Nαυτιλία: στο «κόκκινο» η ταμειακή ροή και ο γρίφος των τραπεζών
Οι προϋπολογισμοί και οι καταστάσεις ταμιακών ροών στα ναυτιλιακά γραφεία βγάζουν κόκκινο αποτέλεσμα εδώ και έξι τουλάχιστον μήνες κι αυτό αναμένεται να συνεχιστεί για όλο το έτος.
Και ενώ οι τράπεζες δείχνουν περισσότερο διστακτικές από ποτέ έστω και στο να παρέχουν τα απαραίτητα κεφαλαία κίνησης, τα φαξ και τα τηλέφωνα στα claims departments των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν κυριολεκτικά πάρει φωτιά, καθώς τα
Οι προϋπολογισμοί και οι καταστάσεις ταμιακών ροών στα ναυτιλιακά γραφεία βγάζουν κόκκινο αποτέλεσμα εδώ και έξι τουλάχιστον μήνες κι αυτό αναμένεται να συνεχιστεί για όλο το έτος.
Και ενώ οι τράπεζες δείχνουν περισσότερο διστακτικές από ποτέ έστω και στο να παρέχουν τα απαραίτητα κεφαλαία κίνησης, τα φαξ και τα τηλέφωνα στα claims departments των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν κυριολεκτικά πάρει φωτιά, καθώς τα αιτήματα για πληρωμές on account έχουν εκτιναχτεί στα ύψη το τελευταίο τρίμηνο.
Οπως αναφέρουν παράγοντες της ναυτασφαλιστικής αγοράς, η αύξηση των αιτήσεων αποζημίωσης στο μέσο της κρίσης ήταν κάτι αναμενόμενο. Ωστόσο, η έκρηξη στις αιτήσεις πληρωμής έναντι λογαριασμού, που στην ουσία αποκαλύπτει την ανυπαρξία ρευστού στα ταμεία, είναι φαινόμενο χωρίς πρόσφατο ιστορικό προηγούμενο.
Το γεγονός μάλιστα ότι η αποδοχή αιτήματος ασφαλισμένου για πληρωμή έναντι λογαριασμού απαίτησης αποζημίωσης εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της ασφαλιστικής εταιρείας αναδεικνύει το ενδεχόμενο αδιέξοδο στο οποίο βαδίζει η ναυτιλιακή αγορά.
Τριπλασιασμός
Τα στατιστικά στοιχεία μαρτυρούν τριπλασιασμό στα αιτήματα πληρωμής έναντι λογαριασμού ασφαλιστικής αποζημίωσης (Payment on Account Requests) έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, με τις ασφαλιστικές κυριολεκτικά να μην προλαβαίνουν να πληρώνουν. Από την άλλη πλευρά, η σημαντική λόγω κρίσης επιμήκυνση της μέσης περιόδου είσπραξης ασφαλίστρων μπορεί να δημιουργήσει ανωμαλίες στα cash flows των ασφαλιστικών, οι οποίες πρέπει αυτή την περίοδο να διαφυλάξουν ως κόρη οφθαλμού τα κρίσιμα επίπεδα αποθεματικών και φερεγγυότητάς τους, εν όψει μάλιστα και του επικείμενου καθεστώτος Solvency II.
«Οι καθυστερήσεις στους διακανονισμούς ασφαλίστρων δεν αποτελούν καθολικό φαινόμενο», μας ενημερώνει υπεύθυνος εισπράξεων και πληρωμών μεγάλης ναυτασφαλιστικής εταιρείας, «αλλά αφορούν σε συγκεκριμένους λογαριασμούς. Εχουν καταγραφεί περιπτώσεις που με ή χωρίς εμφανή αιτιολογία έχουν καταστρατηγηθεί τα τυπικά 60ήμερα στις εξοφλήσεις ασφαλίστρων και έχουν μετατραπεί σε 100ήμερα ή ακόμη και 120ήμερα».
Αυτό σε συνδυασμό με τις διογκωμένες αιτήσεις payment on accounts μοιραία θα επηρεάσει αρνητικά την κυκλοφοριακή ταχύτητα του χρήματος σε μια αγορά, στην οποία το χρήμα κινείται κατεξοχήν γρήγορα.
Η λύση του γρίφου
Η λύση του γρίφου φαίνεται να βρίσκεται στη συμπεριφορά που θα επιδείξουν οι τράπεζες. Ο κλάδος βρίσκεται σε κομβικό σημείο και το ζητούμενο είναι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να στηρίξουν τους αξιόλογους πελάτες στα χαρτοφυλάκιά τους.
Κάποιες ασφαλιστικές προτείνουν πλέον προς τις τράπεζες projects έξυπνης εξωτερικής χρηματοδότησης, με σκοπό την επέκταση των ρευστών διαθεσίμων και την αποτελεσματική διαχείριση υποχρεώσεων, αλλά, όπως επισημαίνεται από την πλευρά των ασφαλιστικών οργανισμών, αυτό απαιτεί την απόλυτη συνεργασία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr