General Motors: Ύστατη προσπάθεια με 21.000 απολύσεις και με 27 δισ. δολάρια
Την ύστατη προσπάθεια να αναδιαθρώσει τα του οίκου της και να αποφύγει τη «λύση» της αναγκαστικής χρεοκοπίας καταβάλλει η διοίκηση της μεγάλης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors.
Η υπό τον Φριτζ Χέντρικσον νέα διοίκηση του «μεγάλου ασθενούς του Ντιτρόιτ» ανακοίνωσε νωρίτερα το τελικό σχέδιο αναδιοργάνωσης του χαρτοφυλακίου και του χρέους της, προτείνοντας ουσιαστικά στους πιστωτές της την μετοχοποίηση των χρεών της.
Την ύστατη προσπάθεια να αναδιαθρώσει τα του οίκου της και να αποφύγει τη «λύση» της αναγκαστικής χρεοκοπίας καταβάλλει η διοίκηση της μεγάλης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors.
Η υπό τον Φριτζ Χέντρικσον νέα διοίκηση του «μεγάλου ασθενούς του Ντιτρόιτ» ανακοίνωσε νωρίτερα το τελικό σχέδιο αναδιοργάνωσης του χαρτοφυλακίου και του χρέους της, προτείνοντας ουσιαστικά στους πιστωτές της την μετοχοποίηση των χρεών της.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε την προσφορά μετοχών συνολικής αξίας άνω των 27 δισ. δολαρίων, με μια αναλογία 225 μετοχές για κάθε 1000 δολάρια χρέους.
Οι πιστωτές της θα πρέπει να απαντήσουν εάν δέχονται την ρύθμιση αυτή το αργότερο μέχρι τις 26 Μαΐου μιας και η διορία που έχει η εταιρία από τον Λευκό Οίκο να καταθέσει ένα τελικό σχέδιο βιωσιμότητας αρκετά πειστικό ώστε να αποφύγει την μετέπειτα διαχείρισή της από το ομοσπονδιακό δικαστήριο και το περιβόητο άρθρο 11 (περί προστασίας από τους πιστωτές) εκπνέει την 1η Ιουνίου.
Πάντως για να εγκριθεί το σχέδιο απαιτείται η συμμετοχή στη ρύθμιση του 90% των πιστωτών του ομίλου (όχι κατ΄απόλυτη αριθμητική αναλογία αλλά κατά πλειοψηφία των συνολικών κεφαλαίων που είναι ήδη απαιτητά από αυτούς).
Παράλληλα η νέα διοίκηση παρουσίασε και τις λοιπές πτυχές του σχεδίου αναδιάρθρωσης που μεταξύ άλλων προβλέπουν την μείωση των παραγωγικών μονάδων του ομίλου σε ΗΠΑ και Καναδά στα 27 εργοστάσια (από 47 σήμερα), την περικοπή 21.000 θέσεων εργασίας (κυρίως ωρομισθίων και εποχικών) έως τα τέλη του 2010 και την απεμπλοκή της από τις ζημιογόνες θυγατρικές της.
Τίτλοι τέλους για την Pontiac;
Όπερ σημαίνει και τίτλους τέλους για μια ιστορική – στις ΗΠΑ – φίρμα, την Pontiac για την οποία πάντως έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον να την αναλάβουν από τρίτους επενδυτές και παλαιά διοικητικά της στελέχη.
Ουσιαστικά η GM επικεντρώνει τη δράση της εφεξής στις 4 βασικές της εταιρίες (Chevrolet, Cadillac, Buick, GMC), ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει το μέλλον της GM Europe, δηλαδή της συμμετοχής της στην εταιρία διαχείρισης των Opel και Vauxhall. Μια πρώτη ανάγνωση όμως – και με δεδομένο πως η Pontiac ουσιαστικά έφερνε στις ΗΠΑ τα μοντέλα των δύο ευρωπαϊκών εταιριών με δικά της σήματα – αρκετά σενάρια μπορούν να πέσουν στο τραπέζι προς συζήτηση …
Σε δεύτερο χρόνο ο όμιλος ανακοίνωσε και την δραστική μείωση (κατά 42%) των αντιπροσώπων – επίσημων πωλητών του στις ΗΠΑ, ενώ ισχύει και η προηγούμενη ανακοίνωσή της για προσωρινή αναστολή της παραγωγής της για 7 ή 9 εβδομάδες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τέλος, η εταιρία ευελπιστεί πως θα λάβει νέα δάνεια από το αμερικανικό δημόσιο στους προσεχείς μήνες, τα οποία μάλιστα θέλει να μην αποπληρώσει αλλά αντ’ αυτού να εκχωρήσει στο δημόσιο μετοχές του ομίλου.
Κάτι που ουσιαστικά σημαίνει πως το αμερικανικό δημόσιο εκτός όλων των άλλων θα γίνει και … κατασκευαστής οχημάτων, αφού υπολογίζεται πως τιτλοποιημένα τα δάνεια που έχει ήδη δώσει συν αυτά που ζητά τώρα η GΜ ισοδυναμούν με το 50% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr