Ναυτιλία: Πρώτοι σε αγοραπωλησίες οι Ελληνες στο α΄εξάμηνο

Πρώτοι έκοψαν το νήμα στον τομέα των αγοραπωλησιών οι Έλληνες εφοπλιστές το α’ εξάμηνο του 2009, βραχεία κεφαλή από τους Κινέζους. Οι Έλληνες πέρασαν πρώτοι στη… στροφή αφού έως και τον Μαϊο προηγούνταν οι κινέζοι, με τέσσερα πλοία διαφορά. Το α’ εξάμηνο η διαφορά είναι και πάλι τέσσερα πλοία  με επικεφαλής όμως του Έλληνες.

Οι Νορβηγοί που ήταν τρίτοι έπεσαν ακόμη πιο χαμηλά στην κατάταξη και πιο

Πρώτοι έκοψαν το νήμα στον τομέα των αγοραπωλησιών οι Έλληνες εφοπλιστές το α’ εξάμηνο του 2009, βραχεία κεφαλή από τους Κινέζους. Οι Έλληνες πέρασαν πρώτοι στη… στροφή αφού έως και τον Μαϊο προηγούνταν οι κινέζοι, με τέσσερα πλοία διαφορά. Το α’ εξάμηνο η διαφορά είναι και πάλι τέσσερα πλοία  με επικεφαλής όμως του Έλληνες.

Οι Νορβηγοί που ήταν τρίτοι έπεσαν ακόμη πιο χαμηλά στην κατάταξη και πιο συγκεκριμένα στην  7η θέση.

Ανέβηκαν χώρες όπως η Συρία, η Ινδονησία και το Βιετνάμ.

Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει συνολικά το α’ εξάμηνο του 2009,111 πλοία εκ των οποίων 82 φορτηγά, 22 δεξαμενόπλοια και 7 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ακολουθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied,  η Κίνα με 107 πλοία εκ των οποίων 100 είναι φορτηγά, 5  δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στην τρίτη θέση  είναι η Συρία με 18 φορτηγά πλοία. Η Ινδονησία είναι τέταρτη με 16 πλοία εκ των οποίων 7 φορτηγά, 6 δεξαμενόπλοια και τρία containerships.

Στην 5η θέση είναι το Βιετνάμ με 15 πλοία, εκ των οποίων 11 φορτηγά, 2 δεξαμενόπλοια και 2 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Στην 6η θέση ισοβαθμούν Γερμανία, Νορβηγία και Τουρκία  από 13 πλοία.

Τα κεφάλαια

Όσο αφορά όμως τα ποσά που έχουν δαπανηθεί η Ελλάδα έχει επενδύσει τα περισσότερα αυτούς τους μήνες του 2009. Πιο συγκεκριμένα οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει για την αγορά των 111 πλοίων 2,2  δισ.δολ. από τα οποία 1,6 δισ. για την αγορά των φορτηγών, 540,3 εκ. για τα δεξαμενόπλοια και 45,8 εκ. για τα containerships.

Η Κίνα δαπάνησε 1,1 δισ. δολ. εκ των οποίων, τα 1,06 δισ.για τα φορτηγά, τα 67,5 εκ.δολ. για τα δεξαμενόπλοια και 14 εκ. για αγορά containerships.

Στην τρίτη θέση βρίσκουμε τη Λιβύη που έχει δαπανήσει  για αγορές πλοίων  370 εκ.δολάρια και ακολουθεί η Νορβηγία με 355,9 εκ. δολ. και η Ιαπωνία με 307 εκ. δολάρια.

Συνολικά στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων έχουν δαπανηθεί συνολικά 8,2 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 603 πλοίων.

Από αυτά, τα 5  δισ. δόθηκαν για την απόκτηση 415 φορτηγών, τα 2,8 δισ. για την αγορά 143 δεξαμενόπλοιων,  ενώ δαπανήθηκαν 334,8 εκατ. δολ.  εκ. για την αγορά 39  conatinerships και 49,1 εκατ. δολ. για  έξι πλοία - ψυγεία.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr