Αυτοκινητόδρομος με …όριο ταχύτητας 80 χλμ.
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες για τη χάραξη του βορειοδυτικού άξονα Πελοποννήσου που εκφράζουν εδώ και καιρό οι κάτοικοι του νομού Ηλείας, δεν είναι το μοναδικό εμπόδιο που συναντά η κατασκευή του γιγαντιαίο οδικού έργου, που έχουν αναλάβει οι πολυεθνικές Vinci-Hocthief και οι έλληνες συνεταίροι τους Ελληνική Τεχνοδομική, J&P Άβαξ και Αθηνά.
Στις αντιδράσεις που συναντά η διέλευση του δρόμου μέσα από το ευαίσθητο οικοσύστημα του Καίφα έρχονται να προστεθούν, σοβαρά προβλήματα
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες για τη χάραξη του βορειοδυτικού άξονα Πελοποννήσου που εκφράζουν εδώ και καιρό οι κάτοικοι του νομού Ηλείας, δεν είναι το μοναδικό εμπόδιο που συναντά η κατασκευή του γιγαντιαίο οδικού έργου, που έχουν αναλάβει οι πολυεθνικές Vinci-Hocthief και οι έλληνες συνεταίροι τους Ελληνική Τεχνοδομική, J&P Άβαξ και Αθηνά.
Στις αντιδράσεις που συναντά η διέλευση του δρόμου μέσα από το ευαίσθητο οικοσύστημα του Καίφα έρχονται να προστεθούν, σοβαρά προβλήματα χάραξης και ελλιπών μελετών και σε άλλα τμήματα του έργου που για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, αντανακλούν την βιασύνη του υπουργείου να κλείσει άρον- άρον, το μεγάλο μέτωπο των συμβάσεων παραχώρησης.
Στελέχη του τεχνικού κόσμου, αναφέρουν ότι σε πολλά τμήματα του έργου, οι εργασίες θα πρέπει να ακολουθήσουν διαφορετική χάραξη καθώς οι ζώνες των απαλλοτριώσεων που έχουν προβλεφθεί, δημιουργούν επικίνδυνες καμπύλες με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μεγαλύτερες των 80 χιλιομέτρων. Όπως είναι φυσικό, η ταχύτητα αυτή θεωρείται πολύ μικρή για διεθνή αυτοκινητόδρομο, εάν σκεφτεί κανείς ότι το όριο για τους εθνικούς δρόμους είναι τα 120 χλμ.
Οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει την κατασκευή του έργου, μήκους 365 χλμ. και προϋπολογισμού 2,8 δις. ευρώ προειδοποιούν για μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των τεχνικών εργασιών που σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις οι «μπουλντόζες» δεν προβλέπεται να βάλουν μπρος πριν από τα τέλη του 2008. Αυτό το διάστημα όλο το βάρος των εργολάβων πέφτει στην ολοκλήρωση των μελετών με στόχο όπως αναφέρουν, να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό οι εργασίες για το τμήμα-καρμανιόλα του αυτοκινητοδρόμου που είναι το Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα.
Οι αντιδράσεις
Για το έργο της βορειοδυτικής οδού (Ελευσίνα-Κόριθνος, Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) έχουν εγείρει σοβαρές αντιρρήσεις βουλευτές της Αντιπολίτευσης, περιβαλλοντικές οργανώσεις και τοπικοί φορείς του Νομού Ηλείας. Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν πριν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού και κλιμακώνονται τους τελευταίους μήνες, με τους υποστηρικτές τους να διατρανώνουν την ανάγκη επικαιροποίησης της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου.
Ο λόγος είναι ότι ο νέος οδικός άξονας θα διέρχεται από υψηλού ενδιαφέροντος οικολογικές περιοχές (π.χ παραλιακό δάσος Ζαχάρως, λίμνη Καϊφα, Στροφυλιά, Κακόβατος), που έχουν υποστεί τις δραματικές συνέπειες της πύρινης λαίλαπας ενώ προβληματισμό γεννούν και τα προγραμματισμένα υπόγεια έργα, που εκτιμάται ότι θα υποβαθμίσουν τον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής.
Οι κινητοποιήσεις σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν φτάσει ως τη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Κομισιόν, με τους κατοίκους να καταγγέλλουν ότι η προτεινόμενη χάραξη παραβιάζει τους κανόνες του Ευρωπαϊκού δικαίου περί προστασίας περιοχών που εντάσσονται στο δίκτυο «Natura» και αποτελούν υδροβιότοπους τεράστιας οικολογικής σημασίας (λίμνη Καϊάφα).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr