στις δύσβατες περιοχές του Μετσόβου και των Γρεβενών, στόχος του υπουργείου είναι να το εγκαινιάσει στο σύνολό του, παρουσία και του Πρωθυπουργού μέσα στην Άνοιξη και πάντως πριν από τις Ευρωεκλογές.

Μέχρι τότε προβλέπεται να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία τα τελευταία 51 χιλιόμετρα από τον κόμβο Βενέτικο στα Γρεβενά μέχρι το Μέτσοβο για να μείνουν κάποιες μικρές εκκρεμότητες όπως η αποκατάσταση της Σήραγγας Σ2 στην περιοχή των Σελών, η οποία λόγω κατολισθήσεων υπέστη ζημιές αλλά και η γέφυρα του Αράχθου, που αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία τον προσεχή Ιούνιο.

Παρά τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης ότι τμήματα της Εγνατίας Οδού θα κατασκευάζονται έως το 2010, από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» υποστηρίζουν ότι το μοναδικό έργο που θα παραμείνει σε εκκρεμότητα έως το Φθινόπωρο είναι  η κατασκευή γέφυρας μήκους 500 μέτρων στο Περιστέρι (στο δρόμο προς τα Γιάννενα) και αυτό όπως αναφέρουν γιατί οι εργασίες ξεκίνησαν πρόσφατα αφού χρειάστηκαν εντατικές προσπάθειες σταθεροποίησης του εδάφους λόγω κατολισθήσεων. Εντός ολίγων ημερών αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία των πρώτων διοδίων στην θέση Πολύμηλος –Κοζάνη και θα ακολουθήσει ο σταθμός διοδίων στα Γιάννενα (μεταξύ κόμβου Ιωαννίνων και κόμβου Παμβώτιδας).

Συνολικά οι θέσεις που προβλέπονται να ανοίξουν για σταθμούς διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας είναι 11 αλλά σύμφωνα με πληροφορίες ο τελικός σχεδιασμός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.        

Με την λειτουργία της Εγνατίας Οδού, αλλάζει πρόσωπο όλη η Βόρεια Ελλάδα ενώ ο αναπτυξιακός ιστός που αναπτύσσεται στην περιοχή αναβαθμίζει ξεχασμένες πόλεις και χωριά και βγάζει από το περιθώριο την Ήπειρο, δημιουργώντας εντυπωσιακά δεδομένα στον τομέα της δόμησης, των επιχειρηματικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με τελευταία μελέτη του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, το οποίο παρακολουθεί και καταγράφει τις επιπτώσεις της λειτουργίας του δρόμου στην Βόρεια Ελλάδα, την τελευταία δεκαετία, οι αξίες γης σε ακίνητα τα οποία έχουν πρόσωπο στην Εγνατία Οδό (κυρίως στην περιοχή μετά την οδό Αεροδρομίου προς τον κόμβο Ιωνίας) εκτοξεύτηκαν έως και 700%.

Και στην Θεσσαλονίκη

Στις υπόλοιπες περιοχές όπως είναι ο Λαγκαδάς, το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης και ο Θερμαϊκός οι μεταβολές στις τιμές των οικοπέδων κυμαίνονται από 200% έως 300% ενώ στις επιφανειακές ζώνες εκατέρωθεν του κόμβου της Εγνατίας Οδού ξεκινούν από 200% και φτάνουν το 270%.   

Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος κατά 300% των τιμών των ακινήτων στην περιοχή των Ιωαννίνων και σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από τον κόμβο της Εγνατίας, η οποία  έφτασε έως και το 533% (!) στο τμήμα της διασταύρωσης προς Πεδινή και Μπάφρα.  Ανάλογες είναι οι μεταβολές που σημειώθηκαν στις αξίες γης και στην Κομοτηνή που επί της Εθνικής Οδού Κομοτηνής –Αλεξανδρούπολης κυμαίνονται από 500%-600%.

Η εκρηκτική άνοδος στην αξία των παρόδιων οικοπέδων, είναι η μία όψη  του νομίσματος των μεγάλων αλλαγών που φέρνει το μαμούθ οδικό έργο καθώς η δεύτερη σχετίζεται με την αλλαγή χρήσεων και την μετατροπή σε αστική γη σημαντικών αγροτικών εκτάσεων. Για παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη η αγροτική γη μειώθηκε κατά 30% με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά 22% η αστική γη.

Υπολογίζεται  ότι 4.000 στρέμματα στο νομό Θεσσαλονίκης, 2.800 στρέμματα στο νομό Ιωαννίνων και 980 στρέμματα στο Νομό Κομοτηνής μετατράπηκαν σε αστική γη την τελευταία δεκαετία ενώ το 1998 ήταν καταγεγραμμένα ως αγροτική γη. Τα Γιάννενα εμφανίζουν την μεγαλύτερη αύξηση της αστικής γης όπως επίσης και την μεγαλύτερη επιφάνεια που καταλαμβάνεται από βιομηχανικές και εμπορικές χρήσεις καθώς η χρήση γης για βιομηχανική δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 31%.

Στην ίδια περιοχή μετρήθηκε και η μεγαλύτερη αύξηση της χρήσης γης για το εμπόριο (+50,3%) ενώ μικρότερη ήταν η αύξηση στις περιοχές της Κομοτηνής και της Θεσσαλονίκης (18,6% και 14% αντίστοιχα). Συνολικά από το 1998 έως και το 2007 στις περιοχές Ευκαρπίας Ιωαννίνων και Κομοτηνής που μετρήθηκαν από την έρευνα εγκαταστάθηκαν 158 νέες επιχειρήσεις.   

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr