Opel: Η ώρα των αποφάσεων με 3 υποψήφιους αγοραστές

Η δύσκολη ώρα της απόφασης για τη γερμανική κυβέρνηση έφτασε. Της απόφασης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας Opel, της γερμανικής θυγατρικής της αμερικανικής General Motors.  

Η λύση που προκρίνεται για τη συνέχιση της λειτουργίας της μεγάλης γερμανικής εταιρίας είναι η πώλησή της σε τρίτους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα μετά το πράσινο φως που έδωσε η μητρικής GM. Στην ουσία προς πώληση τίθεται η διαχειρίστρια εταιρία GM Europe, η εταιρία δηλαδή που ελέγχει τις φίρμες Opel

Η δύσκολη ώρα της απόφασης για τη γερμανική κυβέρνηση έφτασε. Της απόφασης για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας Opel, της γερμανικής θυγατρικής της αμερικανικής General Motors.  

Η λύση που προκρίνεται για τη συνέχιση της λειτουργίας της μεγάλης γερμανικής εταιρίας είναι η πώλησή της σε τρίτους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα μετά το πράσινο φως που έδωσε η μητρικής GM. Στην ουσία προς πώληση τίθεται η διαχειρίστρια εταιρία GM Europe, η εταιρία δηλαδή που ελέγχει τις φίρμες Opel και Vauxhall. Με τους ... μνηστήρες να είναι τρεις.  

Εκ των οποίων πρακτικά οι δύο συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν τον έλεγχο της Opel, έναν όμως – σωστότερα μία, μιας και περί κοινοπραξίας ο λόγος – να έχει περισσότερες «συμπάθειες» ανάμεσα στα μέλη της γερμανικής κυβέρνησης, όχι τόσο λόγω ποιοτικών διαφορών της προσφοράς της, όσο για αμιγώς πολιτικούς λόγους! 

Οι όμιλοι που έχουν υποβάλλει επισήμως προσφορές για την Οpel είναι η κοινοπραξία της μεγάλης αμερικανικής εταιρίας κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων οχημάτων Magna International Inc. και της αυστριακής αυτοκινητοβιομηχανίας Steyer, η επενδυτική εταιρεία RHJ International και τέλος η μεγάλη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat SpA. Με την τελευταία να μοιάζει – σε πρώτη ανάγνωση – ως η πιο ενδεδειγμένη λύση, πλην όμως όχι στα μάτια των Γερμανών ιθυνόντων! 

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Οικονομικών του κρατιδίου της Ρηνανίας Χάινριχ Χέρινγκ, ήδη έχει δηλώσει πως «η προσφορά της Magna είναι πιο αξιόπιστη, καινοτόμα και βιώσιμη». Προ ημερών περίπου ανάλογες δηλώσεις είχε κάνει και ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών της γερμανικής κυβέρνησης Γκούτενμπεργκ, ενώ ανοικτά υπέρ της προσφοράς της Magna έχουν ταχθεί με δηλώσεις τους εκπρόσωποι και των τεσσάρων γερμανικών κρατιδίων στα οποία η Opel διατηρεί εγκαταστάσεις (με πάνω από 25.000 εργαζόμενους), αλλά και οι επικεφαλής συνδικαλιστές του πανίσχυρου Συνδικάτου Μετάλλου της χώρας. 

Στην ουσία όμως εκείνο που μοιάζει να γέρνει περισσότερο από κάθε τι άλλο την πλάστιγγα υπέρ της Magna – σωστότερα κατά της Fiat – είναι η εμφανέσταστη διάθεση των Γερμανών πολιτικών να ΜΗΝ εκχωρήσουν ένα «ιστορικό» περιουσιακό στοιχείο της χώρας σε χέρια Ιταλών ...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr