Ναυτιλία: Πολλαπλασιάζονται τα επενδυτικά funds

Ουσιαστική στήριξη από τις τράπεζες και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αναζητεί πλέον επιτακτικά η ελληνική ναυτιλία, καθώς η κρίση ρευστότητας που έχει κάνει αισθητή την παρουσία της, τους πρώτους μήνες του 2009, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας σε αρκετά ναυτιλιακά γραφεία.

Μάλιστα, λόγω  της στάσης αναμονής που τηρεί η πλειονότητα των τραπεζικών ιδρυμάτων στον τομέα των χρηματοδοτήσεων, το βάρος στην επιχείρηση  «ζεστή ρευστότητα» στην ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να

Ουσιαστική στήριξη από τις τράπεζες και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αναζητεί πλέον επιτακτικά η ελληνική ναυτιλία, καθώς η κρίση ρευστότητας που έχει κάνει αισθητή την παρουσία της, τους πρώτους μήνες του 2009, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας σε αρκετά ναυτιλιακά γραφεία.

Μάλιστα, λόγω  της στάσης αναμονής που τηρεί η πλειονότητα των τραπεζικών ιδρυμάτων στον τομέα των χρηματοδοτήσεων, το βάρος στην επιχείρηση  «ζεστή ρευστότητα» στην ναυτιλιακή αγορά φαίνεται να πέφτει σε μεγάλο βαθμό στον ασφαλιστικό κλάδο.

Την ίδια ώρα, την εμφάνισή τους κάνουν και αρκετά funds που διακρίνουν ευκαιρίες σε μια αγορά που κοπιάζει να ανταπεξέλθει στις δανειακές της υποχρεώσεις.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Morgan Stanley, η οποία σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα προτίθεται να συνεργασθεί με ελληνικούς ναυτιλιακούς οργανισμούς με σκοπό τη δημιουργία debt fund ύψους περίπου 400 εκατ. δολ., το οποίο θα επενδύει σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων οι ισολογισμοί ασφυκτιούν από τις υψηλές δανειακές επιβαρύνσεις.

«Το βέβαιο είναι πως η διοχέτευση ρευστότητας τώρα στην αγορά δεν θα λειτουργήσει απλά αναζωογονητικά, αλλά θα δημιουργήσει προοπτική εκμετάλλευσης ευκαιριών και πρωταθλητισμού σε διεθνές επίπεδο» επισημαίνει οικονομικός διευθυντής κορυφαίας ναυτασφαλιστικής εταιρείας.

Aντίπαλος η αβεβαιότητα

Όπως τονίζουν παράγοντες στην Ακτή Μιαούλη, η αβεβαιότητα δεν είναι σύμμαχος στην προσπάθεια ανάκαμψης και η περίοδος στάσης αναμονής των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων πρέπει να τερματισθεί.

«Η αγορά ήδη έχει αρχίσει να ετοιμάζει το σχέδιο της επιχειρησιακής της ανάκαμψης και για το λόγο αυτό θα πρέπει να γνωρίζει άμεσα σε ποιους μπορεί να στηριχθεί και σε ποιους όχι», σημειώνει χαρακτηριστικά εκπρόσωπος παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας.

Είναι αλήθεια ότι σ’ αυτή τη φάση, η διαχείριση των υποχρεώσεων είναι εξίσου σημαντική με τις απομειώσεις αξιών ενεργητικού. Κι αυτό γιατί η αδυναμία έγκαιρης κάλυψης liabilities δημιουργεί μαύρες τρύπες σε όλα τα στρώματα της ευαίσθητης ναυτιλιακής αγοράς και  φέρνει στο χείλος της πτώχευσης πολλές μικρομεσαίες εταιρείες του τομέα.

Η αποφυγή του ελάχιστου ρίσκου, από την άλλη πλευρά δεν υπήρξε ποτέ σύντροφος της επιχειρηματικότητας και σίγουρα το τελευταίο που χρειάζεται η ναυτιλιακή κοινότητα την ώρα της καταιγίδας είναι στερηθεί την ομπρέλα που της παρέχει η ρευστότητα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr