H Saturn προ των πυλών της ελληνικής αγοράς

Σε πλήρη ανατροπή του υπάρχοντος σκηνικού οδηγείται ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Αιτία η άφιξη εντός του έτους του δεύτερου concept (μετά τη Media Markt) του γερμανικού πολυεθνικού κολοσσού Metro. Πρόκειται για την αλυσίδα Saturn, η οποία ήδη έχει στείλει στη χώρα μας στελέχή της με σκοπό την εξεύρεση ακινήτου, αρχικά στην περιοχή της Αθήνας και στη συνέχεια και στην υπόλοιπη Ελλάδα.  

Η Saturn αποτελεί την αλυσίδα του ομίλου που δραστηριοποιείται σε λιγότερ

Σε πλήρη ανατροπή του υπάρχοντος σκηνικού οδηγείται ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Αιτία η άφιξη εντός του έτους του δεύτερου concept (μετά τη Media Markt) του γερμανικού πολυεθνικού κολοσσού Metro. Πρόκειται για την αλυσίδα Saturn, η οποία ήδη έχει στείλει στη χώρα μας στελέχή της με σκοπό την εξεύρεση ακινήτου, αρχικά στην περιοχή της Αθήνας και στη συνέχεια και στην υπόλοιπη Ελλάδα.  

Η Saturn αποτελεί την αλυσίδα του ομίλου που δραστηριοποιείται σε λιγότερα από τη Media Markt τετραγωνικά μέτρα και η οποία καταγράφει τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε σχέση με όλες τις θυγατρικές της Metro στη Γερμανία.

Ηδη η αλυσίδα αναζητά χώρο επί της λεωφόρου Συγγρού (σε έκταση ιδιοκτησίας Βωβού), ενώ διερευνώνται και χώροι στην υπόλοιπη Αττική. Πάντως, η έλευση του συγκεκριμένου σχήματος, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στη Ράδιο Κορασίδης, αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Αν και η Ηλεκτρονική Αθηνών διατηρεί ένα πολύ δυναμικό και προπάντων υγιές δίκτυο καταστημάτων, ήδη μελετά πολύ προσεκτικά τις κινήσεις του ανταγωνισμού, αφού φοβάται ενδεχόμενη συρρίκνωση όχι τόσο των πωλήσεών της, αλλά των μεριδίων αγοράς που κατέχει.

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χτες κρίνονται ικανοποιητικά, αν και όπως τονίστηκε αυτά περισσότερο οφείλονται στο παλαιό δίκτυο της εταιρείας, καθώς τα νέα καταστήματα του δικτύου, τα οποία εντάχθηκαν στο εξεταζόμενο διάστημα, δεν έχουν ακόμη ωριμάσει.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ανήλθε σε 119,4 εκατ. ευρώ, έναντι 94,58 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, με αποτέλεσμα να εμφανίσει σημαντική αύξηση της τάξεως του 26,3%. Στην εξεταζόμενη περίοδο τα EBITDA διαμορφώθηκαν, σε ενοποιημένο επίπεδο, στα 10,36 εκατ. ευρώ έναντι 8,66 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση κατά 19,6%.

Σε ό,τι αφορά στην προοπτική για το σύνολο της χρήσης 1/7/07 – 30/6/08 η διοίκηση επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις της, οι οποίες κάνουν λόγο για κύκλο εργασιών σε επίπεδα των 245 εκατ. ευρώ και EBITDA μεγαλύτερα των 20 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, η πορεία της εταιρείας στο οκτάμηνο κινείται σε ανάλογα επίπεδα με αυτά του εξαμήνου.  

Πιέσεις στις τιμές προς όφελος των καταναλωτών

Σκεπτικισμός όμως από τις εξελίξεις έχει προκύψει και στην αλυσίδα Κωτσόβολος, η οποία προωθεί με εντατικούς ρυθμούς το πρόγραμμα πανελλαδικής της ανάπτυξης μέσω franchising. Η εταιρεία διαβλέπει την τάση ενίσχυσης του ανταγωνισμού και για τον λόγο αυτόν το τελευταίο διάστημα έχει επικεντρωθεί σε ένα μεγάλο μπαράζ προσφορών.

Δεν είναι μάλιστα λίγοι οι αναλυτές του κλάδου ηλεκτρικών που ήδη αναφέρονται σε νέο «αιματοκύλισμα τιμών» προς όφελος του καταναλωτή, το οποίο όμως θα δυσκολέψει χρηματοοικονομικά τις επιχειρήσεις κι ενδεχομένως να δημιουργήσει νέα «φαινόμενα Κορασίδη».

Την ίδια στιγμή και οι μικροί παίκτες των συνεταιρισμών ενθαρρύνονται από την προοπτική αναδιανομής της πίτας της αγοράς. Χαρακτηριστική είναι η άνοδος πωλήσεων που κατέγραψε η αλυσίδα ΣΕΗΟΣ Euronics, η οποία μάλιστα επένδυσε σε ένα φιλόδοξο διαφημιστικό πρόγραμμα. Η εταιρεία στοχεύει στην ενοποίηση της εικόνας των καταστημάτων της μέσα στο επόμενο διάστημα, σε ένα σχέδιο που προωθεί με εντατικό ρυθμό η νέα ηγεσία της.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr