Π.Τσιγαρίδης: 40 εκατ. ευρώ για το Mall στο Θριάσιο

Απέχουν μεταξύ τους όσο η δύση από την ανατολή, αλλά η απόσταση που τους χωρίζει δεν είναι χιλιομετρική, είναι «ατμοσφαιρική». Η πρώτη έχει αναδειχτεί σε μία από τις πιο αναπτυγμένες εμπορικές γειτονιές της Αθήνας και η δεύτερη είναι η πιο υποβαθμισμένη περιοχή του Λεκανοπεδίου.

Σήμα κατατεθέν της τα φουγάρα και ο μαύρος καπνός των διυλιστηρίων και των μεγάλων βιομηχανικών εταιρειών που κάνουν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Κι

Απέχουν μεταξύ τους όσο η δύση από την ανατολή, αλλά η απόσταση που τους χωρίζει δεν είναι χιλιομετρική, είναι «ατμοσφαιρική». Η πρώτη έχει αναδειχτεί σε μία από τις πιο αναπτυγμένες εμπορικές γειτονιές της Αθήνας και η δεύτερη είναι η πιο υποβαθμισμένη περιοχή του Λεκανοπεδίου.

Σήμα κατατεθέν της τα φουγάρα και ο μαύρος καπνός των διυλιστηρίων και των μεγάλων βιομηχανικών εταιρειών που κάνουν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. Κι όμως, αυτές οι δύο εντελώς διαφορετικές όψεις της Αθήνας, το Μαρούσι από τη μία και το Θριάσιο Πεδίο από την άλλη, από την περασμένη Παρασκευή έχουν κάτι κοινό.

West Plaza στις «φτωχογειτονιές»

Η μία το «Mall» και το «Golden Hall» και η άλλη το «West Plaza» στον Ασπρόπυργο, ένα νέο εμπορικό κέντρο, στο μέγεθος του μισού «Mall», (26.000 τ.μ.) που λειτουργεί στην καρδιά της πιο βιομηχανοποιημένης περιοχής του Λεκανοπεδίου.

Σε πορεία εκ διαμέτρου αντίθετη από τα μηνύματα των καιρών, τα οποία θέλουν τα νέα εμπορικά κέντρα να αλλάζουν πορεία λόγω της κρίσης, και σε μια περιοχή που ο σφυγμός του επιχειρείν χτυπά ήδη πολύ «δυνατά», με εμπορικά κέντρα υψηλών προδιαγραφών, μεγάλα super markets και νέα πολυκαταστήματα στα σκαριά, η «LC Development» του κ. Παναγιώτη Τσιγαρίδη ολοκλήρωσε πρόσφατα το πρώτο εμπορικό της κέντρο, φέρνοντας για πρώτη φορά μια αίσθηση upper class στις πιο φτωχικές συνοικίες της Αττικής.

Το «West Plaza» αποτελεί τη νέα εμπορική πιάτσα της δυτικής Αθήνας, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει το καταφύγιο του shopping, της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης για περίπου ένα εκατομμύριο κατοίκους.

Περίπου τόσους υπολογίζουν τους υποψήφιους πελάτες οι δημιουργοί του νέου πολυχώρου, εντάσσοντας στις ζώνες επιρροής του περιοχές όπως η Ελευσίνα, η Μάνδρα, η Μαγούλα, τα Λιόσια, το Μενίδι και η Φυλή αλλά και κοντινές γειτονιές όπως το Περιστέρι, το Χαϊδάρι, το Κερατσίνι, η Νίκαια, ο Κορυδαλλός και, γιατί όχι, και η Κόρινθος...

Στόχος, 6 εκατομμύρια επισκέψεις τον χρόνο

Η ιδέα άρχισε να ωριμάζει το 2006, όταν ο κ. Τσιγαρίδης είδε τη δυναμική που αποκτούσαν και στη χώρα μας οι μεγάλοι εμπορικοί χώροι, και άρχισε να υλοποιείται στις αρχές της περυσινής χρονιάς.

«Θα μου ήταν πιο εύκολο να επενδύσω σε περιοχές της Αθήνας που έχουν χαρακτηριστεί εμπορικές, όπως τα βόρεια προάστια ή η Γλυφάδα. Πίστεψα όμως από την αρχή ότι η δυτική Αττική έχει ανάγκη από ένα mall σχεδιασμένο στα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης αγοράς. Δεν πάμε να λειτουργήσουμε ένα “Golden Hall”, αλλά ένα εμπορικό που ο καθένας θα μπορεί να επισκεφτεί για τις αγορές του χωρίς να χρειάζεται να πάει στο κέντρο της Αθήνας», εξηγεί ο κ. Τσιγαρίδης.

Το σύνολο της επένδυσης ανήλθε στα 40 εκατ. ευρώ, καλύφθηκε από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό, ενώ μόνο η αγορά γης (16 στρέμματα) κόστισε περίπου 8 εκατ. ευρώ.

Το «West Plaza» ξεκίνησε να λειτουργεί εδώ και ενάμιση μήνα (σ.σ.: η επίσημη τελετή των εγκαινίων του έγινε στις 15 Μαΐου), προκαλώντας αισθήματα ανακούφισης στους δημιουργούς του, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα είναι ικανοποιημένοι «εάν το εμπορικό κέντρο διατηρήσει τους σημερινούς ρυθμούς επισκεψιμότητας» οι οποίοι, όπως εξηγούν, ξεπέρασαν τις αρχικές προσδοκίες.

Τοποθετούν τον πήχη πολύ ψηλά, αφού στόχος τους είναι το νέο shopping center να είναι το δεύτερο σε επισκεψιμότητα στην Αττική, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 6 εκατομμύρια επισκέψεις τον χρόνο.

Το «West Plaza» στεγάζει περίπου 50 εμπορικά καταστήματα μερικών από τις πιο γνωστές εταιρείες («Βάρδας», «Benetton», «Sprider», «Jumpo», «Διάφανο», «Multirama», «Μαρινόπουλος», «Alex Pack» κ.ά.), ενώ στα άμεσα σχέδια είναι η προσθήκη τουλάχιστον 6.000-7.000 τ.μ., μέσα στα οποία θα στεγαστεί ένα εκτεταμένο ψυχαγωγικό κομμάτι δραστηριοτήτων που θα απαρτίζεται από κινηματογράφους, παγοδρόμιο, κλειστή πισίνα και πιθανότατα spa. Οι εργασίες τους αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν στις αρχές του 2010.

Οι όμορφες κόρες

Με ποντιακή ρίζα που χάνεται μέσα στα βάθη των χρόνων, ο κ. Τσιγαρίδης γεννήθηκε στην Καλαμάτα, αλλά μεγάλωσε -ηλικιακά και επιχειρηματικά- στον Κορυδαλλό. Εκεί έστησε την πρώτη μάντρα οικοδομικών υλικών. Αργότερα επεκτάθηκε στα αστικά και επαγγελματικά ακίνητα, δημιουργώντας την πρώτη οικοδομή με επτά διαμερίσματα στα μέσα της δεκαετίας του ’70.

Σταδιακά εξαπλώθηκε στα νότια προάστια, χτίζοντας πολυκατοικίες στη Νίκαια και στην Αμφιάλη και από το 1985 και μετά αρχίζει να οργανώνεται στα βόρεια προάστια και συγκεκριμένα στον Διόνυσο και στην Πολιτεία.

Την ίδια περίοδο διαβλέπει τις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης της εξοχικής κατοικίας και αρχίζει τις πρώτες αγορές παραθαλάσσιων οικοπέδων, αποκτώντας μεγάλες εκτάσεις στην Πελοπόννησο. Κάπως έτσι στήθηκε τα τελευταία 35 χρόνια ο όμιλος οικοδομικών επιχειρήσεων της «LC Development» με περισσότερες από πέντε εταιρείες («Γη και Κατασκευή», «Τεχνική Εταιρεία Πελοποννήσου», «Δομική Πελοποννήσου», «Οικοεπενδυτική Λαρίσης», «Περιελευσίς» κ.ά.) στον οποίο σήμερα εργάζεται ολόκληρη σχεδόν η οικογένεια:

ο ιδρυτής, οι δύο από τις τρεις κόρες του (η τρίτη μπήκε πέρυσι στο Πολυτεχνείο) και οι δύο γαμπροί του, όλοι πολιτικοί μηχανικοί στο επάγγελμα, με εξαίρεση την πρωτότοκη θυγατέρα του Βασιλική, η οποία έχει σπουδάσει οικονομικά.

«Το γεγονός ότι το εμπορικό κέντρο νοικιάστηκε τόσο γρήγορα το οφείλω στη μεγάλη μου κόρη που το πήρε όλο πάνω της και έκανε πολύ καλή δουλειά», αναφέρει ο κ. Τσιγαρίδης και το στόμα του στάζει μέλη, αν και για τη μικρή πιστεύει ότι παρασύρθηκε από το… οικογενειακό μικρόβιο των μηχανικών, αν και το ταλέντο της είναι η Νομική.

Ανθρωπος της αγοράς, βαθιά θρησκευόμενος, περήφανος και χαμηλών τόνων, μεγάλωσε σε μια πολύτεκνη οικογένεια με επτά παιδιά και κατάφερε να ολοκληρώσει το Γυμνάσιο με πολλές στερήσεις. «Είμαστε παιδιά της Κατοχής. Μεγαλώσαμε με πολλές δυσκολίες, αλλά αυτά δεν αφορούν κανέναν. Δεν μου αρέσει το μελό» μας ξεκαθαρίζει και προχωράει την κουβέντα. «Σημασία στη ζωή είναι να αρπάζεις τις ευκαιρίες που σου δίνονται. Πιστεύω ακράδαντα ότι οι επιτυχίες στη ζωή δεν είναι μόνο τύχη, χρειάζονται κι άλλα πράγματα. Συν Αθηνά και χείρα κίνει».

Νέα shopping centers σε Καλαμάτα, Κιάτο Αίγιο, Κορινθία

Οσοι ώρα κουβεντιάζαμε βρισκόταν σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τις κόρες του και έψάχνε να μάθει τους λόγους για τους οποίους το εμπορικό κέντρο έμεινε από ρεύμα έπειτα από κάποια τεχνική βλάβη.

Είναι ένα κυριακάτικο μεσημέρι του Μαΐου, όπου ο κ. Παναγιώτης αμέσως μετά το καθιερωμένο κυριακάτικο εκκλησίασμα βρίσκεται στο γραφείο του στην Εκάλη για να διεκπεραιώσει «εργασιακές» εκκρεμότητες αλλά και για να μοιραστεί μαζί μας το νέο όραμά του που είναι η δημιουργία -σε πρώτη φάση- τουλάχιστον τεσσάρων περιφερειακών εμπορικών κέντρων.

«Ονειρό μου είναι να δημιουργήσω ένα μικρό εμπορικό κέντρο σε κάθε πρωτεύουσα νομού της χώρας», εξηγεί ο κ. Τσιγαρίδης και αποκαλύπτει ότι η εμπορική ανάπτυξη θα αποτελέσει το βαρύ πυροβολικό των δραστηριοτήτων του τα επόμενα χρόνια. Τα νέα κέντρα θα είναι επιφάνειας από 7.000 έως 15.000 τ.μ. και προβλέπεται να λειτουργήσουν σταδιακά έως το 2011. Από τις πλέον ώριμες επιλογές είναι το shopping center που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο κέντρο της Καλαμάτας, με στόχο να τεθεί σε λειτουργία προς το τέλος του έτους και ακολουθούν μικρά και μεσαία mall σε Κιάτο, Αίγιο και Κορινθία. Το ύψος της συνολικής επένδυσης υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί με ίδιους πόρους και τραπεζικό δανεισμό, χωρίς να αποκλείονται και οι συνεργασίες.

Η αρνητική οικονομική συγκυρία δεν φοβίζει τον κ. Τσιγαρίδη, ο οποίος υποστηρίζει ότι υπάρχει ρίσκο, τονίζοντας όμως ότι σε περιόδους οικονομικής ύφεσης «υπάρχουν ευκαιρίες σε αγορές γης, μπορεί κανείς να βρει συνεργεία ευκολότερα και να πετύχει καλύτερες τιμές και πιο ποιοτικές κατασκευές».

Παραθεριστικά χωριά με 2.000 κατοικίες

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη της παραθεριστικής κατοικίας του ομίλου έγινε στην Κορινθία και αποτέλεσε τη γέφυρα για τον συνεταιρισμό του με τη «Lamda Development» του ομίλου Λάτση, με σκοπό τη δημιουργία ενός συγκροτήματος 200 εξοχικών κατοικιών στο Ξυλόκαστρο.

Ωστόσο το project υλοποιήθηκε περίπου κατά το ήμισυ και η «Lamda» αποχώρησε πριν από τρία χρόνια, με τον κ. Τσιγαρίδη να δίνει την εξήγηση ότι «υπήρχαν διαφορετικοί στόχοι». Φυσικά αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία να συνεχίσει την ανάπτυξη του έργου ποντάροντας πολλά στον τομέα της εξοχικής κατοικίας.

«Εάν θέλουμε να πετύχουμε μόνιμο και σταθερό παραθερισμό στην Ελλάδα, η μόνη λύση είναι η οργανωμένη ανάπτυξη της εξοχικής κατοικίας στις πανέμορφες παραθαλάσσιες περιοχές με σωστό χωροταξικό σχεδιασμό και σεβασμό στο περιβάλλον».

Σήμερα ο όμιλος Tσιγαρίδη έχει σε εξέλιξη τουριστικά συγκροτήματα συνολικής επιφάνειας 20.000 τ.μ., κάτι που ισοδυναμεί με περίπου 2.000 κατοικίες από τις οποίες 700 έως 1.000 θα είναι στην Κορινθία και στη Μεσσηνία. Ηδη η εταιρεία είναι σε διαπραγματεύσεις για την αγορά γης σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας μεταξύ των οποίων είναι η Ηλεία, η Μεσσηνιακή Μάνη και η Κρήτη (Λασίθι, Χανιά).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr