Γεφύρι της Άρτας η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης

Δεκαέξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης και ένα χρόνο  μετά την κύρωση του έργου από τη Βουλή, στην Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης δεν έχει πέσει ούτε ένα κυβικό μέτρο τσιμέντου. Οι αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα φορέων και πολιτών της Θεσσαλονίκης και οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κρατούν «όμηρο» το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής της Θεσσαλονίκης  -μετά το Μετρό της πόλης- με την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου (τις εταιρείες Άκτωρ και Αρχιρό

Δεκαέξι μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης και ένα χρόνο  μετά την κύρωση του έργου από τη Βουλή, στην Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης δεν έχει πέσει ούτε ένα κυβικό μέτρο τσιμέντου. Οι αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα φορέων και πολιτών της Θεσσαλονίκης και οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κρατούν «όμηρο» το δεύτερο μεγάλο έργο υποδομής της Θεσσαλονίκης  -μετά το Μετρό της πόλης- με την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου (τις εταιρείες Άκτωρ και Αρχιρόδον) να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά.

Στις αρχές Μαρτίου αναμένεται να εκδικαστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από συνεχείς αναβολές, οι  προσφυγές που έχουν κατατεθεί εναντίον του έργου. Στην συνεδρίαση του ΣτΕ, θα συζητηθούν αφενός η αίτηση των \Πολιτών κατά της υποθαλάσσιας\, με την οποία ζητούν να ακυρωθεί η ΚΥΑ της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, αφετέρου η απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά, για την ανάθεση της σύμβασης, ύψους 470 εκ. ευρώ.

Αρχικά η εκδίκαση των προσφυγών  ήταν προγραμματισμένη για τα τέλη Ιανουαρίου αλλά σύμφωνα με πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη, η υπόθεση Ζαχόπουλου οδήγησε το ΣτΕ σε δεύτερη αναβολή που έχει προσδιοριστεί για τις 12 Μαρτίου.

Η τρίτη προσφυγή που αφορούσε την ακύρωση της απόφασης για την κατεδάφιση των διατηρητέων κτιρίων στο λιμάνι της πόλης, έχει επί της ουσίας ξεκαθαρίσει έπειτα από παρέμβαση του πρώην υπουργού πολιτισμού κ. Γιώργου Βουλγαράκη. Ο τέως υπουργός Πολιτισμού μετά το θόρυβο που είχε προκαλέσει η κατεδάφιση των κτιρίων στο λιμάνι, ανακάλεσε στα τέλη του περασμένου Μαϊου προγενέστερη απόφαση αποχαρακτηρισμού των επίμαχων κτιρίων, με την οποία άνοιγε ο δρόμος της κατεδάφισής τους για τι ανάγκες του έργου. Κατόπιν αυτών επέρχονται ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο χάραξης της Υποθαλάσσιας. Με τη νέα μέθοδο προβλέπεται ότι θα κατασκευαστεί σήραγγα με υποστύλωση και υπόγεια διάτρηση κάτω από τα διατηρητέα, ώστε να αποφευχθεί η κατεδάφισή τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και σύμφωνα με τους επικριτές του έργου, «σχεδιάζονται με βάση τις απαιτήσεις των τραπεζών που θέλουν να καταστήσουν βιώσιμο το έργο». Όσοι μάλιστα στη Θεσσαλονίκη αμφισβητούν την τύχη της Υποθαλάσσιας υποστηρίζουν ότι σε κατ΄ ιδίαν συνομιλίες τους ακόμα και κύκλοι που πρόσκεινται στην κοινοπραξία «εύχονται» το έργο να ακυρωθεί στο ΣτΕ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr