Αγοράσαμε περισσότερα μετά από 44 μήνες
01.02.2014
10:03
Από τον Μάρτιο του 2010 είχε να σημειωθεί αύξηση στις λιανικές πωλήσεις - Ο δείκτης όγκου του λιανεμπορίου αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2013 κατά 3% - Η μεγαλύτερη αύξηση σε ένδυση και υπόδηση - Θετικά μηνύματα από την αγορά επίπλων και ηλεκτρικών ειδών
Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της αγοράς φανερώνουν τα στοιχεία που έδωσε χθες, Παρασκευή, στην δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ. Με αφορμή τα στοιχεία αυτά εξέδωσε και ανακοίνωση το υπουργείο Οικονομικών στην οποία τονίζει: «Οι λιανικές πωλήσεις τον Νοέμβριο του 2013 σημείωσαν άνοδο σε ετήσια βάση έπειτα από 44 μήνες (Μάρτιος 2010) συνεχούς μείωσης, σηματοδοτώντας - σε συνδυασμό με τη βελτίωση που παρουσιάζει τους τελευταίους μήνες ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης- σημαντική αλλαγή στο οικονομικό κλίμα, που αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες".
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) του λιανεμπορίου αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2013 κατά 3% -χωρίς τα καύσιμα- ή κατά 2,9% συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων. Η αύξηση αυτή είναι η πρώτη σε ετήσια βάση μετά τον Μάρτιο του 2010.
Σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων (30%) παρατηρήθηκε στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. Οι εκπτώσεις επέδρασαν, επίσης, θετικά στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, των οποίων ο τζίρος αυξήθηκε κατά 19,2% σε ετήσια βάση. Αντιθέτως, στα σούπερ μάρκετ ο τζίρος υποχώρησε κατά 3%.
Αναλυτικά, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, ο Δείκτης Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο, με τα καύσιμα, αυξήθηκε κατά 2,9%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012, έναντι μείωσης 16,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Χωρίς τα καύσιμα, σημείωσε αύξηση 3,0%, έναντι μείωσης 16,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Εν τω μεταξύ, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, με τα καύσιμα, σημείωσε μηδενική μεταβολή 0,0% τον Νοέμβριο του 2013, σε σύγκριση με το δείκτη του Νοεμβρίου 2012, έναντι μείωσης 16,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) του λιανεμπορίου αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2013 κατά 3% -χωρίς τα καύσιμα- ή κατά 2,9% συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων. Η αύξηση αυτή είναι η πρώτη σε ετήσια βάση μετά τον Μάρτιο του 2010.
Σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων (30%) παρατηρήθηκε στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. Οι εκπτώσεις επέδρασαν, επίσης, θετικά στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού, των οποίων ο τζίρος αυξήθηκε κατά 19,2% σε ετήσια βάση. Αντιθέτως, στα σούπερ μάρκετ ο τζίρος υποχώρησε κατά 3%.
Αναλυτικά, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, ο Δείκτης Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο, με τα καύσιμα, αυξήθηκε κατά 2,9%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012, έναντι μείωσης 16,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Χωρίς τα καύσιμα, σημείωσε αύξηση 3,0%, έναντι μείωσης 16,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Εν τω μεταξύ, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, με τα καύσιμα, σημείωσε μηδενική μεταβολή 0,0% τον Νοέμβριο του 2013, σε σύγκριση με το δείκτη του Νοεμβρίου 2012, έναντι μείωσης 16,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, χωρίς τα καύσιμα, υποχώρησε κατά 0,1%, έναντι μείωσης 16,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Τα ενθαρρυντικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το λιανεμπόριο προέρχονται κυρίως από το δεκαήμερο των εκπτώσεων του Νοεμβρίου, καθώς και από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Αυτό έχει οδηγήσει στο να επεναξεταστεί από το υπουργείο, αλλά και από περιφέρεις και εμπόρους το ενδεχόμενο διεύρυνσης του μέτρου για τα ανοιχτά καταστήματα περισσότερες Κυριακές τον χρόνο.
«Βλέπω μια σταθεροποίηση, όχι ανάκαμψη. Αλλά και η σταθεροποίηση μας ικανοποιεί», δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
Τα ενθαρρυντικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το λιανεμπόριο προέρχονται κυρίως από το δεκαήμερο των εκπτώσεων του Νοεμβρίου, καθώς και από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Αυτό έχει οδηγήσει στο να επεναξεταστεί από το υπουργείο, αλλά και από περιφέρεις και εμπόρους το ενδεχόμενο διεύρυνσης του μέτρου για τα ανοιχτά καταστήματα περισσότερες Κυριακές τον χρόνο.
«Βλέπω μια σταθεροποίηση, όχι ανάκαμψη. Αλλά και η σταθεροποίηση μας ικανοποιεί», δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr