Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για τα σκάφη αναψυχής
30.09.2013
10:51
Ποιοι είναι οι τέσσερις βασικοί άξονες του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για τον Θαλάσσιο Τουρισμό, το οποίο αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του υπό ελληνική σημαία σκάφους αναψυχής, η εξίσωση ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών, η άρση του καμποτάζ για τις τρίτες σημαίες, υπό αυστηρές προϋποθέσεις και η απλοποίηση των διαδικασιών εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο είναι οι τέσσερις βασικοί άξονες του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για τον Θαλάσσιο Τουρισμό το οποίο αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά στο Τέλος Πλόων θα κατατεθεί άλλο νομοσχέδιο από το υπουργείο Οικονομικών.
Ναύλους θα μπορούν να κάνουν και τα ιδιωτικά τα οποία εξισώνονται με τα επαγγελματικά, όμως δεν θα έχουν τα ίδια οφέλη αφού δεν θα απαλλάσσονται από το ΦΠΑ, δεν θα παίρνουν τράνζιτ πετρέλαιο για τη διάρκεια του ναύλου, ενώ ο ιδιώτης ή η εταιρεία που τα εκμεταλλεύεται θα πρέπει να κάνει έναρξη εργασιών στην εφορία.
Για την απλοποίηση των διαδικασιών, μεταξύ άλλων προβλέπεται η παροχή κινήτρων για τα σκάφη που ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ η ανανέωση της άδειας θα γίνεται ανά 5ετία και όχι 2ετία. Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος, ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη.
Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης, ενώ σκάφη μέχρι τα 24 μέτρα θα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat», δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα.
Σε ό,τι αφορά την άρση του καμποτάζ, για σκάφη υπό σημαία τρίτων χωρών εκτός ΕΕ και ΕΟΧ σημαίες, που έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενούν πάνω από 12 επιβάτες, να μην είναι κατασκευασμένα από ξύλο, να υπάγονται στις προβλέψεις της διεθνούς συνθήκης για ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και να εφαρμόζουν ελληνική νομοθεσία στους τομείς ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Το τέλος πλόων
Σε ό,τι αφορά στο Τέλος Πλόων θα κατατεθεί άλλο νομοσχέδιο από το υπουργείο Οικονομικών.
Ναύλους θα μπορούν να κάνουν και τα ιδιωτικά τα οποία εξισώνονται με τα επαγγελματικά, όμως δεν θα έχουν τα ίδια οφέλη αφού δεν θα απαλλάσσονται από το ΦΠΑ, δεν θα παίρνουν τράνζιτ πετρέλαιο για τη διάρκεια του ναύλου, ενώ ο ιδιώτης ή η εταιρεία που τα εκμεταλλεύεται θα πρέπει να κάνει έναρξη εργασιών στην εφορία.
Για την απλοποίηση των διαδικασιών, μεταξύ άλλων προβλέπεται η παροχή κινήτρων για τα σκάφη που ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα, ενώ η ανανέωση της άδειας θα γίνεται ανά 5ετία και όχι 2ετία. Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος, ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη.
Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης, ενώ σκάφη μέχρι τα 24 μέτρα θα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat», δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα.
Σε ό,τι αφορά την άρση του καμποτάζ, για σκάφη υπό σημαία τρίτων χωρών εκτός ΕΕ και ΕΟΧ σημαίες, που έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενούν πάνω από 12 επιβάτες, να μην είναι κατασκευασμένα από ξύλο, να υπάγονται στις προβλέψεις της διεθνούς συνθήκης για ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και να εφαρμόζουν ελληνική νομοθεσία στους τομείς ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Το τέλος πλόων
Το τέλος πλόων για τα σκάφη αναψυχής θα περάσει με νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και θα αφορά όλα τα σκάφη ενώ θα καταβάλλεται ως πάγιο για σκάφη από 7 έως 10 μέτρα. Από 10 μέχρι 12 μέτρα το πάγιο θα είναι ελαφρώς αυξημένο, ενώ πάνω από τα 12 μέτρα η χρέωση θα γίνεται ανά μέτρο. Το τέλος θα προσδιορίζεται περίπου στα 100 ευρώ ανά μέτρο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr