Παραγγελίες 32 δισ. δολαρίων από Ελληνες για 556 πλοία

Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που έδωσαν οι Ελληνες εφοπλιστές το 2007. Εκείνο όμως που αποδείχθηκε κατώτερο των εκτιμήσεων ήταν το συνολικό ποσό που επενδύθηκε για τις ναυπηγήσεις αυτές και το οποίο έφθασε τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 38 που αναμενόταν.

Σύμφωνα με έρευνα της «G. Moundreas S.A.», δόθηκαν συνολικά παραγγελίες για τη ναυπήγηση 556 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 42, 8 εκατομμυρίών τόνων και αξίας 31,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. <

Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων που έδωσαν οι Ελληνες εφοπλιστές το 2007. Εκείνο όμως που αποδείχθηκε κατώτερο των εκτιμήσεων ήταν το συνολικό ποσό που επενδύθηκε για τις ναυπηγήσεις αυτές και το οποίο έφθασε τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 38 που αναμενόταν.

Σύμφωνα με έρευνα της «G. Moundreas S.A.», δόθηκαν συνολικά παραγγελίες για τη ναυπήγηση 556 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 42, 8 εκατομμυρίών τόνων και αξίας 31,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από αυτά τα 371 είναι φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 36,5 εκατ. τόνων, 113 είναι δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 6,2 εκατ. τόνων, 15 είναι LPG, πλοία μεταφοράς υγραερίου, συνολικής χωρητικότητας 425 χιλιάδων κυβικών μέτρων, 51 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 380.200 κουτιών και έξι μεταφοράς αυτοκινήτων.

Πρόκειται για ρεκόρ όλων των εποχών. Τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα την αποφασιστική στροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στις ναυπηγήσεις ως κύρια πηγή ανανέωσης του στόλου και περαιτέρω επέκτασής του. Η στροφή αυτή στηρίζεται και στην άνοδο της ναυλαγοράς τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά και στο γεγονός ότι τα μεταχειρισμένα πλοία ήταν πανάκριβα, γεγονός που έκανε το newbuldings να φαίνονται ως φθηνότερη επιλογή.

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι:

1.     Ο αριθμός των παραγγελιών για δεξαμενόπλοια συρρικνώθηκε δραματικά, αφήνοντας χώρο για τα φορτηγά πλοία, τα οποία από τον Δεκέμβριο του 2006 έγιναν ο αγαπημένος τύπος πλοίου για τους Ελληνες εφοπλιστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι δόθηκαν παραγγελίες για 113 δεξαμενόπλοια το 2007 έναντι 221 το 2006, ενώ οι παραγγελίες για τα φορτηγά πλοία έφθασαν τις 371 το 2007 έναντι μόλις 74 το 2006.

2.     Απροσδόκητα μεγάλος ήταν ο αριθμός παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα περισσότερα είναι μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Πιο συγκεκριμένα, από τα 51, τα 17 ανήκουν στην κατηγορία 10.000 κουτιών και πάνω ενώ άλλα 17 από 6.500 έως 8.500 κουτιά.

3.     Αν και τα κεφάλαια που επενδύθηκαν ήταν μικρότερα από τα αναμενόμενα, ήταν όμως διπλάσια από το 2006, όταν είχαν επενδυθεί 16,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

4.     Οι ναυπηγικές μονάδες ακουμπάνε πλέον αναπαυτικά στα βιβλία παραγγελιών που έχουν. Οπότε στο απώτερο μέλλον, αν υπάρχει κάμψη παραγγελιών, τα ναυπηγεία θα έχουν μεγάλο χρονικό περιθώριο πριν αρχίσουν να επαναδιαπραγματεύονται τις τιμές με εκπτώσεις.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr