Βραδυφλεγής βόμβα το ΝΑΤ για την κρουαζιέρα

Ενα σοβαρότατο ζήτημα προέκυψε από τη συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο. Πιο συγκεκριμένα, επεσήμαναν στον υπουργό ότι δεν έχει διευθετηθεί το θέμα με την κάλυψη από τον κράτος των ασφαλιστικών εισφορών προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο για όσα κρουαζιερόπλοια υψώνουν την ελληνική σημαία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία να εμφανίζονται στα χαρτιά ότι χ

Ενα σοβαρότατο ζήτημα προέκυψε από τη συνάντηση που είχαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τον υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο. Πιο συγκεκριμένα, επεσήμαναν στον υπουργό ότι δεν έχει διευθετηθεί το θέμα με την κάλυψη από τον κράτος των ασφαλιστικών εισφορών προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο για όσα κρουαζιερόπλοια υψώνουν την ελληνική σημαία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία να εμφανίζονται στα χαρτιά ότι χρωστάνε τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ, παρά τα όσα περί του αντιθέτου είχε αποφασίσει ο τέως υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης και είχαν στόχο την ενίσχυση της ελληνικής κρουαζιέρας. 
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν κύκλοι της κρουαζιέρας, η υπαγωγή των εν λόγω πλοίων στις διατάξεις του άρθρου 24 του Νόμου 3409/2006 για τις ρυθμίσεις θεμάτων ΝΑΤ για την αποκατάσταση και εκκαθάριση ναυτολογίων ελληνικών επιβατηγών πλοίων που εκτελούν περιηγητικούς πλόες κρουαζιερόπλοιων, δεν είναι ξεκάθαρη, με αποτέλεσμα το επιχειρηματικό τοπίο για κάποιον που θέλει να υψώσει τη γαλανόλευκη σε κρουαζιερόπλοιό του είναι θολό και αποτρεπτικό.

Παράλληλα, ο εφοπλιστής που υψώνει την ελληνική σημαία σε κρουαζιερόπλοιο είναι υποχρεωμένος να καταβάλει εισφορές για τα λοιπά Ταμεία, όπως είναι ο Οίκος του Ναύτου, η Εστία Ναυτικών κ.ά.
Ο μόνος που έχει υψώσει ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοιά του είναι ο Κωστάκης Λοΐζου, ο οποίος αντιμετωπίζει κάθε χρόνο τις γραφειοκρατικές εμπλοκές.

Μαύρη τρύπα 1,2 δισ. ευρώ φέτος
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δώσει στη δημοσιότητα τα μέλη του προεδρείου της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, «το συνολικό οργανικό έλλειμμα των Ταμείων φτάνει τα 1,272 δισ. ευρώ και η κρατική επιχορήγηση φτάνει στα 1,1 δισ. ευρώ. Δημιουργείται προσωρινά “κενό” ύψους 172,99 εκατ. ευρώ.»

Στο μεταξύ, «μαύρη τρύπα» που φθάνει τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο για το 2008.
Ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2008 είναι για μια ακόμη χρονιά ελλειμματικός. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα έσοδα του ΝΑΤ μαζί με το ΚΑΑΝ και το ΚΕΑΝ φθάνουν τα 227,72 εκατ. ευρώ. Τα έξοδα αντίστοιχα ανέρχονται στα 1,5 δισ. ευρώ. Ο αριθμός των συνταξιούχων του ΝΑΤ ανέρχεται σε 69.100, ενώ των εν ενεργεία ναυτικών σε 23.000 περίπου.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr