ΟΛΠ: Αντιμέτωπος με τον …ενδολιμενικό ανταγωνισμό
Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα πιο σημαντικά της Μεσογείου καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα προκειμένου να αντιμετωπίσει αφενός τον σκληρό ανταγωνισμό των κινέζων της Cosco και παράλληλα του άλλου κολοσσού, της πολυεθνικής MSC και αφετέρου την ολοένα και αυξανόμενη μείωση φορτίων, σε παγκόσμιο επίπεδο που έχει οδηγήσει στο αγκυροβόλιο το 11% του παγκόσ
Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ένα από τα πιο σημαντικά της Μεσογείου καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα προκειμένου να αντιμετωπίσει αφενός τον σκληρό ανταγωνισμό των κινέζων της Cosco και παράλληλα του άλλου κολοσσού, της πολυεθνικής MSC και αφετέρου την ολοένα και αυξανόμενη μείωση φορτίων, σε παγκόσμιο επίπεδο που έχει οδηγήσει στο αγκυροβόλιο το 11% του παγκόσμιου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητή η θέση του ΟΛΠ πρέπει να επισημανθεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. μπήκε στο 2009 με μειωμένα κέρδη κατά 77% φθάνοντας τα 5,6 εκατ. ευρώ απόρροια των 15μηνων κινητοποιήσεων των εργαζομένων.
Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με μείωση φορτίου κατά 70% σε σχέση με το 2007 και απώλεια εσόδων άνω του 50%. Η ετήσια διακίνηση ΕΚ δεν ξεπέρασε τα 300.000 κουτιά έναντι 950.000 το περασμένο έτος, ενώ η μεταφόρτωση εκμηδενίστηκε.
Μάλιστα η διοίκηση έχει επισημάνει ότι «υπό το πρίσμα των διεθνών εξελίξεων και την οικονομική κρίση είναι δύσκολο να γίνουν ασφαλείς εκτιμήσεις για το 2009. Ήδη από τους πρώτους μήνες του έτους η κίνηση φορτίων παρουσιάζει σημαντική υστέρηση, ιδιαίτερα στον τομέα των αυτοκινήτων που σημειώνει πτώση άνω του 35%. Προοδευτική μείωση της τάξης του 15%-20% εμφανίζεται και στη ροή των Εμπορευματοκιβωτίων μετά τον Ιανουάριο, εξαιτίας της μείωσης των εισαγωγών».
Η κατάσταση αυτή περιορίζει την δυνατότητα του ΟΛΠ να ανακάμψει παρά το γεγονός ότι έχουν λήξει οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Παιχνίδια ανταγωνισμού
Στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται η ΟΛΠ ΑΕ πρέπει να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της Cosco στην οποία, από τον προσεχή Οκτώβριο, παραχωρήθηκε η προβλήτα ΙΙ και η προς κατασκευή προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
Όμως οι κινέζοι της Cosco μαζί με τη σύμβαση παραχώρησης θα αναλάβουν και τη διακίνηση φορτίων του μεγαλύτερου πελάτη του ΟΛΠ που είναι η πολυεθνική την MSC. Και αυτό θα συμβεί γιατί η MSC έχει σύμβαση εξυπηρέτησης με την προβλήτα ΙΙ που έχει περάσει στους κινέζους.
Στον ΟΛΠ παραμένει η προβλήτας Ι η οποίος κατασκευάζεται αυτή την περίοδο, και υπολογίζεται να στοιχίσει συμπεριλαμβανομένων και του μηχανολογικού εξοπλισμού περίπου 160 εκατ. ευρώ.
Η MSC
Προς το παρόν «αιμοδότης» για τον ΟΛΠ παραμένει η Mediterranean Shipping Company με την οποία ο Οργανισμός υπογράψει σύμβαση για μίνιμουμ διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Το 2003 η MSC έφτασε μόνη της να ξεπεράσει το ένα εκατ. εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι του Πειραιά.
Όμως υπάρχει ένα αγκάθι που προβληματίζει τη διοίκηση της MSC. Και αυτό δεν είναι άλλο από το πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλει στις δύο εταιρείες η Επιτροπή Ανταγωνισμού για καταπάτηση κανόνων ανταγωνισμού. Ο ΟΛΠ έχει προσφύγει στα διοικητικά εφετεία, ενώ η MSC κρατάει στάση αναμονής, «αγχώνοντας» το λιμάνι του Πειραιά .
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr