Ο Σκαραμαγκάς φλέγεται!
Ο …Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει, φυσικά, τελειώσει εδώ και 65 σχεδόν χρόνια, ενώ και κατά την διάρκειά του οι Γερμανοί ουδέποτε πολέμησαν με τους Γάλλους επί ελληνικού εδάφους.
Όμως η Ιστορία παίζει παράξενα παιχνίδια και φαίνεται ότι η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες μοιάζει αναπόφευκτη και δη εν Ελλάδι, αυτήν την φορά όχι για το ποια σημαία θα κυματίζει στην Ακρόπολη αλλά για το πο
Ο …Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει, φυσικά, τελειώσει εδώ και 65 σχεδόν χρόνια, ενώ και κατά την διάρκειά του οι Γερμανοί ουδέποτε πολέμησαν με τους Γάλλους επί ελληνικού εδάφους.
Όμως η Ιστορία παίζει παράξενα παιχνίδια και φαίνεται ότι η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες μοιάζει αναπόφευκτη και δη εν Ελλάδι, αυτήν την φορά όχι για το ποια σημαία θα κυματίζει στην Ακρόπολη αλλά για το πού θα πάνε κάπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ από το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού μας Ναυτικού για τις 6 φρεγάτες με τα σύγχρονα πυραυλικά συστήματα!
Και επειδή όλα, προσώρας τουλάχιστον, δείχνουν …Σαρκοζί, η …Μέρκελ έχει την δική της απάντηση που πονοκεφαλιάζει τον Κώστα Καραμανλή: η ThyssenKrupp βγάζει πωλητήριο στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, γεμίζοντας με αμφιβολία την καθημερινότητα χιλιάδων οικογενειών που εξαρτώνται άμεσα και έμμεσα από αυτά και δη με την κρίση στο απόγειό της.
Στο νέο γύρο πιέσεων, το κλίμα περί αποχώρησης των Γερμανών είναι πιο σαφές: με την αλλαγή της διοίκησης του Σκαραμαγκά, όπου από 1ης Απριλίου αποχωρεί, έπειτα από τρία χρόνια, ο κ. Κούλμαν και αναλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema gr. ο Γερμανοϊάπων – αυτό θα πει … Άξονας – κ. Ίτο, συμπίπτει και η έναρξη της διαδικασίας πώλησης του συνόλου ή μέρους του Ναυπηγείου.
Βλέπετε, το γεγονός ότι η Ελλάδα δείχνει αν προχωρεί σε διαπραγμάτευση με τους Γάλλους για την μεγάλη αυτή συμφωνία, πέραν του ότι είναι λογικό να δυσαρεστεί εκ των πραγμάτων μία χώρα με μεγάλη αμυντική βιομηχανία, όπως είναι η Γερμανία, έχει και ακόμη πιο συγκεκριμένες παρενέργειες.
Και αυτό γατί μια πρώτη συμφωνία με την γαλλική βιομηχανία που θα «τρέξει» το πρόγραμμα έχουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία ανήκουν στο Νεώριο Σύρου του επιχειρηματία κ. Ν. Ταβουλάρη, ενώ τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία ανήκουν στον γερμανικό κολοσσό ThyssenKrupp, μοιάζουν να έχουν έναν ακόμη λόγο δυσαρέσκειας.
Οι ανοικτές πληγές
Μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει, έχοντας διαπιστώσει προβλήματα, το υποβρύχιο που χτίστηκε στο Κίελο και ναυπηγήθηκε εδώ, ενώ οι Βρυξέλλες έχουν καλέσει την συγκεκριμένη επιχείρηση να επιστρέψει περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, χωρίς να υπολογίζονται οι τόκοι, ως παράνομες ενισχύσεις που είχαν δοθεί πριν η ΤhyssenΚrupp αναλάβει τον έλεγχο.
Επιπλέον ο γερμανικός όμιλος έχει σαφώς επηρεαστεί από τη διεθνή ύφεση και σύμφωνα και με δημοσίευμα των Financial Times την προηγούμενη Παρασκευή. έχει ξεκινήσει ευρύτερο πρόγραμμα περικοπών και στην Γερμανία αλλά και σε θυγατρικές σε άλλες χώρες.
Το συγκεκριμένο κλίμα συνοδεύεται και από πληροφορίες κατά τις οποίες οι Γερμανοί έχουν ήδη έλθει σε επαφές με ενδιαφερόμενους ομίλους για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Θα πείτε, γιατί να πάρει κάποιος μία μονάδα που ένας κολοσσός όπως η ThyssenKrupp αφήνει… Ίσως γιατί, τελικώς, υπάρχει η αίσθηση ότι η δουλειά με τις φρεγάτες είναι τόσο μεγάλη που, ακόμη κι αν το μεγαλύτερο κομμάτι ατής εκτελεστεί στην Γαλλία – προφανώς και οι Γάλλοι θέλουν δουλειά για τα ναυπηγεία τους και τους εργάτες τους – δεν θα υπάρξουν εργασίες μόνο για την Ελευσίνα αλλά και για τον Σκαραμαγκά.
Το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση το τελευταίο που θα ήθελε, μετά την αναστάτωση που έχει προκύψει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με τις προτάσεις των επιχειρήσεων για συμβάσεις «εργασιακού μεσαίωνα», θα ήταν να έπαιρνε φωτιά και η παραδίπλα γειτονιά…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr