«Λουκέτο» βάζει ένα στα τρία καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας

Σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης» παραμένει το κέντρο της πρωτεύσουσας - Το 31,2% των επιχειρήσεων τον Μάρτιο ήταν κλειστές, ποσοστό ελαφρά χαμηλότερο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2013 οπότε οι κλειστές επιχειρήσεις έφθασαν στο 32,4%

Σημάδια βελτίωσης στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας διαπιστώνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) στην τελευταία καταγραφή των κλειστών επιχειρήσεων, ωστόσο, επισημαίνει ότι η εικόνα συνολικά παραμένει δυσμενής και το κέντρο της πρωτεύουσας βρίσκεται σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης».

Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ, το 31,2% των επιχειρήσεων του εμπορικού κέντρου της Αθήνας (1.986 από 6.377) τον Μάρτιο του 2014 ήταν κλειστές. Το ποσοστό είναι ελαφρά χαμηλότερο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2013 οπότε οι κλειστές επιχειρήσεις έφθασαν στο 32,4% του συνόλου. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα:

- Σημαντική συγκέντρωση κλειστών εμπορικών επιχειρήσεων παρατηρείται στο παραδοσιακό εμπορικό τρίγωνο Ομόνοια- Σύνταγμα- Μοναστηράκι, ενώ πολλά κλειστά καταστήματα παρατηρούνται και επί της Σταδίου/ Πανεπιστημίου στο ύψος της Ιπποκράτους και Χαριλάου Τρικούπη.

- Το υψηλότερο ποσοστό λουκέτων παρατηρείται στη Χαριλάου Τρικούπη (51%, δηλαδή περισσότερα από τα μισά καταστήματα είναι κλειστά. Ακολουθούν η Μπενάκη (40%), η Σταδίου (36%) και η Πανεπιστημίου (35%).

- Στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας (Ερμού, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου, Πατησίων, Θεμιστοκλέους, Εμ. Μπενάκη, Χαριλάου Τρικούπη, Σόλωνος), το ποσοστό των κλειστών καταστημάτων είναι 31%, έναντι 36,2% τον Σεπτέμβριο. Το 2010 ήταν 18%.

Σε δηλώσεις του για τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Παρά τη σχετική βελτίωση βασικών οικονομικών δεικτών, η οικονομική και κοινωνική πίεση αποτυπώνεται και συμβαδίζει με τον αριθμό των κλειστών επιχειρήσεων, ο οποίος παραμένει ανησυχητικός, ιδίως για το κέντρο της Αθήνας.

Παρ΄ όλα αυτά, τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι από τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν είχαμε την κλιμάκωση του φαινομένου, καταγράφεται μια βελτίωση της εικόνας. Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα δίνει συνεχή και καθημερινό αγώνα, στον οποίο ευελπιστούμε με τη βοήθεια του τζίρου της τουριστικής περιόδου, ότι θα έχει θετικό αποτέλεσμα». 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr