Ναυτιλία: Με κέρδη στο α’ τρίμηνο οι ελληνικές εισηγμένες

Είναι ίσως βέβαιο πως η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας θα ξεκινήσει από την Ασία και πιο συγκεκριμένα από τον «μαγικό κόσμο» της Άπω Ανατολής  που ονομάζεται Κίνα. Όμως με τα σημερινά δεδομένα αυτό είναι κάτι που θα αργήσει πολύ ακόμα, λαμβάνοντας υπόψη πως οι οικονομίες των περισσοτέρων ασιατικών χωρών βρίσκονται και αυτές σε βαθύτατη οικονομική κρίση και ύφεση.

O BDI-δείκτης της ναυλαγοράς  βρισκόταν τις χρονιές 2005-2006 μεταξύ των 3.000 και 5.000 μονάδων. Σήμερα 

Είναι ίσως βέβαιο πως η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας θα ξεκινήσει από την Ασία και πιο συγκεκριμένα από τον «μαγικό κόσμο» της Άπω Ανατολής  που ονομάζεται Κίνα. Όμως με τα σημερινά δεδομένα αυτό είναι κάτι που θα αργήσει πολύ ακόμα, λαμβάνοντας υπόψη πως οι οικονομίες των περισσοτέρων ασιατικών χωρών βρίσκονται και αυτές σε βαθύτατη οικονομική κρίση και ύφεση.

O BDI-δείκτης της ναυλαγοράς  βρισκόταν τις χρονιές 2005-2006 μεταξύ των 3.000 και 5.000 μονάδων. Σήμερα  βρίσκεται κοντά στις 1.800 μονάδες και κυμαίνεται θετικά σε σχέση με την πτώση που παρατηρήθηκε τις τρεις τελευταίες εβδομάδες.

Πτώση που οφειλόταν στην μείωση εισαγωγής σιδηρομεταλλεύματα, γεγονός που είναι άμεσα συνδεδεμένο με το δείκτη.

Η θετική εικόνα της ναυλαγοράς  δεν σημαίνει όμως ότι  η ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας είναι κοντά ή θα αρχίσει σύντομα.

Mέσα στο κλίμα αυτό οι εισηγμένες στα ξένα χρηματιστήρια ναυτιλιακές εταιρείες στην πλειοψηφία τους παρουσιάζουν κέρδη στα αρχές του 2009 έστω και μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο α’ τρίμηνο του 2008.

Navios Maritime: Θετικά κινήθηκε το α’ τρίμηνο του 2009 η εισηγημένη στην αμερικανική χρηματαγορά Navios Maritime, της Αγγελικής Φράγκου. Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασε αύξηση κατά 59,8% στο EBITDA σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα του 2008 και έφθασε τα 14,7 εκ.δολ.
Ο τζίρος αυξήθηκε κατά 48,3% φθάνοντας τα 21,2 εκ.δολ. ενώ αυξήθηκε κατά 47,2% και τα Operating Surplus στα 10,6 εκ δολ.

Η εταιρεία για το α’ τρίμηνο του 2009 θα δώσει μέρισμα 0,40 δολ. ανά μετοχή.

Capital Product: Στα 8,8 εκ. δολ. ανήλθαν τα κέρδη της Capital Product του Ευάγγελου Μαρινάκη, έναντι 6,7 εκ.δολ το αντίστοιχο περσινό διάστημα παρουσιάζοντας αύξησης κατά 29,6%.Ποσοστό πολύ σημαντικό αν λάβει κανείς υπόψη του την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Τα έσοδα ανά μετοχή 0,35 δολ. Επίσης τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% φθάνοντας τα 30,2 εκ.δολ. με μόλις 700.000 δολ. να προέρχονται από «profit sharing deals».

Genco Shipping: Στα 41,2 εκ.δολ. έπεσαν τα κέρδη της εισηγμένης Genco Shipping του Πήτερ Γεωργιόπουλου, το α’ τρίμηνο του 2009 μειωμένα κατά περίπου 45% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Danaos: Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας του δρ Ιωάννη Κούστα  έφθασαν τα 20 εκ.δολάρια ή 0,37 ανά μετοχή έναντι 25,9 εκ.δολ. ή 0,48 δολ. Το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Τα διαχειριστικά έσοδα έφθασαν τα 75,3 εκ.δολ. έναντι 69,9 το αντίστοιχο διάστημα του 2008.
Το EBITDA έφθασε τα 47,9 εκ.δολ. αυξημένο έναντι των 45,6 εκ.δολ. το α’ τρίμηνο του 2008.

DryShips:  Ζημιές ύψους 101,8 εκ.δολ. παρουσίασε το α’ τρίμηνο του 2009  η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Dryships , στο τιμόνι της οποίας είναι ο Γιώργος Οικονόμου.

Το τρίμηνο αυτό ακολούθησε το δ’ του 2008 όταν η εταιρεία παρουσίασε ζημιές 1,02 δισ. δολ. Τα έσοδα ανά μετοχή έφθασαν τα 0,36 δολ. πολύ υψηλότερα από τις εκτιμήσεις που ήταν μόλις 0,19 δολ.

Αιτία είναι και τα χρήματα που καταβλήθηκαν από τις ακυρώσεις συμβολαίων. Τα έσοδα από τα ταξίδια, μέσα στην νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά  του ξηρού φορτίου, μειώθηκαν κατά 129 εκ.δολ. Τα πλοία έφεραν στην εταιρεία 88,9 εκ.δολ. έναντι 217,9 εκ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Η θυγατρική Ocean Rig έφερε έσοδα 99 εκ.δολ. όμως εκτόξευσε το κόστος  λειτουργίας από στα 52 εκ. από τα 17,8 εκ.δολ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr