Πιο κοντά τα μερίσματα για τους μετόχους της Αττικής Οδού
Σε τρία χρόνια από σήμερα υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει να προσφέρει μερίσματα ο χρυσοφόρος αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού, τον οποίο πέρσι προτίμησαν κατά μέσο όρο ημερησίως 295.000 αυτοκίνητα. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2010 θα υπάρχει υπερκάλυψη των ζημιών που εμφανίζει ο ισολογισμός της εταιρείας λόγω της αποπληρωμής των δανείων για την κατασκευή του δρόμου και ότι από το 2011 θα εμφανιστεί το πρώτο περίσσευμα σε κέρδη, που αναμένεται να προσεγγίσει τα 15 εκατ. ευρώ. Από το 2012 κ
Σε τρία χρόνια από σήμερα υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει να προσφέρει μερίσματα ο χρυσοφόρος αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού, τον οποίο πέρσι προτίμησαν κατά μέσο όρο ημερησίως 295.000 αυτοκίνητα. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2010 θα υπάρχει υπερκάλυψη των ζημιών που εμφανίζει ο ισολογισμός της εταιρείας λόγω της αποπληρωμής των δανείων για την κατασκευή του δρόμου και ότι από το 2011 θα εμφανιστεί το πρώτο περίσσευμα σε κέρδη, που αναμένεται να προσεγγίσει τα 15 εκατ. ευρώ. Από το 2012 και μετά θα ξεκινήσει η κανονική ροή διανομής κερδών, που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ έως το 2024, περίοδος που με βάση τη σύμβαση προβλέπεται να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο Δημόσιο.
Ποιους αφορούν τα χαρμόσυνα νέα; Μα φυσικά την Ελληνική Τεχνοδομική που ελέγχει περίπου το 60% της Αττικής Οδού, την J&P Αβαξ με 30,8% και την Αττικάτ με 9,9%.
Η σαφής βελτίωση του ισολογισμού της εταιρείας αποτυπώνεται άλλωστε και στα οικονομικά μεγέθη της περσινής χρήσης. Οι ζημιές περιορίστηκαν κατά 45% στα 48,6 εκατ. ευρώ από 87,2 εκατ. ευρώ το 2006, ενώ αύξηση περίπου κατά 10% εμφάνισαν τα έσοδα της εταιρείας, που ανήλθαν σε 243,5 εκατ. ευρώ.
Οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, αν και δεν κρύβουν τη χαρά τους για τις οικονομικές επιδόσεις του αυτοκινητοδρόμου, προβληματίζονται για την εικόνα που παρατηρείται στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Στου κουφού την πόρτα…
Ηδη, η κίνηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό έχει χτυπήσει κόκκινο, με αποτέλεσμα τις ώρες αιχμής σε τμήματα του δρόμου όπως π.χ. στους κόμβους από Δουκίσης Πλακεντίας ως την εθνική οδό να δημιουργούνται καθημερινά ατελείωτες ουρές.
Η ανατίμηση του διοδίου, που πλέον βρίσκεται στα 2,70 ευρώ με δυνατότητα να φτάσει ως και τα 3,20 ευρώ, δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον.
Την ίδια στιγμή οι προτάσεις των μετόχων για την ανάπτυξη υπόγειων έργων με ιδίους πόρους και παράταση του χρόνου εκμετάλλευσης δεν περπάτησαν, καθώς στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αναζητούν ακόμη τη βέλτιστη λύση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Το περασμένο καλοκαίρι ο κ. Δημήτρης Κούτρας, διευθύνων σύμβουλος του Ακτωρα και εκ των μετόχων πλειοψηφίας στην κοινοπραξία της Αττικής Οδού, ανέφερε ως παραδείγματα πιθανών τέτοιων υπόγειων έργων στην Αττική τη σύνδεση της περιφερειακής της Καισαριανής με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας και της Κατεχάκη με τα Τουρκοβούνια.
Πρόκειται για τμήματα που οι εργολάβοι θεωρούν ότι μπορούν να ανακουφίσουν το υφιστάμενο δίκτυο. Το υπουργείο όμως κάνει ότι δεν… ακούει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr