Τρόικα για αμυντικές βιομηχανίες: Ή δραστική αναδιάρθρωση ή κλείσιμο
Τρόικα για αμυντικές βιομηχανίες: Ή δραστική αναδιάρθρωση ή κλείσιμο
Διαβάστε την εισήγηση προς το υπουργείο Οικονομικών - Δεν σκέφτεστε τα λεφτά των φορολογουμένων, λένε εμμέσως οι εκπρόσωποι των δανειστών στην κυβέρνηση - Τελεσίγραφο για λύση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου - Οι Τροικανοί προαναγγέλουν σκληρή στάση στα διαρθρωτικά μέτρα
Με άγριες διαθέσεις επέστρεψε η τρόικα στην Ελλάδα, όπως αποδεικνύεται από το σημείωμα για τις αμυντικές βιομηχανίες που απέστειλαν οι δανειστές στο υπουργείο Οικονομικών την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου.
Στην τοποθέτησή της, η τρόικα επισημαίνει ότι δεν δέχεται το εναλλακτικό πρόγραμμα που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση, τονίζει ότι η εταιρεία Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα δεν μπορεί να κάνει εξαγωγές και θέτει στην εληνική κυβέρνηση το δίλημμα: Ή δραματική συρρίκνωση των ΕΑΣ ή άμεση εκκαθάριση της εταιρείας.
«Επιτρέψτε μας να σας υπενθυμίσουμε την δέσμευσή σας από το Μνημόνιο Κατανόησης να υιοθετήσετε τις μη αναστρέψιμες αποφάσεις-δεσμεύσεις τις οποίες οφείλετε να έχετε υλοποιήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013», επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης των δανειστών και θέτουν τελεσίγραφο 57 ημερών για την δραστική αναδιάρθρωση ή το άμεσο κλείσιμο των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών.
Κατά την άποψη των στελεχών της τρόικας, η τελευταία πρόταση που παρουσίασε η ελληνική κυβέρνηση έπειτα από επεξεργασία των υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Αμύνης δεν είναι συμβατή με τους κοινοτικούς κανόνες. Κοιτάξτε τα λεφτά των φορολογουμένων, είναι το μήνυμα της τρόικας προς την ελληνική κυβέρνηση με το οποίο οι δανειστές προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν τον ισχυρισμό τους ότι είναι προς το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον η δραστική συρρίκνωση ή το κλείσιμο των αμυντικών βιομηχανιών.
Η τρόικα αφήνει μόνο ένα παράθυρο να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας ΕΑΣ εάν η «αναδιαρθρωμένη» επιχείρηση λειτουργεί μόνο για την κάλυψη των αναγκών των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων σε όπλα και πυρομαχικά.
«Για το λόγο αυτό σας καλούμε να λάβετε υπ' όψιν σας εναλλακτικά σχέδια, είτε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω σημαντικής συρρίκνωσης κατά τρόπο ώστε να περιοριστούν οι δραστηριότητες της εταιρείας σε ό,τι είναι απολύτως αναγκαίο για να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής εθνικής άμυνας (οπότε μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 346 του Κοινοτικού Δικαίου), είτε προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκαθάρισης», αναφέρουν οι δανειστές και υπαγορεύουν πέντε προαπαιτούμενα που θα πρέπει να εκπληρώνει το τελικό σχέδιο:1) η νέα εταιρεία να εξυπηρετεί τις ελληνικές αμυντικές ανάγκες, 2) να έχει συρρικνωθεί δραστικά η παλαιά εταιρεία, 3) η νέα εταιρεία να είναι βιώσιμη και σε καμία περίπτωση ζημιογόνα, 4) το διάδοχο σχήμα να μην παραβιάζει την κοινοτική νομοθεσία και να μην λαμβάνει κρατική επιχορήγηση και 5) η βιωσιμότητα της νέας εταιρείας «ΕΑΣ 2» να αποδειχθεί εντός περιόδου 24 μηνών.
Στην τοποθέτησή της, η τρόικα επισημαίνει ότι δεν δέχεται το εναλλακτικό πρόγραμμα που κατέθεσε η ελληνική κυβέρνηση, τονίζει ότι η εταιρεία Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα δεν μπορεί να κάνει εξαγωγές και θέτει στην εληνική κυβέρνηση το δίλημμα: Ή δραματική συρρίκνωση των ΕΑΣ ή άμεση εκκαθάριση της εταιρείας.
«Επιτρέψτε μας να σας υπενθυμίσουμε την δέσμευσή σας από το Μνημόνιο Κατανόησης να υιοθετήσετε τις μη αναστρέψιμες αποφάσεις-δεσμεύσεις τις οποίες οφείλετε να έχετε υλοποιήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013», επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης των δανειστών και θέτουν τελεσίγραφο 57 ημερών για την δραστική αναδιάρθρωση ή το άμεσο κλείσιμο των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών.
Κατά την άποψη των στελεχών της τρόικας, η τελευταία πρόταση που παρουσίασε η ελληνική κυβέρνηση έπειτα από επεξεργασία των υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Αμύνης δεν είναι συμβατή με τους κοινοτικούς κανόνες. Κοιτάξτε τα λεφτά των φορολογουμένων, είναι το μήνυμα της τρόικας προς την ελληνική κυβέρνηση με το οποίο οι δανειστές προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν τον ισχυρισμό τους ότι είναι προς το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον η δραστική συρρίκνωση ή το κλείσιμο των αμυντικών βιομηχανιών.
Η τρόικα αφήνει μόνο ένα παράθυρο να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρείας ΕΑΣ εάν η «αναδιαρθρωμένη» επιχείρηση λειτουργεί μόνο για την κάλυψη των αναγκών των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων σε όπλα και πυρομαχικά.
«Για το λόγο αυτό σας καλούμε να λάβετε υπ' όψιν σας εναλλακτικά σχέδια, είτε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω σημαντικής συρρίκνωσης κατά τρόπο ώστε να περιοριστούν οι δραστηριότητες της εταιρείας σε ό,τι είναι απολύτως αναγκαίο για να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής εθνικής άμυνας (οπότε μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 346 του Κοινοτικού Δικαίου), είτε προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκαθάρισης», αναφέρουν οι δανειστές και υπαγορεύουν πέντε προαπαιτούμενα που θα πρέπει να εκπληρώνει το τελικό σχέδιο:1) η νέα εταιρεία να εξυπηρετεί τις ελληνικές αμυντικές ανάγκες, 2) να έχει συρρικνωθεί δραστικά η παλαιά εταιρεία, 3) η νέα εταιρεία να είναι βιώσιμη και σε καμία περίπτωση ζημιογόνα, 4) το διάδοχο σχήμα να μην παραβιάζει την κοινοτική νομοθεσία και να μην λαμβάνει κρατική επιχορήγηση και 5) η βιωσιμότητα της νέας εταιρείας «ΕΑΣ 2» να αποδειχθεί εντός περιόδου 24 μηνών.
Με τη νεότερη σκληρή τοποθέτησή τους στο θέμα των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών, οι δανειστές αποστέλουν σαφές μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση ότι τα ΕΑΣ είτε θα κλείσουν και όλοι οι εργαζόμενοι θα απολυθούν, είτε η πρώην κραταιά ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ θα συνεχίσει να λειτουργεί με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό. Ούτε λόγος δεν γίνεται για την παλαιά πρόταση που προέβλεπε να παραμείνουν στην εταιρεία 341 εργαζόμενοι και να απολυθούν περίπου 500.
Η σκληρή στάση της τρόικας στο θέμα των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών αποτελεί σαφή ένδειξη της σκληρής στάσης που θα ακολουθήσουν τα μέλη της ομάδας Τόμσεν στη διαπραγμάτευση με την ελληνική κυβέρνηση που ξανάρχισε από σήμερα. Οι Τροϊκανοί επιμένουν πολύ στα λεγόμενα διαρθρωτικά μέτρα, ένα από τα οποία είναι η συρρίκνωση των αμυντικών βιομηχανιών, και επικαλούνται την δέσμευση της χώρας μας όπως περιγράφεται στο Μνημόνιο.
Ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι αν οι Τροϊκανοί «πάρουν αυτό που θέλουν» στα διαρθρωτικά, ίσως δείξουν ηπιότερη στάση στα δημοσιονομικά μέτρα, αν και επισημαίνουν ότι η αναγκαιότητα λήψης νέων μέτρων είναι προδιαγεγραμμένη...
«Δεν έχουμε πειστεί από τα επιχειρήματα που μας παρατέθηκαν και στην πραγματικότητα θεωρούμε τα συμπεράσματα του σημειώματος ανακριβή, ιδίως όταν ιδωθούν είτε από την πλευρά των ευρωπαϊκών κανόνων είτε από την οπτική των φορολογουμένων.
Σε αυτό το πλαίσιο επαναλαμβάνουμε με έμφαση ότι το προταθέν σενάριο θα πρέπει να εκπληρώνει τα εξής προαπαιτούμενα:
- να εξυπηρετεί τα εθνικά αμυντικά συμφέροντα της Ελληνικής Δημοκρατίας
- να οδηγεί σε σημαντική αναδιάρθρωση και συρρίκνωση των «Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων 2» (ΕΑΣ 2)
- να οδηγεί σε βιώσιμη, κατά πάσα πιθανότητα κερδοφόρα και σίγουρα όχι ζημιογόνα «ΕΑΣ 2» στη βάση ρεαλιστικών υποθέσεων για τις μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας
- να είναι συμβατό με τις προβλέψεις περί κρατικής χρηματοδότησης και με το άρθρο 346 της κοινοτικής νομοθεσίας
- να αποδείξει την βιωσιμότητά του μέσα σε μια περίοδο 24 μηνών, όπου η αναδιάρθωση θα έχει εφαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό και θα μπορούν να πιστοποιηθούν τα έσοδα από τις εξαγωγές.
Δεν θεωρούμε, στην βάση των πληροφοριών που λάβαμε, ότι η αναδιάθρωση που προτάθηκε για τα ΕΑΣ είναι βιώσιμη. Αναμένουμε ότι τα ΕΑΣ θα παραμείνουν ζημιογόνα όσο τα συνολικά έσοδα δεν είναι συνεπή με το μέγεθος και το κόστος λειτουργίας της εταιρείας. Είμαστε πεπεισμένοι, απ' όσα έχουμε δει, ότι οι εξαγωγές των τελευταίων 12-18 ετών αντανακλούν την ασθενή θέση των ΕΑΣ στις διεθνείς αγορές, ακόμη κι όταν προωθούσε προϊόντα σε σχετικά χαμηλές διεθνείς τιμές. Για το λόγο αυτό υπάρχουν κίνδυνοι και κόστη για το ελληνικό κράτος στην πρότασή σας, οι οποίοι (σσ εννοεί τους κινδύνους) δεν δικαιολογούνται από τα στοιχεία των προϋπολογισμών τους.
Για το λόγο αυτό σας καλούμε να λάβετε υπ' όψιν σας εναλλακτικά σχέδια, είτε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω σημαντικής συρρίκνωσης κατά τρόπο ώστε να περιοριστούν οι δραστηριότητες της εταιρείας σε ό,τι είναι απολύτως αναγκαίο για να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής εθνικής άμυνας (οπότε μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 346 του Κοινοτικού Δικαίου), είτε προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκαθάρισης. Στην περίπτωση που επιθυμείτε αναδιάρθρωση αντί εκκαθάρισης, όποια τέτοια «μικρότερης έκτασης επιχείρηση» ή απόκτηση μέσων από τον αμυντικό προϋπολογισμό θα πρέπει να ενσωματωθούν στον ορισμό της γενικής κυβέρνησης με το δημοσιονομικό έλλειμμα και τους στόχους για απασχόληση.
Επιτρέψτε μας να σας υπενθυμίσουμε την δέσμευσή σας από το Μνημόνιο Κατανόησης να υιοθετήσετε τις μη αναστρέψιμες αποφάσεις-δεσμεύσεις τις οποίες οφείλετε να έχετε υλοποιήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013».
«We remain unconvinced by the arguments provided, and in fact consider the conclusions of the note (reported below) incorrect, especially when seen from either the EU rules or the taxpayer perspective.
In this context we emphatically reiterate that the proposed scenario fulfills all three conditions since it:
- serves the Hellenic Republic’s national defence interests;
- results in a significantly restructured and downsized HDS2;
- results in a viable, most probably profit generating and certainly not loss-making HDS2 on the basis of realistic assumptions as to future operating conditions;
- complies with State Aid rules and Article 346 TFEU;
- will prove its viability within a period of 24 months where-in restructuring will be largely implemented and necessary export revenue will be fully verifiable.
We do not consider, based on the information received, that the structure proposed for HDS is viable. We expect HDS to remain loss-making as total revenue would not be consistent with its size and underlying cost structure. We are convinced, from what we have seen, that the export order book over the last 12-18 months reflects the weak position of HDS in international markets, even when it was marketing products at relatively low international prices. There are therefore risks and costs for the Greek state in your proposal which are not justified from a budgetary consolidation perspective.
We therefore invite you to consider alternative plans, either towards a more significant downsizing to limit the activities of the company to what is strictly necessary to serve the national defence interests (thereby allowing article 346 to apply), or towards an outright liquidation. Should you wish to restructure rather than liquidate, any such “smaller operation” or assets purchased by the defense budget will have to be incorporated in the definition of general government and consistent with the fiscal deficit and employment targets.
Let us also remind of the MoU commitment to adopt the irreversible decisions with a view to implementing them by December 2013».
Η σκληρή στάση της τρόικας στο θέμα των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών αποτελεί σαφή ένδειξη της σκληρής στάσης που θα ακολουθήσουν τα μέλη της ομάδας Τόμσεν στη διαπραγμάτευση με την ελληνική κυβέρνηση που ξανάρχισε από σήμερα. Οι Τροϊκανοί επιμένουν πολύ στα λεγόμενα διαρθρωτικά μέτρα, ένα από τα οποία είναι η συρρίκνωση των αμυντικών βιομηχανιών, και επικαλούνται την δέσμευση της χώρας μας όπως περιγράφεται στο Μνημόνιο.
Ενημερωμένες πηγές υποστηρίζουν ότι αν οι Τροϊκανοί «πάρουν αυτό που θέλουν» στα διαρθρωτικά, ίσως δείξουν ηπιότερη στάση στα δημοσιονομικά μέτρα, αν και επισημαίνουν ότι η αναγκαιότητα λήψης νέων μέτρων είναι προδιαγεγραμμένη...
Διαβάστε αποκλειστικά στο protothema.gr την σκληρή τοποθέτηση της τρόικας για τις αμυντικές βιομηχανίες:
«Δεν έχουμε πειστεί από τα επιχειρήματα που μας παρατέθηκαν και στην πραγματικότητα θεωρούμε τα συμπεράσματα του σημειώματος ανακριβή, ιδίως όταν ιδωθούν είτε από την πλευρά των ευρωπαϊκών κανόνων είτε από την οπτική των φορολογουμένων.
Σε αυτό το πλαίσιο επαναλαμβάνουμε με έμφαση ότι το προταθέν σενάριο θα πρέπει να εκπληρώνει τα εξής προαπαιτούμενα:
- να εξυπηρετεί τα εθνικά αμυντικά συμφέροντα της Ελληνικής Δημοκρατίας
- να οδηγεί σε σημαντική αναδιάρθρωση και συρρίκνωση των «Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων 2» (ΕΑΣ 2)
- να οδηγεί σε βιώσιμη, κατά πάσα πιθανότητα κερδοφόρα και σίγουρα όχι ζημιογόνα «ΕΑΣ 2» στη βάση ρεαλιστικών υποθέσεων για τις μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας
- να είναι συμβατό με τις προβλέψεις περί κρατικής χρηματοδότησης και με το άρθρο 346 της κοινοτικής νομοθεσίας
- να αποδείξει την βιωσιμότητά του μέσα σε μια περίοδο 24 μηνών, όπου η αναδιάρθωση θα έχει εφαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό και θα μπορούν να πιστοποιηθούν τα έσοδα από τις εξαγωγές.
Δεν θεωρούμε, στην βάση των πληροφοριών που λάβαμε, ότι η αναδιάθρωση που προτάθηκε για τα ΕΑΣ είναι βιώσιμη. Αναμένουμε ότι τα ΕΑΣ θα παραμείνουν ζημιογόνα όσο τα συνολικά έσοδα δεν είναι συνεπή με το μέγεθος και το κόστος λειτουργίας της εταιρείας. Είμαστε πεπεισμένοι, απ' όσα έχουμε δει, ότι οι εξαγωγές των τελευταίων 12-18 ετών αντανακλούν την ασθενή θέση των ΕΑΣ στις διεθνείς αγορές, ακόμη κι όταν προωθούσε προϊόντα σε σχετικά χαμηλές διεθνείς τιμές. Για το λόγο αυτό υπάρχουν κίνδυνοι και κόστη για το ελληνικό κράτος στην πρότασή σας, οι οποίοι (σσ εννοεί τους κινδύνους) δεν δικαιολογούνται από τα στοιχεία των προϋπολογισμών τους.
Για το λόγο αυτό σας καλούμε να λάβετε υπ' όψιν σας εναλλακτικά σχέδια, είτε προς την κατεύθυνση της περαιτέρω σημαντικής συρρίκνωσης κατά τρόπο ώστε να περιοριστούν οι δραστηριότητες της εταιρείας σε ό,τι είναι απολύτως αναγκαίο για να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής εθνικής άμυνας (οπότε μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 346 του Κοινοτικού Δικαίου), είτε προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκαθάρισης. Στην περίπτωση που επιθυμείτε αναδιάρθρωση αντί εκκαθάρισης, όποια τέτοια «μικρότερης έκτασης επιχείρηση» ή απόκτηση μέσων από τον αμυντικό προϋπολογισμό θα πρέπει να ενσωματωθούν στον ορισμό της γενικής κυβέρνησης με το δημοσιονομικό έλλειμμα και τους στόχους για απασχόληση.
Επιτρέψτε μας να σας υπενθυμίσουμε την δέσμευσή σας από το Μνημόνιο Κατανόησης να υιοθετήσετε τις μη αναστρέψιμες αποφάσεις-δεσμεύσεις τις οποίες οφείλετε να έχετε υλοποιήσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2013».
Διαβάστε την τοποθέτηση της τρόικας προς το υπουργείο Οικονομικών στην αγγλική γλώσσα:
«We remain unconvinced by the arguments provided, and in fact consider the conclusions of the note (reported below) incorrect, especially when seen from either the EU rules or the taxpayer perspective.
In this context we emphatically reiterate that the proposed scenario fulfills all three conditions since it:
- serves the Hellenic Republic’s national defence interests;
- results in a significantly restructured and downsized HDS2;
- results in a viable, most probably profit generating and certainly not loss-making HDS2 on the basis of realistic assumptions as to future operating conditions;
- complies with State Aid rules and Article 346 TFEU;
- will prove its viability within a period of 24 months where-in restructuring will be largely implemented and necessary export revenue will be fully verifiable.
We do not consider, based on the information received, that the structure proposed for HDS is viable. We expect HDS to remain loss-making as total revenue would not be consistent with its size and underlying cost structure. We are convinced, from what we have seen, that the export order book over the last 12-18 months reflects the weak position of HDS in international markets, even when it was marketing products at relatively low international prices. There are therefore risks and costs for the Greek state in your proposal which are not justified from a budgetary consolidation perspective.
We therefore invite you to consider alternative plans, either towards a more significant downsizing to limit the activities of the company to what is strictly necessary to serve the national defence interests (thereby allowing article 346 to apply), or towards an outright liquidation. Should you wish to restructure rather than liquidate, any such “smaller operation” or assets purchased by the defense budget will have to be incorporated in the definition of general government and consistent with the fiscal deficit and employment targets.
Let us also remind of the MoU commitment to adopt the irreversible decisions with a view to implementing them by December 2013».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα