ΚΡΙΣΗ; FERRAGAMO ΓΙΑ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΕΣ
H τρέχουσα οικονομική κρίση, αλλά και οι προβλέψεις για το χρονικό βάθος της έχουν κάνει πολλά από τα μεγάλα «πορτοφόλια» του πλανήτη να κουμπώνονται όλο και περισσότερο, περιορίζοντας πρώτα απ’ όλα τις πολυτέλειες που μέχρι πρόσφατα απολάμβαναν. Σε ένα τέτοιο κλίμα οι οίκοι μόδας, όπως ο ιταλικός «Salvatore Ferragamo» - γνωστός κυρίως για τα θρυλικά του υποδήματα, είναι φυσικό να περνάνε δύσκολες ώρες. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου κ. Μικέλε Νόρσα δηλώνει αι
H τρέχουσα οικονομική κρίση, αλλά και οι προβλέψεις για το χρονικό βάθος της έχουν κάνει πολλά από τα μεγάλα «πορτοφόλια» του πλανήτη να κουμπώνονται όλο και περισσότερο, περιορίζοντας πρώτα απ’ όλα τις πολυτέλειες που μέχρι πρόσφατα απολάμβαναν. Σε ένα τέτοιο κλίμα οι οίκοι μόδας, όπως ο ιταλικός «Salvatore Ferragamo» - γνωστός κυρίως για τα θρυλικά του υποδήματα, είναι φυσικό να περνάνε δύσκολες ώρες. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου κ. Μικέλε Νόρσα δηλώνει αισιόδοξος και τονίζει ότι η «Ferragamo» διαθέτει τα απαραίτητα όπλα ώστε να πολεμήσει την κρίση: ποιότητα, βαριά κληρονομιά, δυνατό brand name και σχέδια για την κατάκτηση της πολυπληθούς ασιατικής αγοράς.
Το επιθετικό πέρασμα της «Ferragamo» στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας υπήρξε μια τολμηρή στρατηγική που έθεσε σε εφαρμογή ο σινιόρε Νόρσα όταν πήρε τα ηνία του ιταλικού οίκου τον Οκτώβριο του 2006, ακολουθώντας το παράδειγμα και άλλων εταιρειών με είδη πολυτελείας. Η «Ferragamo» μπορεί να μην έχει στην αγορά της Δύσης την ίδια αίγλη με ονόματα όπως η «Dior» ή η «Louis Vuitton», αλλά τα παρθένα εμπορικά κέντρα της Κίνας και της Ιαπωνίας παρουσιάζουν ιδανική ευκαιρία ώστε ο ιταλικός οίκος να καθιερωθεί ως «πρώτο όνομα».
Κάπως έτσι ο κ. Νόρσα σκοπεύει να εκμεταλλευτεί τον χρόνιο καταναλωτικό αποκλεισμό της Κίνας προς όφελος της εταιρείας, γράφοντας ιστορία στον χώρο της μόδας και καθιερώνοντας το όνομά της στις πολυπληθείς κινεζικές πόλεις. Τα σχέδιά του μάλιστα φαίνεται να αποδίδουν, καθώς σήμερα το 30% των ετήσιων πωλήσεων ύψους 700 εκατ. ευρώ της «Ferragamo» σημειώνεται στις αγορές της Ασίας. Συμπεριλαμβανομένης και της Ιαπωνίας, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 50% των συνολικών πωλήσεων.
Ο διορισμός του κ. Νόρσα στο τιμόνι της «Ferragamo» έκανε αίσθηση, καθώς για πρώτη φορά στην 80χρονη ιστορία της εταιρείας καταλαμβάνει αυτή τη θέση ένα μη μέλος της οικογένειας.
Ο σινιόρε Νόρσα διαδέχτηκε στη θέση αυτή τον 60χρονο Φερούτσιο Φεραγκάμο, απόγονο του ιδρυτή της εταιρείας Σαλβατόρε Φεραγκάμο. Βεβαίως η «Ferragamo» παραμένει καθαρά οικογενειακή υπόθεση, καθώς, εκτός από τη χήρα του ιδρυτή Γουάντα και τον Φερούτσιο, 22 εγγόνια και 23 δισέγγονα (!) καταλαμβάνουν διάφορες θέσεις στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Ο Ιταλός μάνατζερ προσπάθησε να μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας του αγοραστικού κοινού της εταιρείας. Ο συσχετισμός του ονόματος «Ferragamo» με αστέρες όπως η Γκρέτα Γκάρμπο και η Μέριλιν Μονρόε σαφώς προσδίδει κύρος, όμως ο σινιόρε Νάρσο επιδιώκει και τον συσχετισμό με πρόσωπα όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου και η Αργεντινή καλλονή Βαλέρια Μάτσα.
Παρά βέβαια την πίστη του στη δύναμη των κλασικών ονομάτων όπως η «Ferragamo», ο κ. Νόρσα έπρεπε να κάνει και κάποιες αλλαγές για να προσαρμοστεί στα νέα οικονομικά δεδομένα. Ετσι περιόρισε τα σχέδιά του για τη λειτουργία νέων καταστημάτων, κατεβάζοντας τον αριθμό από περίπου 50 σε 30 για τη νέα χρονιά. Επίσης ανέβαλε τα σχέδιά του για επέκταση και σε άλλες ασιατικές αγορές, όπως το Μακάο, για αργότερα, αν και η πίστη του στις προοπτικές που παρουσιάζουν οι αγορές αυτές παραμένει ακλόνητη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr