Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας: Nα είναι ανταγωνιστική η ελληνική σημαία και εντός της ΕΕ
24.01.2014
18:16
Να αναδείξουμε τις δυνατότητες του ελληνικού SHORT SEA στην Ευρώπη - Ποιες οι προτεραιότητες της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων
Την αναγκαιότητα να είναι η ελληνική σημαία ανταγωνιστική και μέσα στην ΕΕ υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαρ. Σημαντώνης μιλώντας στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ανάληψης της Ελληνικής Προεδρίας (2014) του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ESN-European Shortsea Network) από το Eλληνικό Κέντρο Προώθησης (ΝΜΑ).
«Βασική επιδίωξη της Ελληνικής Προεδρίας, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, είναι η διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας έναντι των ανταγωνιστών της εκτός της Ένωσης, και κυρίως αυτών που προέρχονται από την Άπω Ανατολή, σχεδιασμός που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους» τόνισε ο Χ. Σημαντώνης:
Το μόνο που θα θέλαμε, να προσθέσουμε εμείς, είναι την πρόταση «ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ» όσον αφορά στην ελληνική σημαία. Να αναδείξουμε τις δυνατότητες του ελληνικού SHORT SEA στην Ευρώπη, με στόχο τα επόμενα χρόνια να του δώσουμε θέση αντίστοιχη με αυτή που έχει η ελληνική πλοιοκτησία στην ποντοπόρο. Είναι αδιανόητο σε ένα τομέα που πρωτοπορούσαμε, (να αναφέρω μόνο ότι η Ένωσή μας έχει έτος ίδρυσης το 1940), έχουμε παρουσία πολλών δεκαετιών, τομέα μέσα από τον οποίο γαλουχήθηκε η μετέπειτα ποντοπόρος ναυτιλία, σήμερα, λόγω παντελούς έλλειψης προγραμματισμού αλλά κυρίως λόγω κρατικών αγκυλώσεων, να φυτοζωεί» και προσέθεσε:
«Βέβαια πλέον δεν αναφερόμαστε στην Μεσογειακή Ναυτιλία, αλλά στο Ευρωπαϊκό SHORTSEA, στο σύνολο των υδάτινων δηλαδή μεταφορών της Ευρώπης. Της ναυτιλίας των 600 εκατομμυρίων πολιτών, των 10.000 πλοίων - και εννοώ αυτών που κινούνται μονίμως μέσα στην Ευρώπη -αλλά και των πολλαπλάσιων αριθμητικά πλοίων που φορτοεκφορτώνουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια και εντάσσονται και αυτά, με χρονικό προσδιορισμό βέβαια, στο Ευρωπαϊκό shortsea trade (με την έννοια ότι διέπονται και από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς)».
Στις προτεραιότητες τον πρώτο ρόλο παίζει, αυτό που ανέφερα πρωτύτερα:
1η. Εξωστρέφεια: Η μακρά περίοδος εσωστρέφειας έχει αποδείξει ότι έφερε τα λάθος αποτελέσματα. Οδηγεί στην απομάκρυνση και σε πολλές περιπτώσεις σε λάθος νομοθετήματα, και μάλιστα ερήμην μας.
«Βασική επιδίωξη της Ελληνικής Προεδρίας, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, είναι η διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας έναντι των ανταγωνιστών της εκτός της Ένωσης, και κυρίως αυτών που προέρχονται από την Άπω Ανατολή, σχεδιασμός που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους» τόνισε ο Χ. Σημαντώνης:
Το μόνο που θα θέλαμε, να προσθέσουμε εμείς, είναι την πρόταση «ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ» όσον αφορά στην ελληνική σημαία. Να αναδείξουμε τις δυνατότητες του ελληνικού SHORT SEA στην Ευρώπη, με στόχο τα επόμενα χρόνια να του δώσουμε θέση αντίστοιχη με αυτή που έχει η ελληνική πλοιοκτησία στην ποντοπόρο. Είναι αδιανόητο σε ένα τομέα που πρωτοπορούσαμε, (να αναφέρω μόνο ότι η Ένωσή μας έχει έτος ίδρυσης το 1940), έχουμε παρουσία πολλών δεκαετιών, τομέα μέσα από τον οποίο γαλουχήθηκε η μετέπειτα ποντοπόρος ναυτιλία, σήμερα, λόγω παντελούς έλλειψης προγραμματισμού αλλά κυρίως λόγω κρατικών αγκυλώσεων, να φυτοζωεί» και προσέθεσε:
«Βέβαια πλέον δεν αναφερόμαστε στην Μεσογειακή Ναυτιλία, αλλά στο Ευρωπαϊκό SHORTSEA, στο σύνολο των υδάτινων δηλαδή μεταφορών της Ευρώπης. Της ναυτιλίας των 600 εκατομμυρίων πολιτών, των 10.000 πλοίων - και εννοώ αυτών που κινούνται μονίμως μέσα στην Ευρώπη -αλλά και των πολλαπλάσιων αριθμητικά πλοίων που φορτοεκφορτώνουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια και εντάσσονται και αυτά, με χρονικό προσδιορισμό βέβαια, στο Ευρωπαϊκό shortsea trade (με την έννοια ότι διέπονται και από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς)».
Οι προτεραιότητες της ΕΕΝΜΑ
Σύμφωναμε τον Χαρ. Σημαντώνη οι προτεραιότητες της ΕΕΝΜΑ είναι οι εξής:Στις προτεραιότητες τον πρώτο ρόλο παίζει, αυτό που ανέφερα πρωτύτερα:
1η. Εξωστρέφεια: Η μακρά περίοδος εσωστρέφειας έχει αποδείξει ότι έφερε τα λάθος αποτελέσματα. Οδηγεί στην απομάκρυνση και σε πολλές περιπτώσεις σε λάθος νομοθετήματα, και μάλιστα ερήμην μας.
2η. Αύξηση του μεριδίου αγοράς της Ελληνικής ΝΜΑ στην ΕΕ με παρουσία ελληνικών πλοίων στα Ευρωπαϊκά ύδατα και εκσυγχρονισμό της ελληνικής σημαίας ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες. Αυτό ουσιαστικά έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού shortsea πλοίου, όπου πρέπει πλέον άμεσα να δρομολογηθούν μέτρα από το υπουργείο Ναυτιλίας σε συμφωνία και με τη ναυτεργασία, για την εξεύρεση λύσης, έτσι ώστε να σταματήσει η φυγή από το ελληνικό νηολόγιο, ο αποδεκατισμός του.
3η. Σύνδεση της ΝΜΑ με ποτάμιες μεταφορές εντός και εκτός ΕΕ. Ήδη έχει προωθηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή νέο πρόγραμμα δράσης για την ενίσχυση της εσωτερικής ναυσιπλοΐας με την επωνυμία ΝΑΙΑΔΕΣ ΙΙ, με στόχο τη βελτίωση τόσο του πλαισίου λειτουργίας, όσο και των οικονομικών και περιβαλλοντολογικών επιδόσεων του κλάδου.
Στόχος μας είναι η μελέτη υλοποίησης της σύνδεσης του Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα, η οποία θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη διεθνές λιμάνι και θα μειώσει την απόσταση Βελιγράδι/Θεσσαλονίκη κατά 1.200 μίλια εν σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείται σήμερα μέσω Ρουμανίας και Ελλησπόντου. Αυτό αντιλαμβάνεστε θα έχει ως αποτέλεσμα, τη δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς. Για την σύνδεση δε, θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες.
4η. Και ολοκληρώνοντας θα αναφερθώ στην προσπάθεια δημιουργίας ενός παγκοσμίου δικτύου ΝΜΑ με συμμετοχές από ΕΕ, Αμερική και Ασία. Πρέπει να σας πω ότι ήδη είμαστε σε συνομιλίες με τα αντίστοιχα γραφεία Shortsea του Καναδά και των ΗΠΑ και ευελπιστούμε έως το τέλος της θητείας μας να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr